AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Fikk i faktura i går i fra advokat 1000kr for en time jeg sa at jeg ikke kunne komme i, i godt tid men hun leste den nokk ikke, og tok denne timen i fakturaen og. Jeg synes det blir feil da jeg har gidd beskjed og for lenge at jeg ikke kunne komme til denne tiden. Det er der jeg begynner og lure på om advokatene tar betaling for vær minste ting.. Anonymkode: d3f6e...0f7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Da tar du kontakt med advokatfirmaet og forklarer saken. Glipper kan skje. Du skriver ikke hva «i god tid» var. Anonymkode: a0c34...6f0 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da tar du kontakt med advokatfirmaet og forklarer saken. Glipper kan skje. Du skriver ikke hva «i god tid» var. Anonymkode: a0c34...6f0 Hadde sendt henne melding om at jeg ikke kunne komme i møtet i godt tid og at det måtte være en annen dag men dette leste hun ikke. Anonymkode: d3f6e...0f7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Hun er advokaten din. Be henne bestride fakturaen for deg. Anonymkode: 018d3...ddf 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Du må spesifisere hva du mener med "i god tid". Anonymkode: 27247...a9b 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Hva er «i god tid»? Anonymkode: a3888...994 3
Gjest heimebane Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde sendt henne melding om at jeg ikke kunne komme i møtet i godt tid og at det måtte være en annen dag men dette leste hun ikke. Anonymkode: d3f6e...0f7 Du skriver fortsatt ikke hva "i god tid" er 🤦♂️
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, heimebane skrev: Du skriver fortsatt ikke hva "i god tid" er 🤦♂️ Herremin.. At jeg sendte henne melding 2 uker før vi skulle ha dette møte, er det bra nokk formulert nå? Anonymkode: d3f6e...0f7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Det er avtalen mellom deg og advokaten som bestemmer om du må betale. Hvis det ikke på forhånd er avtal i avtalevilkårene at avlyste timer skal faktureres, kan ikke advokaten ta seg betalt. Dersom avtalevilkårene sier noe om når du må avbestille må du se om du har avbestilt innen rett tid. Hvis avtalen sier at du må betale uansett...da må du betale uansett. Sjekk derfor avtalen din med advokaten. Har du ingen avtale, kan heller ikke advokaten ta seg betalt. Anonymkode: 5a44a...d33
Gjest heimebane Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herremin.. At jeg sendte henne melding 2 uker før vi skulle ha dette møte, er det bra nokk formulert nå? Anonymkode: d3f6e...0f7 Ja, det er første gangen du formulerer hva god tid er, så jeg forstår ikke hvorfor du er så sur. Du burde jo ha bedt om bekreftelse fra advokaten for å forsikre deg om at den hadde sett meldingen.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Skal ikke behøve bekreftelse på avlysning. Advokaten er utrolig vanskelig hvis du sender kopi av meldingen med dato og klokkeslett. Anonymkode: 9be4e...5ad
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herremin.. At jeg sendte henne melding 2 uker før vi skulle ha dette møte, er det bra nokk formulert nå? Anonymkode: d3f6e...0f7 Det er faktisk vesentlig for problemstillingen. Noen mener «i god tid» er fire timer før. Å avbestille to uker før, må sies å være i god tid. Mange ganger vil advokaten likevel kunne fakturere for forberedelser som allerede er gjort før timen. Som sagt, du får kontakte advokatfirmaet vedrørende fakturaen. Anonymkode: a0c34...6f0 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk i faktura i går i fra advokat 1000kr for en time jeg sa at jeg ikke kunne komme i, i godt tid men hun leste den nokk ikke, og tok denne timen i fakturaen og. Jeg synes det blir feil da jeg har gidd beskjed og for lenge at jeg ikke kunne komme til denne tiden. Det er der jeg begynner og lure på om advokatene tar betaling for vær minste ting.. Anonymkode: d3f6e...0f7 Jeg fikk helt uforberedt faktura på at hun har besvart mail med meg. Kunne ønske jeg fikk vite på forhånd at å svare på og videresende en mail betydde 2500,- Anonymkode: 3cc4a...1bd
Gjest heimebane Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk helt uforberedt faktura på at hun har besvart mail med meg. Kunne ønske jeg fikk vite på forhånd at å svare på og videresende en mail betydde 2500,- Anonymkode: 3cc4a...1bd Du tenkte at advokaten skulle jobbe gratis du eller...?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, heimebane said: Du tenkte at advokaten skulle jobbe gratis du eller...? Advokater tar virkelig seg godt betalt, og jeg tror de med fordel kunne informert sine kunder bedre om satser på forhånd. Jeg jobber i helsevesenet og ser n del foreldre bruke en formue i advokatregninger mot barnevernet. Mange av disse har dårlig økonomi fra før (Og ja, jeg skjønner ofte årsaken til at barnevernet er inne) Anonymkode: 9be4e...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Forstår du blir stressa og frustrert, men det er kansje lurest å ta det med advokaten?? Anonymkode: 08313...69a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 12 minutter siden, heimebane skrev: Du tenkte at advokaten skulle jobbe gratis du eller...? Tenkte at jeg får beskjed på forhånd hvor mye ting koster, slik som alle andre yrker gjør. Anonymkode: 3cc4a...1bd
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenkte at jeg får beskjed på forhånd hvor mye ting koster, slik som alle andre yrker gjør. Anonymkode: 3cc4a...1bd Spurte du selv om hennes priser før du satte henne i gang med å jobbe for deg? Anonymkode: 989c4...549 2
Gjest heimebane Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Advokater tar virkelig seg godt betalt, og jeg tror de med fordel kunne informert sine kunder bedre om satser på forhånd. Jeg jobber i helsevesenet og ser n del foreldre bruke en formue i advokatregninger mot barnevernet. Mange av disse har dårlig økonomi fra før (Og ja, jeg skjønner ofte årsaken til at barnevernet er inne) Anonymkode: 9be4e...5ad Selvfølgelig gjør de det, de selger en etterspurt tjeneste få kan tilby. Alle vet jo at advokater er dyre, så det er normalt å spørre om timesprisen om det er noe som bryr dem, Foreldrene bruker forøvrig ikke ei krone i advokatregninger mot barnevernet. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte at jeg får beskjed på forhånd hvor mye ting koster, slik som alle andre yrker gjør. Anonymkode: 3cc4a...1bd Så du tenker at du ikke har et ansvar for å spørre?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spurte du selv om hennes priser før du satte henne i gang med å jobbe for deg? Anonymkode: 989c4...549 Ja og om å få beskjed på forhånd hva alt koster. Spurte om en telefonsamtale koster, osv. Anonymkode: 3cc4a...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå