Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 En ting jeg har lurt litt på hvorfor skriver du ikke vår sønn/datter, men min sønn/datter? Syns bare det virker litt snodig.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: En ting jeg har lurt litt på hvorfor skriver du ikke vår sønn/datter, men min sønn/datter? Syns bare det virker litt snodig. Kanskje fordi at jeg skriver på vegne av meg selv? Anonymkode: 22a53...d16 18
youcancallmejune Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Fordi de er mine også, ikke bare våre. Jeg er et enkeltmenneske, ikke bare en del av et vi. 15
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi at jeg skriver på vegne av meg selv? Anonymkode: 22a53...d16 Tror neppe eksmannen min vil bli involvert når jeg skriver og sier min sønn eller datter. Derfor sier jeg ikke vår. Blir litt dumt også i utenfor KG, min nye mann er ikke faren til mine barn. Her er vår sønn, som ikke er vår.
kaleidoskop Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Er mannen med er det vårt barn , er bare jeg ser, er det mitt barn Samme da jeg skulle gifte meg. Mitt bryllup, jeg skal gidte meg. Var jo ikke fordi han ikke var inkludert. 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Fordi det føles mer som mitt barn når eks har veldig lite kontakt og lite med barnet å gjøre. Anonymkode: c651e...9aa 1
Yuumi Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, kaleidoskop skrev: Er mannen med er det vårt barn , er bare jeg ser, er det mitt barn Samme da jeg skulle gifte meg. Mitt bryllup, jeg skal gidte meg. Var jo ikke fordi han ikke var inkludert. Her syntes jeg du naila det skikkelig 😄
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 For min del kommer det an på sammenhengen. Hvis jeg f.eks. forteller at "jeg pleier å lese for sønnen min hver kveld" om temaet er om man leser for barna sine, så er på en måte ikke mannen en del av temaet, og da sier jeg sønnen min. Om jeg derimot skulle uttrykke frustasjon over at det er jeg som må lese for sønnen vår hver gang fordi mannen ikke gidder, da ville jeg sagt vår. Fiktivt eksempel altså, i tilfelle man skulle henge seg opp i det. 😛 Anonymkode: 509a8...02d 3
youcancallmejune Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, Utelukke skrev: Har lurt på det samme. 🤫 Hvis du har flere søsken, sier du alltid broren vår? 7
Utelukke Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 (endret) 6 minutter siden, youcancallmejune skrev: Hvis du har flere søsken, sier du alltid broren vår? Tror ikke du skjønner helt hva TS vil frem til. Hvorfor skriver man datteren min, når man snakker om noe f.eks faren har gjort/gjør. Istedenfor å skrive datteren vår. Det er jo deres datter, ikke bare moren sin. Det er poenget. Endret 17. august 2020 av Utelukke
youcancallmejune Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, Utelukke skrev: Tror ikke du skjønner helt hva TS vil frem til. Hvorfor skriver man datteren min, når man snakker om noe f.eks noe faren har gjort/gjør. Istedenfor å skrive datteren vår. Det er jo deres datter, ikke bare moren sin. Det er poenget. Man er et jeg når man blir mamma også. Man snakker ofte på vegne av seg sel som alle andre. Ungene er både mine, hans og våre alt etter sammenhengen. Det er helt uproblematisk. 2
Utelukke Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, youcancallmejune skrev: Man er et jeg når man blir mamma også. Man snakker ofte på vegne av seg sel som alle andre. Ungene er både mine, hans og våre alt etter sammenhengen. Det er helt uproblematisk. Nei, ikke når man f.eks oppretter en tråd hvor man omtaler faren til barnet også. Om du skriver kun om deg selv og din datter/sønn, og ikke nevner far er det jo noe helt annet.
youcancallmejune Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, Utelukke skrev: Nei, ikke når man f.eks oppretter en tråd hvor man omtaler faren til barnet også. Om du skriver kun om deg selv og din datter/sønn, og ikke nevner far er det jo noe helt annet. Hæ? Er det regler for det også nå? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av dette. Nå var jeg nettopp inne og sa god natt til sønnen min selv om faren også er hjemme 😂 2
Utelukke Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, youcancallmejune skrev: Hæ? Er det regler for det også nå? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av dette. Nå var jeg nettopp inne og sa god natt til sønnen min selv om faren også er hjemme 😂 🙄
youcancallmejune Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, Utelukke skrev: 🙄 Dette "problemet" er det dummeste jeg har lest om her inne på en stund. Jeg fikk meg i alle fall en god latter 2
Utelukke Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, youcancallmejune skrev: Dette "problemet" er det dummeste jeg har lest om her inne på en stund. Jeg fikk meg i alle fall en god latter Så bra det skal så lite til. 😄
asterix Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 De eldste barna mine har ingen far lenger, så nå er de bare mine. Minsta er vår.
Hr. Aktiv Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 Jeg har også merket meg at mange damer sier det. Mitt barn og ikke våre barn. Det har sikkert med at de ser seg selv på toppen av næringskjeden.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 Kommer jo an på sammenhengen. Blir litt dumt å gå rundt å si "vår sønn" i enhver sammenheng. Da impliserer jeg jo at når mannen ikke er til stede, at han er noen andre sin sønn også. Anonymkode: 7eac9...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå