AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Jeg har så behov for å få bort fødselsvekten som er 15kg. Men jeg sliter med at jeg tvangsfôrer meg selv. Jeg går ofte på en smell i butikken der jeg «plutselig» har kjøpt masse dritt og øl, akkurat som om jeg ikke er meg selv i øyeblikket (later som ingenting liksom). Og hjemme sitter jeg og dytter det i meg. For å sette det i perspektiv så kan det være dette på 1 time (overdriver ikke): 12 kroneis 6 båtis potetgullpose 3 liter cola zero/1,5-2 liter øl egentlig alt jeg kan komme over i øyeblikket, ting som ble kjøpt «for å vare». «slutt å kjøpe det» vil kanskje noen si, men jeg får det ikke til. Mannen min vil ikke handle og jeg prøver meg på ukeshandel. Likevel kan jeg bli dratt til butikken fordi jeg craver og slår på stortromma i butikken. jeg blir også veldig syk etter dette, men det er visstnok ikke nok kjenner du deg litt igjen? Har du noen tips til meg? Noe hjelp? Anonymkode: e82f3...080
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 18 is på en time, skylt ned med masse drikke ved siden av potetgull,, e Anonymkode: 9f49d...cff
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Meg over, innlegget ble lagret ved en feil. I alle fall, dette er ekstreme mengder og du trenger profesjonell hjelp! Anonymkode: 9f49d...cff 2
LetLoose Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Hei og hopp, du er ikke den eneste som har det slik.. Jeg har vært der.. Og det er rett som du sier. Det å ikke kjøpe noe med hjem fungerer ikke. Når man er i rett modus så finner man alltid noe. Om det så er hvitløkskrutonger med sirup.. Kremt.. Det jeg trengte handlet ikke om maten jeg spiste, sulten eller mett. Du må jobbe med hodet og finne ut hva som trigger dette mønsteret.. Søk om overspising på nettet.. Bare å spørre meg hvis det er noe du lurer på.. Dette føles så kjipt, men jeg vet av erfaring at det er mulig å gjøre noe med. Min store utfordring kom rett etter jobb når jeg gikk inn døra hjemme.. Jeg følte jeg måtte ha noe med en eneste gang.. Jeg overspiste nesten hver dag, skjønte ikke hvordan jeg kunne unngå det. Har spist hele brød, med pålegg.. Kanskje særlig nugatti for det var det ingen som "så". Jeg trengte å slappe av, men det var ikke det jeg hadde lyst til. Så jeg begynte å legge meg ned med en gang jeg kom hjem, satte timern på 10minutter og forsøkte å slappe av.. I starten kunne jeg bare ligge å vri meg.. Hadde så lyst til å gå å finne noe å spise. Kroppen skrekk. Men jeg gav meg ikke. Og etterhvert gikk det over. Men dette tar tid og det er MYE mer info du kan ha nytte av. Les denne for flere tips og hjelp. Søk også på overspisingslidelse på nett, kanskje du kjenner deg igjen. 2
Utelukke Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Du har en spiseforstyrrelse. Overspising. Og det er like destruktivt og vanskelig som andre spiseforstyrrelser. Jeg anbefaler deg å snakke med en terapeut. Du vet så inderlig godt at det ikke er bra for deg, men det blir som en tvang. Og du føler på skyldfølelse hver gang du overspiser. Du tenker kanskje "nå har jeg allerede spist for mye, så hva så..." eller man later som ingenting, man fortrenger det i øyeblikket. Prøv å kom til bunns i hvorfor du tror du ikke fortjener å ha det bra. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå