Gjest Geirfuglen Skrevet 18. august 2020 #1 Del Skrevet 18. august 2020 Vi skal pusse opp, og jeg sliter med å bestemme meg for type gulv i entreen. Ønsker noe holdbart, som man ikke om kort tid blir lei og synes går ut på dato (f.eks Kalkmaling synes jeg er kjempefint, men jeg ble veldig fort lei og måtte male om), som er renholdsvennlig pga hunder og at jeg ikke kan vaske gulvet hver dag. Vi har i dag mørke fliser. De er OK, men problemet er hakket lysere fuger som blir stygge og misfargede og er vanskelig å få helt fine igjen. -Fliser: masse fint på markedet. Kanskje med hakket mørkere fuger? Stjeler mye lys og gjør gangen mørk. -Terrazzo: kan velge mange fine mønstre og lyse fliser. Skitt vil ikke synes så godt, men man blir fort lei? -Mikrosement: Holdbart, skitt vil ikke synes så godt, men man blir fort lei? Hva tenker dere? Hva har dere, og er dere fornøyde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Del Skrevet 18. august 2020 Vi har grå flis med litt hvit i. Pusser opp nå, og har ikke bestemt oss for hva vi skal ha neste gang. Parkett er jo også fint, men kanskje upraktisk pga hunden? Anonymkode: 93202...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Del Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har grå flis med litt hvit i. Pusser opp nå, og har ikke bestemt oss for hva vi skal ha neste gang. Parkett er jo også fint, men kanskje upraktisk pga hunden? Anonymkode: 93202...c85 Må legge til at de terrazzo typen flis minner meg om typiske gulv som er i dagligvarebutikker. Mikrosement synes jeg er kjempestilig og veldig fint. Anonymkode: 93202...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Del Skrevet 18. august 2020 Vi har en type gulvbelegg som skal se ut som fliser. Ser og føles ut som fliser, vaskes som fliser og er veldig holdbart. Vi vet ikke nøyaktig hvor gammelt det er, vet bare at det ble lagt en gang mellom 2000 og 2011, men det har holdt seg godt og viser ingen tegn til å være slitt. Vi har også hund. Anonymkode: f49bc...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Del Skrevet 18. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har grå flis med litt hvit i. Pusser opp nå, og har ikke bestemt oss for hva vi skal ha neste gang. Parkett er jo også fint, men kanskje upraktisk pga hunden? Anonymkode: 93202...c85 Parkett i entré/gang er jo generelt upraktisk, med mindre absolutt alle som beveger seg inn og ut av huset ikke trår på gulvet med vann/søle/snø på skoene. 😛 Anonymkode: f49bc...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Del Skrevet 18. august 2020 Må vel være noe som tåler harde sko, grus, sand, søle, snø, brodder osv. Og vasking med vann. Ville gått for noe ala vinylbelegg. Anonymkode: 55ba5...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. august 2020 #7 Del Skrevet 18. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har grå flis med litt hvit i. Pusser opp nå, og har ikke bestemt oss for hva vi skal ha neste gang. Parkett er jo også fint, men kanskje upraktisk pga hunden? Anonymkode: 93202...c85 Ja, parkett funker dårlig, også pga at det dras inn mye snø/vann om vinteren. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Parkett i entré/gang er jo generelt upraktisk, med mindre absolutt alle som beveger seg inn og ut av huset ikke trår på gulvet med vann/søle/snø på skoene. 😛 Anonymkode: f49bc...407 Ja, det hjelper mye med varmekabler, men fortsatt tørker det ikke opp fort nok. Blir også litt lite slitesterk siden hunden gjerne står og spinner ved døra når vi skal ut 😄 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Må vel være noe som tåler harde sko, grus, sand, søle, snø, brodder osv. Og vasking med vann. Ville gått for noe ala vinylbelegg. Anonymkode: 55ba5...ff7 Ja, har sett på noe vinyl siden ny vinyl ser veldig bra ut, men er usikker... 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en type gulvbelegg som skal se ut som fliser. Ser og føles ut som fliser, vaskes som fliser og er veldig holdbart. Vi vet ikke nøyaktig hvor gammelt det er, vet bare at det ble lagt en gang mellom 2000 og 2011, men det har holdt seg godt og viser ingen tegn til å være slitt. Vi har også hund. Anonymkode: f49bc...407 Ja, har tenkt litt på vinylbelegg også, men vet for lite om det og ingen erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. august 2020 #8 Del Skrevet 18. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Må legge til at de terrazzo typen flis minner meg om typiske gulv som er i dagligvarebutikker. Mikrosement synes jeg er kjempestilig og veldig fint. Anonymkode: 93202...c85 Ja, men jeg synes det er litt kult! Minner meg om eldre boligblokker, synes det er stilig. Mikrosement er det som er høyest på lista nå (samboer vil ha det), men jeg er litt redd vi blir fort lei. Men virker både praktisk og fint 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
semperflorens Skrevet 18. august 2020 #9 Del Skrevet 18. august 2020 Vi har vinylgulv og er kjempefornøyd. Solid og enkelt å vaske. Vårt er sort og hvitrutet, men tror det kommer i mange ulike farger og mønstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Del Skrevet 18. august 2020 10 minutter siden, Geirfuglen skrev: Ja, parkett funker dårlig, også pga at det dras inn mye snø/vann om vinteren. Ja, det hjelper mye med varmekabler, men fortsatt tørker det ikke opp fort nok. Blir også litt lite slitesterk siden hunden gjerne står og spinner ved døra når vi skal ut 😄 Ja, har sett på noe vinyl siden ny vinyl ser veldig bra ut, men er usikker... Ja, har tenkt litt på vinylbelegg også, men vet for lite om det og ingen erfaring. Hvis du er usikker på vinyl - har selv originalgolvet fra 50-60tallet, noe sånn vinylbelegg greier. Har vært katter og hunder der i alle år som har herja villstyring. Spy, tiss, bæsj, blod osv fra dyr, sørpe, snø, vann, alle slags vaskemidler osv. Er ikke en eneste skramme i golvet. 🙏🥰. Anonymkode: 55ba5...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 18. august 2020 #11 Del Skrevet 18. august 2020 Har vinyl, ser ut som gråe fliser. Har også hund. Funker veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 18. august 2020 #12 Del Skrevet 18. august 2020 (endret) Jeg tenker skips-gØlv Helst av en eller annet utrydningstruet tresort. Perfekt om man ikke ønsker damer med høye hÆlær (stilÆttoes) i hus Har skifer-fliser.... Helt alright Endret 18. august 2020 av Beeblebrox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. august 2020 #13 Del Skrevet 18. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er usikker på vinyl - har selv originalgolvet fra 50-60tallet, noe sånn vinylbelegg greier. Har vært katter og hunder der i alle år som har herja villstyring. Spy, tiss, bæsj, blod osv fra dyr, sørpe, snø, vann, alle slags vaskemidler osv. Er ikke en eneste skramme i golvet. 🙏🥰. Anonymkode: 55ba5...ff7 Har hatt noe vinyl fra 60-tallet her også 😁 Problemet var ikke slitestyrken, men hvordan den ellers så ut 🙈 Men finnes sikkert fin vinyl også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. august 2020 #14 Del Skrevet 18. august 2020 https://www.pergo.no/nb-no/finn-det-perfekte-gulvet?filter=floortypecode.eq.lvt&page=1&page_size=24&view_size=24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Del Skrevet 18. august 2020 38 minutter siden, Geirfuglen skrev: Har hatt noe vinyl fra 60-tallet her også 😁 Problemet var ikke slitestyrken, men hvordan den ellers så ut 🙈 Men finnes sikkert fin vinyl også! 😂 vårt er også det de fleste ville kalt helt forjævlig stygt - men jeg syns det er tøft. Det praktiske veier opp ganske mye ogsp syns jeg der er gøy at det e originalt selv om gyselig 🤭 Anonymkode: 55ba5...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå