AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg kom inn på drømmestudiet mitt med et nødskrik. Og jeg vet at det skyldes avlyst eksamen. Dette var en eksamen jeg vet jeg egentlig måtte ta, og min standpunktkarakter er minst en karakter høyere enn hva jeg ville fått på eksamen. Minst. Antagelig to karakterer. Jeg har tenkt at dette vil jevne seg ut siden andre også får høyere karaktersnitt og inntakskravet derfor øker. Men karakterkravet økte bare minimalt, og helt i tråd med utviklingen fra de foregående årene. Jeg er glad for at jeg kom inn, men jeg sitter med en enorm bismak og dårlig samvittighet. Føler jeg egentlig ikke fortjener å være her. Særlig når jeg leser om IB-elevene. Anonymkode: 6a4c8...2d5 2
Ze.Xhx Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Noen ganger gir livet deg en oppoverbakke når du skal nå bussen, denne gangen måtte du springe i nedoverbakke og rakk bussen med en nødskrik. Slik er livet, gled deg over at du kom inn. 😀 22
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Nei, nå får du gi deg. Det er jo sånn for veldig mange. Alle poenggrenser har økt betraktelig fordi de fleste ville blitt satt ned etter eksamen. Det er mange som deg, og ingenting å ha dårlig samvittighet for. Du har fortjent plassen! Anonymkode: aa45b...206 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 For et i-landsproblem. Enten så klager man over at man ikke kom inn på drømmestudiet, eller så klager man over at man kom inn. Hva med å glede deg litt? Anonymkode: 09369...ed8 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Samme her. Kom inn på medisin! Ingenting å ha dårlig samvittighet for! Bare til å feire 😄 Hadde antakeligvis ikke kommet inn, dersom eksamen ikke var avlyst dette året.. Kom AKKURAT inn. (Var nummer 1 på venteliste i 3 uker). Nok en gang, ikke ha dårlig samvittighet.. Vær glad! Anonymkode: 40be7...94f 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Jeg kom akkurat ikke inn, poenggrensen var 0,1 høyere enn jeg hadde. Sikkert pga korona. Men vet du hva? Det er helt greit, sånn er det bare! Nyt at du kom inn, og gjør så godt du kan gjennom studiet Anonymkode: b057e...831
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom akkurat ikke inn, poenggrensen var 0,1 høyere enn jeg hadde. Sikkert pga korona. Men vet du hva? Det er helt greit, sånn er det bare! Nyt at du kom inn, og gjør så godt du kan gjennom studiet Anonymkode: b057e...831 Hva gjør du nå? Anonymkode: 2a489...9ea
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du nå? Anonymkode: 2a489...9ea Melder meg opp til et par privatisteksamener, jobber i år, og søker igjen neste år. Anonymkode: b057e...831
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Hva kom du inn på?? Anonymkode: adc42...db7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Men dette gjelder jo så å si alle førstegangssøkere, så det vil jo ha det samme utslaget for de fleste. Det er derfor poenggrensene har sneket seg sånn oppover. Når det gjelder IB-elevene har de fått til en ny løsning som gjør at de går opp noen karakterer, og videre er det et klagesystem. For IB-elevene vil det i utgangspunktet gi et mer forutsigbart løp i og med at de skal ta eksamen i alle fag, mens for vanlig videregåendeeelver er det uforutsigbart ved at man kan bli trukket opp i sine svakeste fag. Nå trakk du det lengste strået. Jeg kjenner en som fikk eksamenen sin annullert på grunn av et ark de hadde klart å rote vekk. Hun hadde ikke kommet inn på studiet om det ikke var for den eksamenen som ikke telte. Sånn er livet. Korona har for øvrig både gitt opp- og nedturer for de fleste. For meg var oppturen endret skrifltig eksamen til hjemmeeksamen og avlyst muntlig eksamen (universitet). Nedturen var begrenset muligheter for jobb ved siden av studier denne høsten og videre stress og økonomisk tap. Man kan ikke gå ned i kjelleren hver gang man har flaks i livet og andre ikke opplever det samme akkurat da. De får andre muligheter senere. Anonymkode: 59887...427 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå