AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor blir man sendt hjem med tabletter ved MA, men ved selvbestemt abort får du bli på sykehuset og få hjelp til det er over? Forstår ikke logikken.. Anonymkode: 9df34...458
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Du får ikke bli på sykehuset ved selvbestemt abort heller... Anonymkode: c4a88...935 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke bli på sykehuset ved selvbestemt abort heller... Anonymkode: c4a88...935 Jo? Har selv ligget innlagt på gyn for noe helt annet, og flere var innom rommet mitt for abort mens jeg var der.. Anonymkode: 9df34...458
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo? Har selv ligget innlagt på gyn for noe helt annet, og flere var innom rommet mitt for abort mens jeg var der.. Anonymkode: 9df34...458 Da kan det kanskje ha vært medisinske grunner til det? Jeg har tatt selvbestemt abort og ble sendt hjem med piller uten tilbud om å få bli på sykehuset (noe som gikk veldig greit). Anonymkode: c4a88...935 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo? Har selv ligget innlagt på gyn for noe helt annet, og flere var innom rommet mitt for abort mens jeg var der.. Anonymkode: 9df34...458 Har også lest ansatte på gyn som skriver at de sier til damene som skal ta abort at de ikke skal se i bekkenet etterpå, og at de kommer og henter det osv. Så da tar de åpenbart aborten på selve sykehuset. Anonymkode: 9df34...458
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da kan det kanskje ha vært medisinske grunner til det? Jeg har tatt selvbestemt abort og ble sendt hjem med piller uten tilbud om å få bli på sykehuset (noe som gikk veldig greit). Anonymkode: c4a88...935 Det varierer kanskje på kapasiteten på sykehuset da.. har iallefall hørt uendelige tilfeller av MA hvor de blir sendt hjem alene, og mange tilfeller hvor selvbestemt abort skjer på sykehuset. Så har undret meg over logikken bak får gjerne innspill av noen som jobber på gyn, dersom det er noen her? Anonymkode: 9df34...458
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også lest ansatte på gyn som skriver at de sier til damene som skal ta abort at de ikke skal se i bekkenet etterpå, og at de kommer og henter det osv. Så da tar de åpenbart aborten på selve sykehuset. Anonymkode: 9df34...458 Javel, og hvor har du hørt dette? Jeg kan ikke se for meg kvinner som aborterer i sykesengen over et bekken? Høres veldig merkelig ut. Det naturlige ville vel være å sitte på toalett eller at det går i bind... Du bør ikke tro på alt du leser. Anonymkode: c4a88...935 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Javel, og hvor har du hørt dette? Jeg kan ikke se for meg kvinner som aborterer i sykesengen over et bekken? Høres veldig merkelig ut. Det naturlige ville vel være å sitte på toalett eller at det går i bind... Du bør ikke tro på alt du leser. Anonymkode: c4a88...935 På toalettet selvsagt, i bekken Men jeg jobber ikke på gyn, derfor jeg spør Anonymkode: 9df34...458
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 I utgangspunktet er hjemmeabort det vanligste. Noen ganger er dette uforsvarlig. Det kan være språklige barrierer som gjør at man er usikker på om kvinnen forstår instruksene eller medisinske årsaker. svangerskapslengde har også betydning. Over uke 9 er det vanlig at man må være på sykehus. Det er også da man går på bekken. Man ligger ikke i sengen med bekken, men bekkenet settes i toalettet slik at sykepleier kan observere hva som kommer ut. Man skal da se at både foster og morkake er kommet, og at blødningen deretter avtar tilfredsstillende. det samme gjelder MA dersom fosteret var over 9 uker. Anonymkode: 62396...a14 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Det er ihvertfall ikke noen selvfølge. Har hatt to MA og ble spurt hver gang hvordan jeg ønsket å gjøre det. Tabletter hjemme, tabletter på sykehuset eller kirurgi. Valgte tabletter hjemme første gang, og kirurgisk andre gang. Dette var i Kristiansand, og er noen år siden. Anonymkode: 81c49...c88
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Hadde MA nå i sommer, hvor det hadde stoppet opp i uke 8+4.. Fikk velge mellom medisinsk hjemmeabort, medisinsk abort på sykehuset, eller kirurgisk. Anonymkode: 05572...889
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel, og hvor har du hørt dette? Jeg kan ikke se for meg kvinner som aborterer i sykesengen over et bekken? Høres veldig merkelig ut. Det naturlige ville vel være å sitte på toalett eller at det går i bind... Du bør ikke tro på alt du leser. Anonymkode: c4a88...935 Skjønner vel at det foregår i et bekken i toalettet. Anonymkode: 05572...889
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Godt å lese at flere her har fått tilbud om å være på sykehuset💖 Har hørt så mange tilfeller hvor man bare blir sendt hjem, og har skjønt at mange synes det er tøft å være hjemme. Men da virker det som at det ligger mest på hvor langt man er på vei da takk for svar! Ts Anonymkode: 9df34...458 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå