AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Hei. Vi fikk påvist bilyd på hjertet til vår 3 åring.hen er i god form og ingen symptomer på noe. Vi ble henvist da legen var usikker, men så han var nesten sikker på at det var uskyldig. Likevel sendte dette meg rett nes i kjelleren. Har angst og uro hver dag og i disse tider må man vente lenge før man får time hos spesialist. Jeg merker dette går hardt utover meg . Går med en angstfølelse i magen hele tiden og klarer ikke bli glad for noe. Andre som har hatt lignende opplevelser? Og h ordan gikk det? Anonymkode: c4812...311
Wit Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Min datter har bilyd på hjertet, og dette er IKKE farlig i det hele tatt. De har sjekket alt og det er en arvelig belastning som gjør at en vene til hjertet er litt større i diameter enn normalt. Dette har jeg også, og det medfører ingen økt fare for senere hjerteproblemer. Så ta det helt med ro. Veldig ofte er dette helt ufarlig. Det kan også være at dette noe som blir borte etterhvert som barnet blir større. Vær glad du ble henvist videre, og ikke tenk det verste 2
neon_sun Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Jeg har ikke barn med det, men jeg hadde det selv som barn. Var på ultralyd og de fant ingenting galt. Gikk over av seg selv (har ikke noe bedre forklaring siden jeg var barn da det pågikk 😂) 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, Wit skrev: Min datter har bilyd på hjertet, og dette er IKKE farlig i det hele tatt. De har sjekket alt og det er en arvelig belastning som gjør at en vene til hjertet er litt større i diameter enn normalt. Dette har jeg også, og det medfører ingen økt fare for senere hjerteproblemer. Så ta det helt med ro. Veldig ofte er dette helt ufarlig. Det kan også være at dette noe som blir borte etterhvert som barnet blir større. Vær glad du ble henvist videre, og ikke tenk det verste Tusen takk for at du deler. Det hjalp. Er helt ferdig etter jeg fikk vite dette. Hen hadde ikke bilyd i babytiden, så er ganske så bekymret likevel. Anonymkode: c4812...311
Wit Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du deler. Det hjalp. Er helt ferdig etter jeg fikk vite dette. Hen hadde ikke bilyd i babytiden, så er ganske så bekymret likevel. Anonymkode: c4812...311 Når det ble oppdaget hos datteren min var hun 2,5 år. Legene da mente det var rart det ikke hadde blitt oppdaget på spedbarnskontrollene siden bilyden var tydelig og nok var medfødt. MEN, som sagt. Oftest er dette helt ufarlig Vær bare glad for at de sjekker det. Da blir du mest sannsynlig beroliget etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Helsestasjonslegen fann ein bilyd på hjartet til jenta mi da ho var 6 veker. Var på ein sjekk på sjukehuset. Ingen grunn til vidare oppfølging, og det gikk over av seg sjølv. Eg hadde også bilyd på hjartet som baby. Forstår at dette kan virke litt skummelt. Sidan det ikkje er blitt oppdaga før, vil eg tru det er lite sannsynlig at det kan vere noko farlig. Dette går bra, ts! 🧡 Anonymkode: 50c81...b13
Miren Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Jeg er født med bilyd på hjertet. I mitt tilfelle hører man den om pulsen er høy. Er utredet for det, og eneste jeg har av "begrensninger" er at jeg ikke burde bli hverken dykker eller flyver pga mye endringer i trykk. De fant ikke ut hva som gjør at jeg har bilyd, og jeg lever helt normalt med den 😊 Nettopp fullført et svangerskap uten at bilyden var et problem. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Har det selv, og merker ingenting til det. Anonymkode: a96ec...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Min yngste har det. Ble oppdaget etter fødsel. Hjertelegen sa det var helt uproblematisk. Vi var på på flere helsestasjonskontroller med lege uten at de hørte bilyd. Så fant en lege det på 18 mnd kontroll, og insisterte at vi fikk henvisning til barnekardiolog. Barnekardiologen virka nesten litt irritert over å sjekke dette igjen, da det er helt ufarlig. Så i epikrisen står det tydelig at vi ikke skal tilbake for ny sjekk.. Anonymkode: 742a1...25b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Her ble det oppdaget ved ca 2 mnd. Vi fikk oppfølging hver 3-6 mnd med ultralyd, det var et lite hull hjertet som lukket seg før barnet hadde fylt 2.5 år Anonymkode: 0dffc...3e5 1
