Gå til innhold

Dere med fibromyalgi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har fibromyalgi. Er dere ofte dårligere om morgenen, for så å bli litt bedre utover ettermiddag/kveld? Tar sterke smertestillende de verste smertene? 

Anonymkode: 48cab...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kan svare? 🙂

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan svare? 🙂

Jeg opplever å bli være utover dagen. At jeg er bedre tidlig på dagen. Men er likevel litt støl om morgenen, men mye borte i kroppen før jeg skal legge med f.eks. 

Anonymkode: 08d3b...db5

Skrevet

Jeg har leddgikt i tillegg,men kjenner forskjell på leddsmerter og muskelsmerter. 

Er spesielt dårlig på morgenen. Mye stiv og øm, spesielt øm etter en lang natt på madrass. 

Jeg trenger mye hvile gjennom dagen, er svært plaget av fatigue. En aktivitet en dag setter meg tilbake neste dag. Jeg er utslitt etter en tur i dusjen f.eks. 

Anonymkode: 3aa31...913

• Liker 2
Skrevet

Det varierer, før så varte det ofte fra morgenen, nå føler jeg ofte at det kommer mot kvelden, men det varierer, aldri en garanti for noe med FM. Smertestillende føler jeg ikke virker på smertene, eneste som virker er bevegelse, gå, så jeg går og går, dagen lang... Jævlig utmattende sykdom dette her.

Anonymkode: 88664...7f5

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har leddgikt i tillegg,men kjenner forskjell på leddsmerter og muskelsmerter. 

Er spesielt dårlig på morgenen. Mye stiv og øm, spesielt øm etter en lang natt på madrass. 

Jeg trenger mye hvile gjennom dagen, er svært plaget av fatigue. En aktivitet en dag setter meg tilbake neste dag. Jeg er utslitt etter en tur i dusjen f.eks. 

Anonymkode: 3aa31...913

Det er slik jeg har det, er så utrolig sliten og lei. Aner ikke om det er fibromyalgi eller hva det er. Men tenker jeg snart må ta en tur til legen for å sjekke. Sterke smertestillende tar det verste, men kan ikke gå daglig på det. 

• Liker 2
Skrevet

Er ganske stiv og trøtt på morningen pga dårlig søvn men hodepine, smerter, blurry syn, svimmelhet, kvalme ol pleier å komme fra 11 og vare til jeg sovner igjen. Har enda ikke funnet noe som hjelper. Skal på rehabilitering i november 

Skrevet
4 minutter siden, Prøver18 skrev:

Er ganske stiv og trøtt på morningen pga dårlig søvn men hodepine, smerter, blurry syn, svimmelhet, kvalme ol pleier å komme fra 11 og vare til jeg sovner igjen. Har enda ikke funnet noe som hjelper. Skal på rehabilitering i november 

Hva slags rehabilitering skal du på? Er du blitt utredet skikkelig, med MR og alt, spesielt med tanke på synet, svimmelheten og hodepinen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ofte dårligst på morgenen. Kaster opp nesten daglig. Jobber, så har hektiske morgener som kroppen ikke liker. 

Anonymkode: 6a5fa...e50

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags rehabilitering skal du på? Er du blitt utredet skikkelig, med MR og alt, spesielt med tanke på synet, svimmelheten og hodepinen?

Ja. Hatt Mr av hodet og bekkenet, sjekka synet 3 ganger. Er helt vanlig symptomer på fibro. Ble sjekket med dette før diagnosen :)

Skrevet
På 18.8.2020 den 20.23, Prøver18 skrev:

Høres merkelig ut at dette er fibromyalgi.. Blurry syn og kvalme??

Anonymkode: 5f874...ae1

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer.

Revmatalog jeg var hos sa at fibromyalgi kommer fra nervesystemet. Som er hypersensitivt for smerte generelt. Hodepine er et vanlig symptom. Det kan fint være at man blir svimmel fordi man er veldig sliten feks. Så det er ganske mye symptomer som også kan komme som sekundære symptomer. Jeg blir svimmel og kvalm av for lite søvn. 

Vondt i blære og hyppig vannlating, eller vondt ved sex feks. Gir egentlig ikke særlig mening.. Men sånn er det. 

Fått diagnosen selv, og er hos optiker og sjekker synes hvert år, er hos nevrolog pga migrene. Tok MR av hode for fem år siden, ingenting der. Har tatt røntgen og MR av bekken og ryggen. Tror jeg har tatt alle blodprøver man kan ta. Har også vært hos to revmatalogen med to års mellomrom. 

Jeg trodde en periode at dette måtte være ille, at det ikke er snakk om at man har så mye symptomer uten at det faktiske er noe galt. Det eneste som er galt er at nervesystemet er et arbeidsjern.

Anonymkode: 1cd34...dd7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer.

Revmatalog jeg var hos sa at fibromyalgi kommer fra nervesystemet. Som er hypersensitivt for smerte generelt. Hodepine er et vanlig symptom. Det kan fint være at man blir svimmel fordi man er veldig sliten feks. Så det er ganske mye symptomer som også kan komme som sekundære symptomer. Jeg blir svimmel og kvalm av for lite søvn. 

Vondt i blære og hyppig vannlating, eller vondt ved sex feks. Gir egentlig ikke særlig mening.. Men sånn er det. 

Fått diagnosen selv, og er hos optiker og sjekker synes hvert år, er hos nevrolog pga migrene. Tok MR av hode for fem år siden, ingenting der. Har tatt røntgen og MR av bekken og ryggen. Tror jeg har tatt alle blodprøver man kan ta. Har også vært hos to revmatalogen med to års mellomrom. 

Jeg trodde en periode at dette måtte være ille, at det ikke er snakk om at man har så mye symptomer uten at det faktiske er noe galt. Det eneste som er galt er at nervesystemet er et arbeidsjern.

Ingenting galt altså 😅

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig det 

Screenshot_20200820_174328_com.android.chrome.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...