Gå til innhold

Kan alle kjøpe astmaspray?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke lyst til å bruke munnbind på kollektiv, så tenkte å kjøpe astmaspray jeg kan vise frem hvis noen hater på meg på trikken. Sånn at jeg kan si jeg ikke kan bruke bind på grunn av pusten min.

Selger apotek astmaspray til alle som vil ha? Eller må man ha resept?

Anonymkode: ed1fe...6c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du astmamedisin? Isåfall er det reseptbelagt, tydeligvis er det veldig bra i disse tider!

Så du får heller bare skjerpe deg, bli voksen og være med på denne verdensomspennende dugnaden!

Anonymkode: 73c82...d46

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du astmamedisin? Isåfall er det reseptbelagt, tydeligvis er det veldig bra i disse tider!

Så du får heller bare skjerpe deg, bli voksen og være med på denne verdensomspennende dugnaden!

Er ikke dugnad frivillig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dugnad frivillig?

Ikke når det er snakk om en pandemi-dugnad!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du har ingen medisinsk grunn til å ikke gå med munnbind, du bare vil ikke. Likevel er du så feig at du ikke tør å stå for valget ditt om noen skulle konfrontere deg, men trenger en inhalator som rekvisita?

Anonymkode: 78d3e...d0c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hva om du trengte livsnødvendige medisiner og folk hamstret slik at du ikke fikk ditt for å overleve eller klare deg gjennom hverdagen. Hva da? Synes du det er en ok tankegang? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du har ingen medisinsk grunn til å ikke gå med munnbind, du bare vil ikke. Likevel er du så feig at du ikke tør å stå for valget ditt om noen skulle konfrontere deg, men trenger en inhalator som rekvisita?

Astmaspray er sikkert billigere enn munnbind som koster minst 500 for en pakke her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Astmaspray er sikkert billigere enn munnbind som koster minst 500 for en pakke her jeg bor.

Kan du la være å ta kollektivtransport i rushen? Hvis ikke bør du få på deg munnbind. Folk for astma kan også bruke det, så den uærlige unnskyldningen din står på sandgrunn:

https://www.naaf.no/aktuelt2/bruk-av-ansiktsmasker-for-de-med-lungesykdom/

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i distriktet er det utsolgt. Og det har det vært lenge. Jeg må bestille fra nettet. Kjipt. 

Anonymkode: cd00d...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er for folk som faktisk har astma. Astma er ingen unnskyldning for ikke å bruke munnbind. Jeg bruker munnbind på jobb hver dag, og har astma.

I HI sier du at du ikke har lyst til å bruke munnbind, ikke at du ikke har råd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med legen din og be om å få legeerklæring på at du ikke kan bruke maske da du ikke får puste skikkelig nok selv uten maske. 

Ingen kan kreve at man skal bruke masker. Det er ikke lovpålagt, det er kun en anbefaling. 

Lær dere forskjellen på det.

Anonymkode: d05ef...f0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tung astma og bruker munnbind. Det eneste munnbind gjør for meg er at jeg puster bedre siden det ikke kommer støv og partikler ned i alveolene. 

Dessuten er ventoline reseptbelagt.

Anonymkode: 14873...e74

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med legen din og be om å få legeerklæring på at du ikke kan bruke maske da du ikke får puste skikkelig nok selv uten maske. 

Ingen kan kreve at man skal bruke masker. Det er ikke lovpålagt, det er kun en anbefaling. 

Skal man plage leger med å be om falske legeerklæringer? Vedkommende sier da ingenting om at h*n ikke får puste, bare at h*n ikke har lyst, eller ikke har lyst til å betale for dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan puste gjennom maske. Ikke vær en Karen.

Anonymkode: 2c28f...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Alle kan puste gjennom maske. Ikke vær en Karen.

Anonymkode: 2c28f...406

Nei, alle kan ikke det. Jeg kan ikke.

Dessuten akter jeg ikke å ta frivillig selvmord ved å puste inn kroppens eget giftavfall ved å bruke maske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lyst til å bruke munnbind på kollektiv, så tenkte å kjøpe astmaspray jeg kan vise frem hvis noen hater på meg på trikken. Sånn at jeg kan si jeg ikke kan bruke bind på grunn av pusten min.

Selger apotek astmaspray til alle som vil ha? Eller må man ha resept?

Jeg er også en av dem som lurer på hvorfor du tror at astma er en grunn til ikke å bruke maske/munnbind.

Veldig mange astmatikere bruker maske hele vinteren (jonasmaske) fordi de blir verre når det er kaldt ute.

Anonymkode: 89c59...071

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...