Ulrikke Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Har hatt nevø, nabo samt barn på jobb som har hatt dette. Nevø var under 6 mnd da det ble oppdaget, nabo var 2 år, de to på jobb jeg kommer på må ha vært over 3 ihvertfall! De på over 3 fulgte jeg til de begynte på skolen, og de fikk hele tiden beskjed om at det ikke var noe farlig. Vet ikke noe mer etter det. Nevø er nå 19 og frisk, nabo er 15 og også frisk! Pust med magen! Sjansen for at det er noe alvorlig er så mikroskopisk at det er fullstendig bortkastet å bekymre seg! Skjønner at det høres skummelt ut, men dette er mer vanlig enn mange tror og vet om!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 I barselgruppen min har vi mødrene 9 barn. 6 av disse er sjekket for bilyd i hjertet. 2 av de først ved 2-3 års alder. Alle har det fint. 1 av de hadde ikke bilyd, men var bare så tynn at legen hørte feil. Anonymkode: 3ce6c...918 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Jeg hadde det som baby, men har det ikke nå lenger. Men jeg hadde den lyden til jeg var oppi tenårene. Anonymkode: 49fc5...b53
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Hadde legen mistenkt noe farlig hadde du blitt sendt RETT på sykehus. Dette går nok bra og om det skulle være noe er det sikkert medisiner/behandling for det. Og så bra det evt blir oppdaget i ung alder! ❤️ Anonymkode: d31be...720
Loff77 Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vi fikk påvist bilyd på hjertet til vår 3 åring.hen er i god form og ingen symptomer på noe. Vi ble henvist da legen var usikker, men så han var nesten sikker på at det var uskyldig. Likevel sendte dette meg rett nes i kjelleren. Har angst og uro hver dag og i disse tider må man vente lenge før man får time hos spesialist. Jeg merker dette går hardt utover meg . Går med en angstfølelse i magen hele tiden og klarer ikke bli glad for noe. Andre som har hatt lignende opplevelser? Og h ordan gikk det? Anonymkode: c4812...311 Veldig vanlig og stort sett helt ufarlig, de tar en ekstra sjekk for å være helt sikre på att alt er som det skal. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Veldig vanlig. Jobb med angsten din. Anonymkode: 62408...d4e 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 Mitt barn hadde bilud på hjertet på en kontroll på helsestasjonen, husker ikke hvor gammel, men var litt småforkjølet på kontrollen. Ble da henvist videre og når vi kom på sykehuset så var det ingen bilyd lenger. Ganske vanlig at forkjølelse kan oppfattes som bilud på hjertet sa spesialisten på sykehuset. Anonymkode: 55202...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 Har et barn med det og de har konkludert med et lite hull i hjertet. Det er mest sannsynligvis ikke noe farlig men når han blir eldre var det viktig å tenke på at han ikke skal blande voltaren og energidrikker da det kunne føre til problemer.. De sa på riksen at det var det eneste de følte var verd å nevne siden det var noen hjertestanser pga det. Men ellers frisk, fin og ikke så mye oppfølging videre Anonymkode: ef7a6...502 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Min sønn fikk påvist bilyd på hjerte da han var ca 2 år gammel. Gutten er idag en voksen mann som er aktiv i idrett. Han har aldri merket noe til denne bilyden og den har aldri hemmet han i noe. Mest sannsynlig har den blitt borte med årene. Anonymkode: 90b81...ac2 1
addict Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 Hun hadde det som nyfødt, grodde på 3 mnd 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå