Gjest matlei Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 Aner ikke hvordan det skrives. Hva bruker der i disse lompene ? synes det beg. å bli kjedelig, for alle har likt. Noen gode tips+ Ikke alle er glad i rømmeklatten,men er det noen annen god saus?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg legger først litt ost på tortillaen, så salsa og deretter en blanding av paprika, squash, løk og kylling (eller annet kjøtt) som jeg først har woket kjapt og tilsatt spisskummen, chilli og paprikapulver. Ruller sammen, litt salsa og revet ost på toppen. I ovn på 200 grader til gyllent. Endret 17. juli 2005 av Dalwhinnie
Gjest Lea Skrevet 17. juli 2005 #3 Skrevet 17. juli 2005 Ekte fajitas lages med marinert kjøtt i strimler (biff, kylling e.l.) og strimler av paprika og løk som stekes ved sterk varme en liten stund. De blir ikke tørre om man lar kjøttet ligge i marinade og trekke etter steking.
Arkana Skrevet 17. juli 2005 #4 Skrevet 17. juli 2005 Vi bruker som oftest biffstrimler eller kyllingbiter stekt med paprika, hvitløk, løk og chili (noen ganger også squash og champignoner). Så fyller vi tortillaene med blandingen samt salat, grønnsaker, guacamole og/eller salsa og rømme. Noen ganger også revet ost. Guacamole lager du enkelt ved å mose 2 avocadoer sammen med 3-4 finhakkede chili, 1 liten finhakket løk, en bunt finhakket koriander, saften av 2 sitroner, noen finhakkede hvitløksfedd og litt salt. Det hender også jeg har i et par finhakkede tomater (uten frø).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå