AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Kjøper folk hjemmesydde munnbind? Kanskje verdens teiteste tråd, men derfor jeg gjør det her hvor jeg kan være anonym En kombinasjon av ting gjør at jeg sterkt vurderer å lage og selge tøy-munnbind. 1; NAV har farten til en snegle i et synkehull. (Jeg har blitt lovet assistanse i 12 mnd nå! men utsettelser på utsettelser, og er ikke positiv til at de skal skynde seg snart) 2; Dvs elendig økonomi og jeg sliter mer enn noen sinne 3; Jeg har maskin + kunnskap 4; Nå er det faktisk noe anbefalt å bruke munnmind. Jeg har sydd 6stk bare av div bomullsmateriale som jeg hadde liggende. Men jeg Vurderer å gå til innkjøp av litt mer bomull i morgen for å lage for salg. Men siden økonomien er såpass stram, så "MÅ" jeg selge det jeg lager ellers går det ut over andre budsjett. Jeg vil derfor høre her, Om noen selger munnbind i 2 lag bomull, med strikk rundt øra. Og ikke søm foran nese eller munn (så følger veiledningen fra myndighetene), Er det folk som kjøper det? Jeg ser av og til noen privat personer som legger ut i kjøp/salg grupper på facebook. Men 1-3t senere er posten vekke. Og jeg vet ikke om det er fordi de fikk god respons, eller fordi admins fjernet dem. (står ikke noe i reglene om dette). Hadde jeg husket navnet på selgerene så skulle jeg spurt de så klart, men det gjorde jeg ikke. Noen selger de til 150-200kr stk. men jeg tenkte ca 100kr stk. eller 3 for 250. Er det en pris som er "innafor"? Jeg har som sagt sykt trang økonomi, så er helt utenfor når det kommer til å forstå hva folk er villig til å betale. Anonymkode: bd8f1...ef8
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Bli medlem i grupper på fb: Vi som syr munnbind e.l. Der får du fort en ide om hva som skal til.
Kattifnatt Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 (endret) 8 minutter siden, Lhasa skrev: Bli medlem i grupper på fb: Vi som syr munnbind e.l. Der får du fort en ide om hva som skal til. skal til for hva? Det er ikke å sy dem som er et problem - men om de syr de, kommer folk til å kjøpe de? God tips til side for å lage de da altså Endret 17. august 2020 av Kattifnatt
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Herregud, jeg har ikke sy-skills men har da likevel klart å sy meg flere fine munnbind på egenhånd bare ved å følge tutorials på YouTube. Det kan alle andre greie det også. Ikke gidd å kast bort penger på kyniske folk som dette her, finn fram noe gammelt stoff i skapet og sy dine egne munnbind med kule mønstre. Anonymkode: fa3f9...a08 1
Djungelvrål Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Nei når man får en 5 pack til 100 kr ser jeg liten vits i å sy selv, kommer uansett ikke til å bruke det før det blir påbud. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Nei når man får en 5 pack til 100 kr ser jeg liten vits i å sy selv, kommer uansett ikke til å bruke det før det blir påbud. Hvor får du kjøpt 5 til 100 kr? Anonymkode: e206a...f38
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, jeg har ikke sy-skills men har da likevel klart å sy meg flere fine munnbind på egenhånd bare ved å følge tutorials på YouTube. Det kan alle andre greie det også. Ikke gidd å kast bort penger på kyniske folk som dette her, finn fram noe gammelt stoff i skapet og sy dine egne munnbind med kule mønstre. Anonymkode: fa3f9...a08 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Nei når man får en 5 pack til 100 kr ser jeg liten vits i å sy selv, kommer uansett ikke til å bruke det før det blir påbud. Dere svarer jo ikke på spm til TS... Jeg er skeptisk til å kjøpe hjemmelagde. Anonymkode: 7966e...2c9
Djungelvrål Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor får du kjøpt 5 til 100 kr? Anonymkode: e206a...f38 Zalando og nei jeg hadde ikke kjøpt hjemmelagede til 150 kr stykk. 1
altflyter Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Jeg hadde ikke kjøpt hjemmelagde. Da går jeg heller for Janus sine. Hadde heller ikke kjøpt to lags. Trodde tre-lags var anbefalingen. 1
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 7 timer siden, Kattifnatt skrev: skal til for hva? Det er ikke å sy dem som er et problem - men om de syr de, kommer folk til å kjøpe de? God tips til side for å lage de da altså Joda, men det står også litt om hvor, hvordan, hva som selger.
Mt3 Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Måtte vært noe ala det Tine Solheim lager, med kokvasket ytterlag, streng over nesen så en får det tett, god myk strikk og minimum 3 lags. Kunne helt sikkert klart å sy ett selv, men det koster jo litt å skaffe materialene også, og om en da ikke skal ha mange vil det nesten bli billigere å kjøpe ett fint munnbind til 100-150kr
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 7 timer siden, Kattifnatt skrev: skal til for hva? Det er ikke å sy dem som er et problem - men om de syr de, kommer folk til å kjøpe de? God tips til side for å lage de da altså Det skal være tre lag, ikke to, i munnbind, leste jeg en plass. Anonymkode: 5b032...fa6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 12 timer siden, altflyter skrev: Jeg hadde ikke kjøpt hjemmelagde. Da går jeg heller for Janus sine. Hadde heller ikke kjøpt to lags. Trodde tre-lags var anbefalingen. Funker ikke to lags, med lomme for filter? Anonymkode: 834d9...e5d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøper folk hjemmesydde munnbind? Kanskje verdens teiteste tråd, men derfor jeg gjør det her hvor jeg kan være anonym En kombinasjon av ting gjør at jeg sterkt vurderer å lage og selge tøy-munnbind. 1; NAV har farten til en snegle i et synkehull. (Jeg har blitt lovet assistanse i 12 mnd nå! men utsettelser på utsettelser, og er ikke positiv til at de skal skynde seg snart) 2; Dvs elendig økonomi og jeg sliter mer enn noen sinne 3; Jeg har maskin + kunnskap 4; Nå er det faktisk noe anbefalt å bruke munnmind. Jeg har sydd 6stk bare av div bomullsmateriale som jeg hadde liggende. Men jeg Vurderer å gå til innkjøp av litt mer bomull i morgen for å lage for salg. Men siden økonomien er såpass stram, så "MÅ" jeg selge det jeg lager ellers går det ut over andre budsjett. Jeg vil derfor høre her, Om noen selger munnbind i 2 lag bomull, med strikk rundt øra. Og ikke søm foran nese eller munn (så følger veiledningen fra myndighetene), Er det folk som kjøper det? Jeg ser av og til noen privat personer som legger ut i kjøp/salg grupper på facebook. Men 1-3t senere er posten vekke. Og jeg vet ikke om det er fordi de fikk god respons, eller fordi admins fjernet dem. (står ikke noe i reglene om dette). Hadde jeg husket navnet på selgerene så skulle jeg spurt de så klart, men det gjorde jeg ikke. Noen selger de til 150-200kr stk. men jeg tenkte ca 100kr stk. eller 3 for 250. Er det en pris som er "innafor"? Jeg har som sagt sykt trang økonomi, så er helt utenfor når det kommer til å forstå hva folk er villig til å betale. Anonymkode: bd8f1...ef8 Det er det nok ja,men nå ligger det veldig mange ute fra før av å billigere enn din pris. Så tror du vil ha vanskelig med å få solgt til den prisen. Anonymkode: 15fdc...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 13 timer siden, altflyter skrev: Jeg hadde ikke kjøpt hjemmelagde. Da går jeg heller for Janus sine. Hadde heller ikke kjøpt to lags. Trodde tre-lags var anbefalingen. Janus sine kan du bare bruke 20 ganger før de må kastes,så blir dyrt i lengden om du bruker det ofte. Anonymkode: 15fdc...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Jaa jeg hadde kjøpt, men de må være fine, og betaler ikke mer enn 50 kr inkl frakt. Anonymkode: d2c8e...7d7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jaa jeg hadde kjøpt, men de må være fine, og betaler ikke mer enn 50 kr inkl frakt. Anonymkode: d2c8e...7d7 Eller sånn 50 kr for en, tre for 100 osv 😅 Anonymkode: d2c8e...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 Tine Solheim anbefaler bomullsateng i munnbindene Anonymkode: 87d03...224
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Kjøper heller fra zalando og apoteket. Føles mere renslig. Anonymkode: 76395...557 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 Jeg har kjøpt hjemmelagd fra Etsy. Men de kostet under 100-lappen og har filter og nesebøyle. Anonymkode: 77ccd...2e4
Anbefalte innlegg