Caddy Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg er i permisjon for tiden med mitt første barn.I min kommune arrangerer de ikke barselgruppe eller andre lignende aktiviteter nå pga korona. Jeg har en snill og grei unge,men kjenner jeg savner det sosiale med andre voksne.Hva gjør dere andre som er i permisjon for å fylle opp dagane?Syns dagene til tider er lange til mannen kommer hjem kl.1630.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Besøker folk. Anonymkode: 5e99b...aa2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Jeg hatet å være i permisjon, og gruer meg som en hund til jeg skal ut i perm igjen neste år, nettopp fordi jeg ble så ensom. Jeg har ingen å besøke, alle jeg kjenner jobber jo på dagtid. Jeg skal bli flinkere til å gå på kjøpesenter og sånt denne gangen, for å se folk. Så skal jeg høre mer på radio, for jeg merker nå at det hjelper en del å høre andre menneskestemmer, selv om det bare er radioen. Anonymkode: bce18...92b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hatet å være i permisjon, og gruer meg som en hund til jeg skal ut i perm igjen neste år, nettopp fordi jeg ble så ensom. Jeg har ingen å besøke, alle jeg kjenner jobber jo på dagtid. Jeg skal bli flinkere til å gå på kjøpesenter og sånt denne gangen, for å se folk. Så skal jeg høre mer på radio, for jeg merker nå at det hjelper en del å høre andre menneskestemmer, selv om det bare er radioen. Anonymkode: bce18...92b Jeg synes runde 2 var noe helt annet, selv uten alt av babysang ++ pga korona. Leverte storebror kl 9 og hentet 15. Inni der var det soving og spising og bleieskift og avslapping til mor om mulig. Krysser fingrene for at det dukker opp en gravid mor i barnehagen eller en nabo med termin ca samtidig som deg som gjør det mindre ensomt; det gjorde det for meg 💕 For første gang telte jeg ofte timene til mannen kom hjem 😅 Anonymkode: 7cb50...d36 1
Mrs Robinson Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hatet å være i permisjon, og gruer meg som en hund til jeg skal ut i perm igjen neste år, nettopp fordi jeg ble så ensom. Jeg har ingen å besøke, alle jeg kjenner jobber jo på dagtid. Jeg skal bli flinkere til å gå på kjøpesenter og sånt denne gangen, for å se folk. Så skal jeg høre mer på radio, for jeg merker nå at det hjelper en del å høre andre menneskestemmer, selv om det bare er radioen. Anonymkode: bce18...92b Det blir helt annerledes med nr 2. Signerer hun over som sier at dagene blir helt annerledes strukturert
Caddy Skrevet 18. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hatet å være i permisjon, og gruer meg som en hund til jeg skal ut i perm igjen neste år, nettopp fordi jeg ble så ensom. Jeg har ingen å besøke, alle jeg kjenner jobber jo på dagtid. Jeg skal bli flinkere til å gå på kjøpesenter og sånt denne gangen, for å se folk. Så skal jeg høre mer på radio, for jeg merker nå at det hjelper en del å høre andre menneskestemmer, selv om det bare er radioen. Anonymkode: bce18...92b Takk for svar.Godt å høre jeg ikke er alene.Jeg hører en del på podcast og går tur hjelper på det😊Er en kjempe sosial person,men som du sier alle jobber dagtid. ts
Caddy Skrevet 18. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes runde 2 var noe helt annet, selv uten alt av babysang ++ pga korona. Leverte storebror kl 9 og hentet 15. Inni der var det soving og spising og bleieskift og avslapping til mor om mulig. Krysser fingrene for at det dukker opp en gravid mor i barnehagen eller en nabo med termin ca samtidig som deg som gjør det mindre ensomt; det gjorde det for meg 💕 For første gang telte jeg ofte timene til mannen kom hjem 😅 Anonymkode: 7cb50...d36 Så da må jeg vente til barn nummer to før det blir ok?Neida🙊 Er nettopp flyttet til nytt nabolag,kanskje jeg skal speide eller andre som er i permisjon☺️ ts Endret 18. august 2020 av Caddy
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 2 minutter siden, Caddy skrev: Takk for svar.Godt å høre jeg ikke er alene.Jeg hører en del på podcast og går tur hjelper på det😊Er en kjempe sosial person,men som du sier alle jobber dagtid. ts Min sov kun i vogn som var i konstant fremoverbevegelse ute, så gikk masse, masse trilletur.. Men var redd for Mammapolitiet, så turte ikke høre på podcaster mens jeg trillet, for da var jeg helt uskikket til å være mor, i følge enkelte.. Akkurat DET skal jeg drite milevis i denne gangen, går masse trilleturer med lillemann nå med lydbok på øret, og det gjør alt mye kjekkere. Så trilleturer får jo tiden til å gå litt. Ellers tenker jeg å utforske kjøpesentre andre steder i byen, bare det å se et annet sted enn sitt eget nabolag hjelper veldig på når jeg blir brakkesyk. Med førstemann var jeg redd for å kjøre noe sted, for ble så stresset om han hylte i bilstolen, men er litt mer herdet nå. Anonymkode: bce18...92b 1
Caddy Skrevet 18. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min sov kun i vogn som var i konstant fremoverbevegelse ute, så gikk masse, masse trilletur.. Men var redd for Mammapolitiet, så turte ikke høre på podcaster mens jeg trillet, for da var jeg helt uskikket til å være mor, i følge enkelte.. Akkurat DET skal jeg drite milevis i denne gangen, går masse trilleturer med lillemann nå med lydbok på øret, og det gjør alt mye kjekkere. Så trilleturer får jo tiden til å gå litt. Ellers tenker jeg å utforske kjøpesentre andre steder i byen, bare det å se et annet sted enn sitt eget nabolag hjelper veldig på når jeg blir brakkesyk. Med førstemann var jeg redd for å kjøre noe sted, for ble så stresset om han hylte i bilstolen, men er litt mer herdet nå. Anonymkode: bce18...92b Mammapoliteter er jeg ikke så redd.Men kjenner meg igjen at jeg blir stresset når lillemann begynner å gråte ute blandet folk🙊
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Høre med eldrehjem om det er populært med babybesøk? Mange plasse hvor det er ønskelig. Ellers finnes det kanskje noen grupper for dere som hadde termin omtrent samtidig, kanskje noen av de vil finne på noe? Anonymkode: dbc46...7a2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Jeg går lange trilleturer, deilig å komme seg ut og trimme. Bruker ofte å legge ruten innom jobben slik jeg kommer til pausen. Koselig å drikke kaffi sammen med kollegaene. Ellers baker jeg mer, elsker bakevarer, men har sjeldent tid og overskudd til slikt når jeg jobber. Anonymkode: 52b0c...238 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høre med eldrehjem om det er populært med babybesøk? Mange plasse hvor det er ønskelig. Ellers finnes det kanskje noen grupper for dere som hadde termin omtrent samtidig, kanskje noen av de vil finne på noe? Anonymkode: dbc46...7a2 Det er sikkert veldig ønsket i disse tider. Utrolig bra forslag 👍🙈🙈 Anonymkode: 5e99b...aa2 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Jeg elsket permisjonstiden 😄 Hadde en veldig rolig baby som stort sett fornøyd; roet seg ned med en gang han fikk mat, skiftet bleie eller hva enn det var. Vi gikk på trilleturer, hadde besøk og dro på besøk, og koste masse med ham hjemme. Jeg ryddet, dusjet, slappet av og så på serier/filmer mens han sov i krybben - han sov myyye. Anonymkode: 08017...de3 1
Gjest Albbas Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Hvis du bor i by, sjekk om det er termingruppe/barselgruppe på FB. Babysvømming, babysang, bæretreff, babyyoga, mor og barn trening, åpen barnehage er også kjekt! Finnes det barnevennlige kafeer der du bor?
Thyra Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høre med eldrehjem om det er populært med babybesøk? Mange plasse hvor det er ønskelig. Ellers finnes det kanskje noen grupper for dere som hadde termin omtrent samtidig, kanskje noen av de vil finne på noe? Anonymkode: dbc46...7a2 Neppe ønskelig nå pga korona.. 3
Sariou Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes runde 2 var noe helt annet, selv uten alt av babysang ++ pga korona. Anonymkode: 7cb50...d36 Enig i dette. Jeg gruet meg også til permisjon nummer to, men det er virkelig annerledes. Jeg fant og "laget" en egen barselgruppe på FB. Fant en gruppe for folk som har fått barn nå i vår som bor i samme by og spurte om noen i nærheten ville være med på trilletur, i tillegg til en egen gruppe for vår bydel. Nå er vi 4-5 stykker som møtes sånn innimellom. Endret 19. august 2020 av Sariou 2
Susalabim Skrevet 19. august 2020 #17 Skrevet 19. august 2020 Jeg er også i perm uten barselgruppe og jeg synes det er så dust at helsestasjonen ikke har prioritert dette. De kunne jo i det minste ha laget trillegrupper der vi går med god avstand.... Jeg leter aktivt etter trillepartnere! Jeg skrev på den lokale Facebookgruppen og spurte om noen andre var i perm. Fikk napp der! Og så gikk jeg forbi en annen med barnevogn en dag, jeg stoppet og spurte litt om babyen hennes og så fortsatte vi å trille sammen! Og jeg har solgt noen babyting på Finn.no, der er det jo også naturlig å slå av en prat med den som kommer og foreslå trilling hvis kjemien stemmer. Jeg har aldri hatt for vane å være så frampå, men nå tar jeg tak i alle mulige trillepartnere 😊 andre er jo også i samme situasjon, så har kun fått positiv respons. Ellers har det blitt mye serier, podcaster, bøker og mobilspill. Koser meg med det også 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #18 Skrevet 19. august 2020 Jeg har mye familie i nærheten, har venner og kollegaer som får barn med +/- noen mnd mellom termindatoene så her tror jeg ikke korona vil bli et stort problem med mindre alt stenger ned osv igjen da. Hadde jeg ikke hatt dette ville jeg meldt meg inn i en termingruppe på Facebook, har sett noen ivrige sjeler der inne som gjerne lager barsel grupper for sine kommuner med mulighet for trilleturer etter fødsel. Det kan man jo faktisk få til om det skulle bli en lockdown også. Anonymkode: d187d...7bf
Sydenkupp Skrevet 19. august 2020 #19 Skrevet 19. august 2020 11 timer siden, Albbas skrev: Hvis du bor i by, sjekk om det er termingruppe/barselgruppe på FB. Babysvømming, babysang, bæretreff, babyyoga, mor og barn trening, åpen barnehage er også kjekt! Finnes det barnevennlige kafeer der du bor? Eller legg ut en melding på den lokale face-gruppen og hør om det er flere i samme situasjon.
Caddy Skrevet 19. august 2020 Forfatter #20 Skrevet 19. august 2020 12 timer siden, Albbas skrev: Hvis du bor i by, sjekk om det er termingruppe/barselgruppe på FB. Babysvømming, babysang, bæretreff, babyyoga, mor og barn trening, åpen barnehage er også kjekt! Finnes det barnevennlige kafeer der du bor? Alt av babysvømming/sang/grupper er avlyst her i kommunen er avlyst pga korona.Det har vært mye smitte her,vet ikke om disse tingene er oppe å går andre byer? Men barnevennlig kafé hørtes lurt ut.Takk for tips ☺️ 4 timer siden, Susalabim skrev: Jeg er også i perm uten barselgruppe og jeg synes det er så dust at helsestasjonen ikke har prioritert dette. De kunne jo i det minste ha laget trillegrupper der vi går med god avstand.... Jeg leter aktivt etter trillepartnere! Jeg skrev på den lokale Facebookgruppen og spurte om noen andre var i perm. Fikk napp der! Og så gikk jeg forbi en annen med barnevogn en dag, jeg stoppet og spurte litt om babyen hennes og så fortsatte vi å trille sammen! Og jeg har solgt noen babyting på Finn.no, der er det jo også naturlig å slå av en prat med den som kommer og foreslå trilling hvis kjemien stemmer. Jeg har aldri hatt for vane å være så frampå, men nå tar jeg tak i alle mulige trillepartnere 😊 andre er jo også i samme situasjon, så har kun fått positiv respons. Ellers har det blitt mye serier, podcaster, bøker og mobilspill. Koser meg med det også 😊 Helt enig at de burde arrangert trillegrupper!😊Det blir en del serier og podcaster her og.Du er god da som tar kontakt med folk! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mye familie i nærheten, har venner og kollegaer som får barn med +/- noen mnd mellom termindatoene så her tror jeg ikke korona vil bli et stort problem med mindre alt stenger ned osv igjen da. Hadde jeg ikke hatt dette ville jeg meldt meg inn i en termingruppe på Facebook, har sett noen ivrige sjeler der inne som gjerne lager barsel grupper for sine kommuner med mulighet for trilleturer etter fødsel. Det kan man jo faktisk få til om det skulle bli en lockdown også. Anonymkode: d187d...7bf Har masse familie jeg og,men de er på jobb🙊Du er heldig som har venner og kollegaer som du kan treffe på☺️ Er medlem i en termingruppe,kan sjekke opp der.Har ikke brukt den gruppen noe aktivt.Takk for tips😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå