Gå til innhold

Samboer vil jeg skal dominere han. Faller meg unaturlig. Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer vil gjerne at jeg skal være mer dominant. Ikke alltid, men nå og da. Jeg sybes det er vanskelig for jeg er mer naturlig den som liker å bli dominert. Jeg tror også han ønsker at jeg inntar den rollen, ikke bare binder han fast og rir han liksom. Men feks måten jeg kler meg på, snakker på osv. Jeg er også dårlig på dirtytalk, det faller ikke naturlig. 

Råd?

Anonymkode: f8962...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er å ha et veldig åpent sinn her. Jeg var som deg, og trodde aldri at det å dominere ville være noe for meg. Jeg opplevde at det var maskulint og turn-off, og at en submissiv mann var feminint og turn-off, og det var ikke måte på! Men da jeg utforsket det hele mer, så opplevde jeg at det faktisk var mer befriende og fint, enn jeg hadde sett for meg. Jeg tror man er dypt preget av forventninger til kjønn, og at man som kvinne helst ikke skal være så seksuell, det skal helst mannen ta seg av. Men det gjør at kvinner ofte er mer forknytte og mindre i kontakt med sin seksuelle side. Når man tør å bytte rolle, så blir det plutselig lov å være kåt, og ønskelig at man er kåt, og det gjør noe med hele kroppen. Ikke tenk så mye på at du må kunne noe, du kan egentlig bare si at han skal kle av seg og vise seg frem for deg, og slikke deg og knulle deg, perfekt, fordi du vil se om han passer inn i haremet ditt :)

Anonymkode: 8a243...8c5

• Liker 12
Skrevet

I tillegg til det gode svaret over her:
Join fetlife.com, og bli med i noen grupper for dominante damer, se hva de skriver. Eventuelt finn noveller med Dominante damer :)
Lek litt med tanken. Og ikke minst: Snakk med din partner, finn grensene hans. Finn ut hva han liker, hva hans kinks er osv, og gå derfra. Men det å finne grensene er viktig. Om dere sliter litt med akkurat det, kan du sende meg en pm, så har jeg en bdsm chechliste som er genial å gå gjennom sammen :) 

• Liker 3
Gjest Paramount
Skrevet (endret)

I tillegg til de gode rådene ovenfor: Prøv deg fram et skritt om gangen. Med litt humor og selvironi, se på det som en lek. Han er positiv, du har lite å tape. Mange menn elsker kvinner som dominerer, av og til. Lek at du er tøff, lat som, kle deg gjerne i et antrekk som passer. Menn er ikke spesielt tøffe de heller, de later som, og noen ser tøffe ut, og noen tror på det selv.

Menn er sterkere fysisk, men fitta er di, og med den kan du få han til å gjøre hva du vil. Hvem er egentlig den sterkeste?? ;) 
(Det finnes utallige eksempler på tilsynelatende store sterke barske menn som har dummet seg vanvittig ut bare pga ei våt fitte..du sitter på den virkelige styrken, og den er MAGIC! Og, det tror jeg han vet også, det er denne styrken i deg han vil ha fram ved å bli dominert)

Endret av Paramount
Skrevet

Prøv å finne ut hva han egentlig ønsker. Er det at du er dominant, eller at du viser begjær og "tar for deg". Det siste er ofte betydelig lettere for oss som ikke er dominante, samtidig som det ikke reduserer mannen til sub.

Anonymkode: 96989...1d1

• Liker 2
Skrevet

For noen er det bare sånn at det ikke funker å være dominant. Hvis det er fullstendig turnoff for deg og ikke gir deg noen ting, hvorfor skal du gjøre det? 

Jeg hadde bare ledd meg i hjel hvis jeg skulle dominert typen, eller om han hadde overrasket meg ved å stå på alle 4 med en ballgag i kjeften. Hadde ledd meg skakk og revurdert forholdet.

Anonymkode: 11a67...d45

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, SlemUlv skrev:

Join fetlife.com, og bli med i noen grupper for dominante damer, se hva de skriver.

Jeg er den første som svarte i tråden og jeg må si meg skeptisk til det. Har vært med på FL i mange år, og det er klart man får inspirasjon. Men man blir også mye mer låst i et nokså snevert syn om at bdsm må være sånn og slik. For meg var det en lettelse å melde meg ut, og heller finne dette ut sammen med en partner.

59 minutter siden, Paramount skrev:

Hvem er egentlig den sterkeste?? ;) 

Ja, det er nesten så man bare kan gi opp å finne ekte dominante menn. Synes det er mye lettere å finne dominante kvinner enn dominante menn. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å finne ut hva han egentlig ønsker. Er det at du er dominant, eller at du viser begjær og "tar for deg". Det siste er ofte betydelig lettere for oss som ikke er dominante, samtidig som det ikke reduserer mannen til sub.

Enig i at dette er gode tips. Snakk med mannen, rett og slett. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den første som svarte i tråden og jeg må si meg skeptisk til det. Har vært med på FL i mange år, og det er klart man får inspirasjon. Men man blir også mye mer låst i et nokså snevert syn om at bdsm må være sånn og slik. For meg var det en lettelse å melde meg ut, og heller finne dette ut sammen med en partner.

Som var grunnen til resten av rådene mine. 😃 Man kan få inspirasjon, men man må finne hva man vil selv. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, SlemUlv skrev:

Som var grunnen til resten av rådene mine. 😃 Man kan få inspirasjon, men man må finne hva man vil selv. 

Ja, jeg husker en gang jeg tok en bdsm-test, som spurte om alt mulig, om man liker det og det og hvor viktig dette er, osv. Da fikk jeg et innblikk i ulike sjangere innenfor bdsm, samtidig som jeg fikk et innblikk i meg selv. Men jeg synes det er veldig stor forskjell på det å finne ut hvem man er som person og det å finne ut hvem man er som par. Som hele to personer sier over her, og som jeg slutter meg til, så er det ikke sikkert at mannen ønsker en dominatrix akkurat, eller å være submissiv, men at han ønsker en kvinne som er kåt, viser begjær, og går for det hun selv vil. 

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare ledd meg i hjel hvis jeg skulle dominert typen, eller om han hadde overrasket meg ved å stå på alle 4 med en ballgag i kjeften. Hadde ledd meg skakk og revurdert forholdet.

Utrolig stivbeint og umoden holdning. Du er sikkert et høyverdig fyrtårn i nærmiljøet. Heldigvis finnes de som er i stand til å sette grenser, og spille begge rollene, og likevel være seg selv med stolthet.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig enig i dette, det er det beste stedet å starte hvis man ikke anser seg selv som dominant, men har lyst til å forsøke å se om det er noe man liker. Bare det å få mannen til å kle av seg eller kle seg i en bestemt antrekk, og vise seg frem, er en god begynnelse. Hvis man opplever at dette er noe som tenner mannen, så begynner ofte snøballen å rulle...

• Liker 4
Skrevet

Først et tips: I slike tråder er det  alltid noen som vil ha deg inn på fetlife. Er dette helt nytt for deg så hold deg laaaangt unna den siden. Det er tidvis ganske ekstremt og du vil ofte oppleve at deltagerne vil overgå hverandre i mer eller mindre realistiske scenarier. Reklamene i seg selv er god nok grunn til å skygge unna. De kan jo skremme en nybegynner på flatmark! I tillegg kan det ofte se ut som om det er den naturligste ting i verden å drive med dette i klubber og foreninger. Sånn til info; det er det ikke.

Så til saken. Jeg forstår motviljen din mot å dominere når det ikke er en del av deg. Kanskje særlig siden du kunne tenkt deg å bli dominert selv. Mitt tips her er å gi og ta litt. Snakk med typen. Høre hvilke tanker han har rundt dette. Legg også frem dine tanker og ønsker. Mange har et fantastisk samliv hvor begge bidrar med dominans og underkastelse. Kast deg ut i det og prøv. Kanskje det er elementer i dette som du plutselig vil tenne veldig på. Og kanskje typen finner ut at han er dominant likevel.

Anonymkode: 33b05...89a

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først et tips: I slike tråder er det  alltid noen som vil ha deg inn på fetlife. Er dette helt nytt for deg så hold deg laaaangt unna den siden. Det er tidvis ganske ekstremt og du vil ofte oppleve at deltagerne vil overgå hverandre i mer eller mindre realistiske scenarier. Reklamene i seg selv er god nok grunn til å skygge unna. De kan jo skremme en nybegynner på flatmark! I tillegg kan det ofte se ut som om det er den naturligste ting i verden å drive med dette i klubber og foreninger. Sånn til info; det er det ikke.

♥️ Takk! Du klarte å si dette mye bedre enn jeg!

Skrevet

Ser du har fått mange gode tips her. Flere har allerede nevnt det, men her er noen av mine tips:

1: Begynn forsiktig! 
2: Finn ut hva som passer for dere!
3: Kommunikasjon er kjempeviktig! Finn ut hva dere egentlig har lyst til. Uten åpen kommunikasjon på forhånd, vil jeg sterkt fraråde alle typer dominanslek...
4: Husk at det handler om å slå seg litt løs og leke med hverandre.
5: Husk at dominansleker mer om hvordan enn hva. (Du kan kreve f.eks. kreve sex i en viss stilling, i stedet for å spørre.)
6: Husk at det finnes mange varianter av dominansleker. Noen deler kan være spennende og andre helt forkastelig for dere.

Vi begynte med dominansleker for ca. 10 år siden. I starten var det fryktelig uvant, men nå er det en trygg, gøy og naturlig del av samlivet (når vi ønsker). Vi skifter litt på roller og hvor lenge vi leker om gangen. 

I vår ferd inn i det dominante har jeg lett etter inspirasjon og ideer rundtomkring. For å være ærlig, blir jeg ofte skremt. Mye er ekstremt. Og hadde det ikke vært fordi jeg alltid hat vært litt tiltrukket av det, ville jeg lagt tanken fra meg mer enn en gang.

Hvis du vil få en innføring uten det mest ekstreme og eksplisitte, kan du ta en titt her. (Jeg holder på å bygge opp denne delen av siden min, så det vil komme mer etterhvert).

• Liker 1
Skrevet

Uten å ha lest igjennom alle svarene: Gi av deg selv til partneren din! Vi gjør det hele tiden på andre arenaer. Man spiser middager man kanskje ikke er SÅ glad i, fordi partneren din vil det. Man reiser til plasser, hvor man kanskje hadde mer lyst til å reise noen andre plasser først. Man bor kanskje på en annen side av landet, enn hva man egentlig hadde tenkt som følge av partneren - og endte kanskje opp med å digge det til slutt. 

Sex handler også om å gi og ta. Det høres ut som om han forsøker å snakke med deg om noe som han gjerne vil, på en skikkelig måte. Man skal ikke gjøre noe som byr deg helt i mot, og som føles feil for deg. Men i mellom helt feil og helt rett, så finnes det ganske mange kompromisser. Folk vil gjerne tro at sex ofte er sånn at man treffer blink hos begge, men det er sjeldent tilfelle. Nesten alltid vil den ene noe mer eller mindre enn den andre. Da strekker man seg, for å være en god kjæreste og en god elsker.

Så forblir sjansen bedre for at de to forblir samme person. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis det bare ikke er rett, så ikke gjør det. Jeg tror det er litt mer "krav til" å leve opp til å ta den dominante rollen overfor en partner som er sub, det skal liksom ikke være noe farlig det. Men det er akkurat so,det motsatte forholdet: tvinge seg til å være sub.

Skrevet
Akkurat nå, draug 75 skrev:

Hvis det bare ikke er rett, så ikke gjør det. Jeg tror det er litt mer "krav til" å leve opp til å ta den dominante rollen overfor en partner som er sub, det skal liksom ikke være noe farlig det. Men det er akkurat so,det motsatte forholdet: tvinge seg til å være sub.

Jeg er den som skrev at jeg synes hun burde være åpen for det. Mange ganger inntar vi en rolle uten å tenke over det, og stivner i den, uten å en gang reflektere om det kunne være bra å prøve det motsatte. Men jeg tror det samme gjelder for de som ikke kunne tenke seg å være submissiv...hva med å åpne opp for at det kan være sunt å prøve? 

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt hva som ville vært så tennende med dette hvis det ikke var noe dama ville. Har dominansleker i vårt forhold men det var først når hun begynte med det, jeg er selvfølgelig større og sterkere men hun har trent kampsport siden liten og jeg er noob der. Ganske gøy egentlig å kunne lekesloss litt med dama før man knuller, aldri hatt noe lignende før.

Anonymkode: 2cec1...d3f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt hva som ville vært så tennende med dette hvis det ikke var noe dama ville.

Enkelte menn er faktisk nokså flink til å se hva som bor i en kvinne, og evner å dyrke dette frem. De gjør det like mye for hennes del, som for sin egen del. Det gjelder både for dominans og underdanighet - skjønt dette med dominans er vel det som oftest ligger mest i dvale hos kvinner flest. Og vice versa, det går ofte an å dyrke frem ukjente sider hos en mann, hvis man bare utnytter tid og nysgjerrighet. Slik jeg ser det, er det nysgjerrighet og utvikling sammen med partner, eller fraværet av nysgjerighet og utvikling, som utgjør vannskillet mellom god og dårlig sex. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

selvfølgelig større og sterkere men hun har trent kampsport

Dette har virkelig ingenting med seksuell dominans å gjøre, i den betydningen man snakker om her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...