AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Hva trenger egentlig barnet av uteklær og sko i barnehagen? Tidlig høst, sen høst, vinter..? Hva slags luer og votter, hvilke stoff når..? Synes mye er så dyrt. Hvor kjøper man rimelige og gode klær? Anonymkode: 2b034...1b7
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 (endret) Vi kjøper mye brukt eller på salg om våren. Ofte selges ullpakker. Erfaring er at det er best å se etter noe lokalt, da andre pakker i merkegrupper er dyre. Noe har det vært greit å ha to av, som ekstra dress. Reflex har billig ull, ofte 99 per del, og noen ganger på salg til halv pris. Pierre Robert ull på salg finner man ofte i restekasse på Coop, men av billig ull synes jeg Reflex er bedre. En del ull selges billig brukt og man kan gjøre små reparasjoner selv. Janus og Safa er «billig» ull som varer, gjerne til flere barn. Min erfaring er at det de har i bhg uansett blir fort ødelagt, så jeg gidder ikke å sende ham av gårde i nytt tøy fra Nøstebarn. Bhg sier at veldig mange er fornøyde med dressen fra Sparkjøp og Dock Boots. Selv liker jeg best ullvotter og heller flere par hvis de blir våte, synes andre votter blir så klumpete. Kjøper på salg fra Kattnakken (blått og rosa går fort ut, mens andre farger havner på salg), de liker jeg godt. Luer og polvotter som er lite brukt finner man også masse av på Finn. Stormberg har pakker med barnehagetøy til en ganske billig penge. Dress: regntøy, høstdress og vinterdress. Ekstradress kjøper jeg billig brukt, men det er som regel bare høstdress jeg har trengt ekstra av, og det er fordi tørkemuligheter hjemme er begrenset. Ekstra vinterdress har jeg vel knapt brukt. Mellomlag: her er jeg ikke sikker på hva som er billigst. Skotøy: støvler (Reflex har billige støvler også, Goretex/Dockboots og vintersko). Ser noen bruker Dockboots nesten hele høsten, både i regn, slaps og snø. På hodet: Vi bruker pannebånd som tante har strikket, tynn ullue nå når høsten kommer, og tykk foret ullue til vinteren, pluss hals i ull. Nøstebarn sin hals er ikke så billig, men min erfaring er at den varer i veldig mange år siden det er litt størrelse på den. Vår har brukt samme hals i snart tre sesonger. Veldig mange bruker også balaclava i stedet, men ungen min vrir sånn på hodet når han skal hvile at hullet havner på baksiden av hodet😅 Endret 18. august 2020 av Geirfuglen
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Barnehagen har vel en liste du kan be om? Vi har regntøy (ikke foret), vinterdress, et par luer, halser, og votter, flere sett ull-undertøy, fleecejakke/bukse, forede vinterstøvler (dock boots), og goretex-vintersko. Vi har kjøpt de siste vinterdressene på kaph-ahl (kox?), og er fornøyd med dem. Ull kjøper vi mye fra joha og vossatassar (kjøp på tilbud, er ofte salg), sko kjøper vi gjerne på obs. Anonymkode: cdcb6...5a9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Nå går det i parkdress/høstdress fra stormberg, todelt regnset og dock boots. Kjøpt en god vinterdress fra reima til vinteren, og benyttet meg av 3 for 2 på eurosko for litt siden hvor vi kjøpte et vintersko og sko for mellomsesongen. Luer med hals er bhg glad i her, forede regnvotter, ull. Må ikke kjøpe alt med en gang, kan jo se litt an! Se hva de andre barna bruker og evt be om tips fra bhg ansatte ☺️ Anonymkode: 89a12...3ef
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Det kommer jo helt an på hvor i landet du bor. Her jeg bor er det viktigere at vinterdressen er vanntett enn at den tåler mangfoldige minusgrader, mens andre steder har det ingen betydning hvor vanntett den er - da det er så kaldt at snøen ikke smelter om barna sitter i den. Vi kjøper mye brukt, det sparer både oss og miljøet. Nå har vi begynt å arve en del, og jenta mi har nå en dress som 5 barn har hatt før henne. Så kvaliteten på barneklær er helt enormt god. (Selv om noe selvfølgelig blir ødelagt i lek). Anonymkode: cbf10...082
Ulrikke Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Avhengig av alder, vår/høst-dress, ull. goretexsko, støvler, regntøy, regnvotter. Vinter: vinterdress (avhengig av klima hvor varm og/eller vanntett den bør være), vintersko og cherrox/dockboots, samt vanntette/pustende vintervotter. Ull igjen da... Sjekk gjerne www.barnihagen.no . De kan ha gode priser!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Jeg kjøper det aller meste på salg eller kampanje. Har for det meste hatt Reima og Reflex yttertøy til mine barn, samt sko fra Viking og Ecco Vanlige klær kjøper jeg i kjedebutikkene og det fungerer veldig bra til barnehagebruk/hverdagsbruk, men det jeg har prøvd av yttertøy fra kjedebutikkene er jeg ikke alltid fornøyd med. Så der velger jeg litt dyrere(men til nedsatt pris) Barnas Hus har ofte salg og kampanje på både yttertøy og ull. Mange nettbutikker har Reima, så ikke noe problem å få tak i på salg. I barnehagen nå har min 4 åring: todelt regntøy fra, gummistøvler fra , regnvotter(med sveisede sømmer fra Reima) , vår/høstdress, fleecejakke og fleecebukse, goretex joggesko(byttes snart ut med overgangssko), softshelljakke, tynn bomullslue og caps Utpå høsten blir det: todelt regntøy med fleece, Dock Boots, goretex vintersko. vinterdress, tynn mellomlagsull(trenger ikke tykk under foret regndress eller inni vinterdress, vi bor på vestlandet) tykk balaclava i ull, tynne ullvotter og regnvotter(men blir dessverre sjelden brukt sammen i bhg), vintervotter med sveisede sømmer(Reima) Har ullundertøy fra mange slags merker, kjøper på salg gjennom hele året. Jeg har gutt-jente-gutt. Eldste gutt er sliter på klær og sko, så er ikke så mye som kan arves. Jenta hadde mye typisk jentete før minsten var født, men jeg begynte etterhvert å tenke litt mer fornuftig og kjøpte mer nøytrale farger til henne, så har litt som kan arves der, særlig ull og yttertøy. Ellers kjøper jeg mye på salg utenom sesong. tar meg raid i diverse nettbutikker med jevne mellomrom. Av det mine tre barn har av klær og sko er det svært lite som er kjøpt til full pris. Anonymkode: 9ea08...900
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Ikke kjøp billige uteklær, det er på grensen til mishandling. Kjøp heller på tilbud. Aldri noe annet enn Reima i dresser. Anonymkode: 11e09...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå