AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Jeg sitter nå nattevakt i en omsorgsbolig, her jeg jobber alene. Har blitt dårlig og har kastet opp flere ganger. Er i grei form etter jeg har kastet opp men spiser jeg noe blir jeg kvalm igjen. Jeg må jo klare å være her til dagvaktene kommer, men hva med nattevakten min i kveld igjen? Bør jeg være hjemme eller er det vanlig å være på jobb mens man kaster opp??.. Anonymkode: d4dae...864
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Om du har akutt blitt dårlig med oppkast så er vel det omgangssyken? Og ikke pga graviditeten? Anonymkode: 06334...4bb 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Kommer vel an på, du har jo postet det her under graviditet, så regner da med at du er gravid, og da er det jo ikke akkurat uvanlig å kaste opp. Sikker på at du er syk? Hvis ja, så er det selvfølgelig ikke vanlig å dra på jobb med sannsynligvis omgangssyke... Anonymkode: f4fd0...836
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Er det omgangssyke skal du ihvertfall holde deg hjemme. Men jeg tenker at hvis du spyr pga graviditet er du vel ikke helt i form heller, de færreste klarer å jobbe mens de spyr. Så ville sett an formen til i kveld i så fall. Anonymkode: 8a23e...edf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Hva tror du selv? Nei, det er ikke vanlig å være på jobb alene hvis man driver og kaster opp, og spesielt ikke hvis dette er omgangssyke, da har du nå smittet en hel avdeling med sårbare beboere, så gratulerer med det. Er det svangerskapskvalme får du kontakte din lege og/eller arbeidsgiver og drøfte sykemelding/tilrettelegging/svangerskapspenger. Anonymkode: cc6e9...ebb
skruf Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Om du kaster opp pga spysjuke eller om det er graviditeten som forårsaker hyppig oppkast så synes jeg uansett ikke at du bør dra på jobb kommende natt Er det spysjuke så sier det seg selv at du ikke skal jobbe pga smitte, og er det pga graviditet så synes jeg heller ikke at du bør på jobb kommende natt pga det er ikke forsvarlig ovenfor beboerene at du er alene på jobb og løper i ett på do for å kaste opp. Hadde dere vært to på jobb så hadde det heller ikke vært innafor egentlig pga du får jo ikke gjort jobben din når du bare kaster opp Synes du uansett bør kontakte lege nå når legekontoret åpner og be om noen dager sykemelding, du kan uansett ikke på jobb kommende natt i tilfelle det er smittsomt og det bør gå enten 24 timer eller 48 timer (ulik praksis fra kommune til kommune) fra siste runde med oppkast til du kan på jobb igjen. Ev ta egenmelding hvis du ikke får tak i fastlegen din.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 det er faktisk ikke bare bare å gå hjem om man er alene sykepleier på nattevakt og det kreves at det skal være en sykepleier på jobb. Det er klart uheldig å være på jobb om det er omgangssyken. Jeg hadde isolert meg på et rom resten av natten, og meldt meg syk til sjefen på dagtid. Anonymkode: ee700...3c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå