Gå til innhold

Noen som bor eller har bodd i Wien, Paris eller Berlin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er byene? Er det vanskelig boligmarked der? Og hvordan er folk? Hvordan er arbeidsmarkedet? Jeg er en mann på 29 som vurderer å flytte utenlands for å prøve meg litt frem i nytt miljø og lurer på om disse byene kunne passe meg. 

Anonymkode: de688...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymkode: f54d7...e76

Skrevet

Berlin er fantastisk for unge single. Arbeidsmarkedet avhenger naturligvis av hva som er din bransje, men er generelt mye start-ups og IT og sånne greier. Du bør kunne språket ganske godt for å kunne forvente å få noen jobb i det hele tatt da. Folk drikker og puler og tar partydop i massevis, og er ellers kjent for å være ganske "kalde", men for oss nordmenn er jo det midt i blinken, ofte.

Wien er på den annen side fantastisk for familier.

Anonymkode: f7a70...0c6

• Liker 1
Skrevet
På 19.8.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Berlin er fantastisk for unge single. Arbeidsmarkedet avhenger naturligvis av hva som er din bransje, men er generelt mye start-ups og IT og sånne greier. Du bør kunne språket ganske godt for å kunne forvente å få noen jobb i det hele tatt da. Folk drikker og puler og tar partydop i massevis, og er ellers kjent for å være ganske "kalde", men for oss nordmenn er jo det midt i blinken, ofte.

Wien er på den annen side fantastisk for familier.

Takker :) så Wien er ikke noe hvis man er singel og vil møte noen? Er det tradisjonelt der alle er gift før de er 25 liksom 😛 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker :) så Wien er ikke noe hvis man er singel og vil møte noen? Er det tradisjonelt der alle er gift før de er 25 liksom 😛 

Wien er en HELT ANNEN verden enn Berlin.

Jeg har vært mye begge steder. Sammenlign partyfaktor, innvandringer, uteliggere og narkomiljøer(berlin) og klassisk musikk(wien).

Så store kontraster.

Anonymkode: 25a91...544

Skrevet

Jeg har bodd i Berlin. Elsker ♥️

Anonymkode: d36a3...2e1

• Liker 2
Skrevet

Wien er en relativt konservativ by sammenligna med Berlin, men det er også en sabla flott by som har mye å by på. Jeg bor en liten kjøretur nord for Wien, i Tsjekkia og jobber i Wien og er selvsagt noe partisk her. Etter min erfaring er det kke noe problem å være ung og singel i Wien, og det finnes massevis av aktiviteter å gjøre. Jovisst er det sant at mye av det som trekker folk til Wien er klassisk musikk, kunst og den slags, men selv om det ikke er helt Berlin eller Hamburg, så har byen et pulserende uteliv med masse bra på menyen. 

Anonymkode: e86b8...600

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Wien, men det er nok lettere å møte noen i Berlin pga den skyhøye partyfaktoren. Wien er ikke superkonservativt, mange yngre party people der også, men der må man nesten kjenne noen for å komme inn i miljøet først. I Berlin er det bare å gå ut på gata, så er det gjort. Er blant Europas aller fineste hovedsteder begge to, så det blir nok ikke feil uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...