AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Har et spørsmål til dere som har god inntekt, men allikevel kjøper billigste mat. Vi var invitert på taco i går og det var en skuffende opplevelse. Maisen, sausen, lefsene og osten var av kjipeste kvalitet. Synes det smakte skikkelig dårlig. Vi har helt vanlig inntekt, men prioriterer alltid god mat. Er det bare vi som er matsnobb eller hva er greien? Husker forresten en gang de var på middag hos oss og skrøt voldsomt av hvitløksbrødene. De var vandt med first price sine, så de merker jo tydeligvis forskjell på ordentlig mat 🤷♀️ Anonymkode: 9c6d0...0bc 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Her kjøper vi mye billigprodukt, av den enkle grunn av at noe av det er like bra. Slik som First Price sine hvitløksbaguetter synst jeg er mye bedre en dem andre som selges i butikken. Tacolefsene er også gode ☺️ Anonymkode: 35d69...5d7 49
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Vi kjøper stort sett billigprodukter, men om vi inviterer på middag kjøper vi bedre kvalitet Anonymkode: 28603...8df 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 De prioriterer vel bare annerledes da. Jeg er også glad i mat, og betaler litt mer for ordentlige varer seg om jeg ikke har veldig romslig økonomi. Anonymkode: cb741...9ea 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 18. august 2020 Vi har god økonomi, men en av grunnene til det, er jo nettopp at vi ikke kaster bort pengene. Vi kjøper både billig og dyrt. Er det billige like godt som det dyre, kjøper vi det billigste. First price hvitløksbrødene synes vi er enda bedre enn hatting sine, så da kjøper vi selvsagt first price.. Maisen?? Virkelig, jeg tror de færrste kjenner forskjell på maisbokser... VET du at det var billigmerker, eller bare gjetter du nå? Billig kan være minst like godt som dyrt... Anonymkode: 8c8c2...0c2 52
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her kjøper vi mye billigprodukt, av den enkle grunn av at noe av det er like bra. Slik som First Price sine hvitløksbaguetter synst jeg er mye bedre en dem andre som selges i butikken. Tacolefsene er også gode ☺️ Anonymkode: 35d69...5d7 Her likte de jo tydelig Hattings sine mye bedre enn first price 🙂 Kan forstå det om man ikke merker forskjell, men billig mais og ost smaker ikke godt (synes jeg) Anonymkode: 9c6d0...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Folk prioriterer forskjellig. Mange synes billigmerkene smaker like bra. Personlig liker jeg billigmerkene på noen varer men på andre varer vil jeg ha dyrere typer. Og selv om man har god inntekt har man kanskje mange andre utgifter og ikke råd til å bruke så utrolig mye på mat Anonymkode: 9b913...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har god økonomi, men en av grunnene til det, er jo nettopp at vi ikke kaster bort pengene. Vi kjøper både billig og dyrt. Er det billige like godt som det dyre, kjøper vi det billigste. First price hvitløksbrødene synes vi er enda bedre enn hatting sine, så da kjøper vi selvsagt first price.. Maisen?? Virkelig, jeg tror de færrste kjenner forskjell på maisbokser... VET du at det var billigmerker, eller bare gjetter du nå? Billig kan være minst like godt som dyrt... Anonymkode: 8c8c2...0c2 Jeg kjenner tydelig forskjell, og spurte også. Men er mulig jeg bare er veldig matsnobb 😅 De har inntekt nok til å kjøpe ordentlig mat. Anonymkode: 9c6d0...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Akkurat mais feks er en ting jeg alltid kjøper eldorado eller liknende, smaker ikke noe spesielt forskjell på det. Revet ost til taco og pizza synes jeg heller ikke er så viktig hva er, men skal jeg ha ost på brødskiven foretrekker jeg spesifikke oster. Folk har forskjellig smak. Anonymkode: 9b913...3fb 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Du høres noe snobbete ut, ofte er det kun labelen som er byttet ut på billigmerker, de er produsert på samme sted og med samme råvarer som de dyre,bla gjelder dette prior. Anonymkode: 27454...9b5 17
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Jeg liker first price baguettene.. Kjøper mye i first price, som tacogreier, egg og riskaker.. Det er like bra, jeg gidder ikke kjøpe noe som smaker likt eller verre bare fordi det er merke. First price appelsinjuice er også god. Anonymkode: 24894...e3f 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøper stort sett billigprodukter, men om vi inviterer på middag kjøper vi bedre kvalitet Anonymkode: 28603...8df Hvorfor bryr dere dere ikke om hva dere og barna putter i dere? Dere kjøper altså kvalitetsprodukter for gjestene, men billig dritt til dere selv? Mat er veldig viktig. Investering i kvaliteten på mat gir store virkninger for helse. Jeg stusser over når folk sier at de har andre utgifter og ikke har råd til ordentlig mat. Det er bedre å kjøpe et mindre hus og en eldre bil, droppe utenlandsferien det ene året, men ha kvalitetsbyggesteiner for kroppen sin. Anonymkode: 0993a...92a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner tydelig forskjell, og spurte også. Men er mulig jeg bare er veldig matsnobb 😅 De har inntekt nok til å kjøpe ordentlig mat. Anonymkode: 9c6d0...0bc Men billigproduktene ER ordentlig mat.. At du personlig ikke liker smaken, betyr jo ikke annet enn at du har annen smak. Jeg synes first price-hvitosten smaker høgg, så da kjøper jeg norvegia. Samboeren min liker begge like godt, og kunne gjerne ha spist first price. Det betyr ikke at jeg er en snobb, eller at first price ikke er "ordentlig" mat. First price og andre billigprodukter produseres ofte på akkurat samme fabrikken som det du kaller for ordentlig mat. Det er ikke nødvendigvis slik at billig = dårlig.. Anonymkode: 8c8c2...0c2 24
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg liker first price baguettene.. Kjøper mye i first price, som tacogreier, egg og riskaker.. Det er like bra, jeg gidder ikke kjøpe noe som smaker likt eller verre bare fordi det er merke. First price appelsinjuice er også god. Anonymkode: 24894...e3f Hvis du oppriktig synes at det er bedre så er det selvfølgelig naturlig at du kjøper det 🙂 Anonymkode: 9c6d0...0bc
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du høres noe snobbete ut, ofte er det kun labelen som er byttet ut på billigmerker, de er produsert på samme sted og med samme råvarer som de dyre,bla gjelder dette prior. Anonymkode: 27454...9b5 Det er det ikke. Folk forstår ikke at selv om en vare er produsert samme sted, er det første- og annensortering. First price er ofte annensortering, derfor ikke like god kvalitet som merkeprodukter. Ting som egg og grønnsaker er jo greit, men ikke ferdigprodukter. For eksempel inneholder tacokrydderet til FP mer salt enn Santa Maria sin. Selvfølgelig betaler man for kvalitet. Anonymkode: 0993a...92a 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr dere dere ikke om hva dere og barna putter i dere? Dere kjøper altså kvalitetsprodukter for gjestene, men billig dritt til dere selv? Mat er veldig viktig. Investering i kvaliteten på mat gir store virkninger for helse. Jeg stusser over når folk sier at de har andre utgifter og ikke har råd til ordentlig mat. Det er bedre å kjøpe et mindre hus og en eldre bil, droppe utenlandsferien det ene året, men ha kvalitetsbyggesteiner for kroppen sin. Anonymkode: 0993a...92a "Billig dritt"..? Har du dokumentasjon på at billig-maten har dårligere næringsverdi? Lykke til med å vise det. Du er klar over at first price sin musli kom ut som best i test av ernæringsfysiologer, sant..? Den slo de dyre merkene med god margin. Jeg synes det er nærmest komisk når folk tror at dyrt = god kvalitet, billig = dårlig, helt uten å tenke over at det kan være mange grunner til at ting kan være billig.. Anonymkode: 8c8c2...0c2 32
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men billigproduktene ER ordentlig mat.. At du personlig ikke liker smaken, betyr jo ikke annet enn at du har annen smak. Jeg synes first price-hvitosten smaker høgg, så da kjøper jeg norvegia. Samboeren min liker begge like godt, og kunne gjerne ha spist first price. Det betyr ikke at jeg er en snobb, eller at first price ikke er "ordentlig" mat. First price og andre billigprodukter produseres ofte på akkurat samme fabrikken som det du kaller for ordentlig mat. Det er ikke nødvendigvis slik at billig = dårlig.. Anonymkode: 8c8c2...0c2 Dårlig ordvalg av meg, mente selvfølgelig ikke at det ikke er ordentlig mat. Anonymkode: 9c6d0...0bc
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men billigproduktene ER ordentlig mat.. At du personlig ikke liker smaken, betyr jo ikke annet enn at du har annen smak. Jeg synes first price-hvitosten smaker høgg, så da kjøper jeg norvegia. Samboeren min liker begge like godt, og kunne gjerne ha spist first price. Det betyr ikke at jeg er en snobb, eller at first price ikke er "ordentlig" mat. First price og andre billigprodukter produseres ofte på akkurat samme fabrikken som det du kaller for ordentlig mat. Det er ikke nødvendigvis slik at billig = dårlig.. Anonymkode: 8c8c2...0c2 Som sagt, selv om fabrikken er den samme, kan innholdet variere. Det at varer er produsert på samme fabrikk, betyr ikke at de er identiske. De billige produktene kan for eksempel ha mer salt, stivelse eller E-stoffer. Anonymkode: 0993a...92a 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er det ikke. Folk forstår ikke at selv om en vare er produsert samme sted, er det første- og annensortering. First price er ofte annensortering, derfor ikke like god kvalitet som merkeprodukter. Ting som egg og grønnsaker er jo greit, men ikke ferdigprodukter. For eksempel inneholder tacokrydderet til FP mer salt enn Santa Maria sin. Selvfølgelig betaler man for kvalitet. Anonymkode: 0993a...92a Jeg er i familie med noen som jobber på Nortura, det var kun labelen som ble byttet! Anonymkode: 27454...9b5 12
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "Billig dritt"..? Har du dokumentasjon på at billig-maten har dårligere næringsverdi? Lykke til med å vise det. Du er klar over at first price sin musli kom ut som best i test av ernæringsfysiologer, sant..? Den slo de dyre merkene med god margin. Jeg synes det er nærmest komisk når folk tror at dyrt = god kvalitet, billig = dårlig, helt uten å tenke over at det kan være mange grunner til at ting kan være billig.. Anonymkode: 8c8c2...0c2 Det er mange grunner, men vanligvis betaler du for kvalitet. Musli spiser jeg ikke, så vet ingenting om det. Vet bare at FP sitt torskefilet er uspiselig, det samme er hvitosten. Anonymkode: 0993a...92a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå