AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Under armer? Ikke nødvendigvis nedentil. Men, hvordan gå fram? Anonymkode: 14c2c...702
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 17. august 2020 Håper du tuller nå. Hvorfor skal hun absolutt barbere seg? Anonymkode: bbf4d...906 73
Brunello Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Nei, det finner hun ut selv. Og strengt tatt så må hun ikke. De fleste synes det er finest uten, men det er jo noen som ikke barberer også. 36
Kenelz Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Husker det er noe jeg selv kom fram til min mor da jeg var på sydenferie og ingen andre barn hadde hår under armene. Var rundt 10/11 da. Det er ikke lenge igjen før hun er tenåring og skal begynne på ungdomsskole, men så lenge hun selv ikke uttrykker ønske om å barbere så er det bare egentlig å la vær. Men om det er noe som virkelig plager deg kan du raskt høre om hun vil fjerne armhule hår, om hun sier nei så aksepterer man det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Absolutt ikke! Anonymkode: 6552e...853 21
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du tuller nå. Hvorfor skal hun absolutt barbere seg? Anonymkode: bbf4d...906 Nei, tenker spesielt under armene. Hun bader mye, og det er godt synlig. Hårene nedentil er også nesten synlig under badedrakten. Hun har myyyye hårvekst. Vil ikke at hun skal bli mobbet. Anonymkode: 14c2c...702 4
Kenelz Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, tenker spesielt under armene. Hun bader mye, og det er godt synlig. Hårene nedentil er også nesten synlig under badedrakten. Hun har myyyye hårvekst. Vil ikke at hun skal bli mobbet. Anonymkode: 14c2c...702 Skjønner den. Ta det opp med hun, men ikke nevn noe om mobbing. Spør om hun vil barbere seg og om hun trenger veiledning til det. Kan godt hende hun selv har lyst til det, men ikke tør å spør. 6
Cinnamondiva Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Vel, under armene er det nok lurt av henne og barbere seg.😇 4
Humle Brumle Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, tenker spesielt under armene. Hun bader mye, og det er godt synlig. Hårene nedentil er også nesten synlig under badedrakten. Hun har myyyye hårvekst. Vil ikke at hun skal bli mobbet. Anonymkode: 14c2c...702 Hmm jeg ser den. Det er ikke sosial akseptabelt for jenter å ha hår som er synlig og stikker ut av badedrakt osv. og det er en risiko for at hun kan bli baksnakket når andre jevnaldrende ser dette. Men samtidig så vil man beskytte henne mot slikt kroppspress. Jeg kan se dette kan bli vanskelig. Jeg tenker at dere kanskje skal ta en real prat om puberteten som en helhet og hårvekst blir jo en naturlig del av det. Da kan du forklare at noen velger å fjerne det, og noen velger å rocke busken. Men at flertallet barberer seg under armene og i det minste stusser for at det ikke skal synes fra badedrakten. Betyr ikke at hun må gjøre det, men tror ikke du trenger å skjule at flertallet velger å fjerne litt. Og støtt henne uansett hva hun velger å gjøre selv. Enten om hun vil være helt glatt, stusse eller full busk under armene eller i skrittet. Newtons pubertetsserie er å anbefale! https://nrksuper.no/serie/newton-pubertet 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Ja, jeg «tvinger» min 10 åring til å barbere seg under armene. Vil ikke at hun skal bli mobbet, pluss at det setter seg lettere lukt i hårene ... Anonymkode: 5a0f4...9f0 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 18. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Under armer? Ikke nødvendigvis nedentil. Men, hvordan gå fram? Anonymkode: 14c2c...702 At verden har blitt slik at man som mor ser det som normalt at en 12 åring skal barbere kjønnsorganet sitt er ganske enkelt en tragedie......😳 Anonymkode: 75554...072 66
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Under armer? Ikke nødvendigvis nedentil. Men, hvordan gå fram? Anonymkode: 14c2c...702 Hvis hun vil bør hun få lov...Det er press Anonymkode: 73bef...1cb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis hun vil bør hun få lov...Det er press Anonymkode: 73bef...1cb Bare legg ved et nytt "barbermaskin" - type sånn som menn har medd vibrering, så skader hun seg ikke.. Anonymkode: 73bef...1cb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg «tvinger» min 10 åring til å barbere seg under armene. Vil ikke at hun skal bli mobbet, pluss at det setter seg lettere lukt i hårene ... Anonymkode: 5a0f4...9f0 Det stemmer faktisk ikke. Man kan gjerne barbere seg, men det gir ikke mindre likt. Snarere tvert imot. Anonymkode: 32b27...cb7 35
Utelukke Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 Nei, vet du hva! Hun bestemmer selv når hun er klar for det. Hår er helt naturlig, og underlivet? Hva er det du snakker om. Håper dette er tull. Da jeg ønsket å barbere leggene som 13 åring, ba min mor meg om å ikke gjøre det. Jeg gjorde det for det om, men jeg tok rådet hennes om å ikke barbere lårene. Og det er jeg evig takknemlig for. For de hårene på lårene er tynne, få og såpass blonde at det knapt sees. Synes du det er pinlig at hun har hår under armene? Du vet at det er trendy å ikke barbere seg nå? Og det er supert synes jeg. Litt 70talls vibe. ✌️ 17
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer faktisk ikke. Man kan gjerne barbere seg, men det gir ikke mindre likt. Snarere tvert imot. Anonymkode: 32b27...cb7 Kan du legge ved noe som bekrefter dette? Jeg har alltid lest og hørt at det gir mer svettelukt om man har hår under armene, enn uten. Dette er fordi det pr enkelt hårstrå er mer plass til millioner av ekstra bakterier. Det er bakteriene som gir svettelukten. Uten hår, er det mindre plass til bakterier, ergo mindre svettelukt. Anonymkode: 670c6...128 3
Ulrikke Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Jeg snakket generelt om alt sånt i starten. Noen liker fisk, noen liker suppe, noen har små pupper, andre har store, noen barberer hår, andre gjør det ikke, og alle alternativer er helt ok. Så snakket vi om hvor bind ligger, hvor nye barberhøvel ligger og om hun var tom for fuktighetskrem. Altså puttet inn i en helt naturlig setting, med informasjon, men fritt valg! Hun er 14 nå, har aldri sett hår under armene hennes, hva hun gjør ellers aner jeg ikke. Man vil ikke dytte kroppspress på dem, samtidig vil man spare dem for kleine opplevelser. En ting er å ta bevisste valg om at man ikke vil barbere seg. Men å ikke ha tenkt over det og så få slengbemerkninger er ikke hyggelig. Jeg har som sagt veldig god erfaring med å snakke om det på generelt grunnlag, at folk velger forskjellig og at alt er ok. Da vil forhåpentligvis min ikke være den som slenger en bemerkning om andre velger å la håret gro også.... 15
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 Du kan nevne det for henne. Ta en prat og si «Ser du begynner å bli mer voksen kvinne nå. Lurer du på noe ang. det, feks barbering, eller annet, så bare spør du» Går hun i singlet kan det være greit å ta det. Bryr hun seg ikke er det jo greit. Anonymkode: 0a323...6cc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå