Gå til innhold

Aktivitet på fritiden, dropper dere det pga corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg skal la datteren på ni begynne på aktivitet i høst. De fleste aktiviteter går jo sin gang, men tenker at det vil bli nok et sted å utsette seg for smitte. Hva tenker dere? 

(Jeg ønsker ingen dårlige kommentarer fra dere som i utgangspunktet ikke bryr dere om smitte og som synes forsiktighet er tull og tøys.) 

Anonymkode: 135df...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rådene mtp fritidsaktiviterer og smitte, er én aktivitet pr unge. Jeg ville latt ungen delta på en aktivitet. Det er en viktig sosial arena for barna, og om barnet ditt er den eneste som ikke går, blir hun veldig utenfor. 

Anonymkode: 1c7ec...557

• Liker 1
Skrevet

Ha, uten tvil.

1. Det er en viktig sosial arena. Og fysisk aktivitet 

2. I koronatid er det viktig å opprettholde så mye normalitet som mulig. Siden ingen kan si noe om varighet, må man prøve å gi barna en så normal barndom man kan

Anonymkode: 16b83...d26

• Liker 2
Skrevet

Her får de gå på barneidretten når den starter opp, bor på bygda så de Fleste andre ungene der er de alt sammen med daglig i bhg.

Anonymkode: 04c23...5f9

Skrevet

For vår del foregår aktiviteten på fritiden i så stor grad med de barna de allerede omgås på skolen, at det spiller liten rolle i forhold til smittevern, de er jo sammen ellers uansett. 

Anonymkode: 253d4...969

• Liker 1
Skrevet

Ja! 

Hun driver lagidrett med nærkontakt, men vi har valgt å la det positive ved det trumfe eventuell smittefare. Klubb og forbund har sine regler som følges. 

Når det er sagt: er noen smittet der vil det fort spre seg! Men sånn er det jo på jobb (jobber med barn) og andre steder også. Igjen, det helsemessige og sosiale tilsier at vi tar sjansen. Det var jo pause i flere måneder og vi så hvordan det var.... Men dette er altså en risiko vi har valgt å ta. Ingen andre på hennes lag holdes hjemme pga smittefrykt, de er ca 30.

Skrevet

Barna her driver med sine idretter. Og det betyr mye for dem. Alle idrettslag har sine smittevernkrav som følges. Noen garanti er det selvsagt ikke, men jeg tror neppe det er der koronafaren er størst. Viktig at barna kan ha aktiviteter som gir dem glede. 

Anonymkode: 91dff...b4b

• Liker 1
Skrevet

Nei. Han kommer til å forsette på fotball og svømning. For svømning ser jeg det som helt nødvendig at han gå på ettersom han er veldig redd i vann og milevis unna å lære å svømme,å han er snart 9 år :S

Anonymkode: 17cca...a6a

Skrevet

Såklart. Så lenge det er lov så får guttungen på fotball. 

Skrevet

Tenker at her er det regionale forskjeller. Mye mer smitte i Oslo og deler av Østlandet en i resten av landet. 

Anonymkode: 662da...48e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rådene mtp fritidsaktiviterer og smitte, er én aktivitet pr unge. Jeg ville latt ungen delta på en aktivitet. Det er en viktig sosial arena for barna, og om barnet ditt er den eneste som ikke går, blir hun veldig utenfor. 

Hvor har du funnet de rådene? Har sjekket fhi og de skriver ikke kun en aktivitet PR unge noe sted som jeg har funnet?

Anonymkode: 2dee3...283

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er korps en aktivitet? Så korps og fotball går ikke? 

Anonymkode: b9922...44a

Skrevet

Her er rådene fra kommuneoverlegen max én aktivitet pr. dag.

Ungene trenger en normalitet i hverdagen og de trenger å være i fysisk aktivitet for god psykisk og fysisk helse. 

Så ja, mine får på aktivitetene sine.

Anonymkode: 157f6...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...