AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hei, nå er jeg gravid for femte gang (uten hell) i 4+1 og jeg trenger tips til hvordan jeg kan unngå å sitte og overtenke minste lille hele tiden. Er det mulig å få stengt av tankene på noen måte? Spiller ingen roll om jeg er på jobb eller hjemme , sitter å stresser tross at jeg vet att det ikke er noe jeg kan gjøre dersom dette ikke er ment å leve. Noen tips? Anonymkode: bc6f0...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Ingen tips, men krysser fingre og tær for deg🤞🤞🤞 Anonymkode: 60486...588 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen tips, men krysser fingre og tær for deg🤞🤞🤞 Anonymkode: 60486...588 Tusen tusen takk! 🌸 Anonymkode: bc6f0...3d2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Ingen råd dessverre, men håper virkelig det blir baby denne gangen for deg❤️🙏🏻 Anonymkode: 2ddc5...8bb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Håper denne sitter ❤️ Er selv gravid for 6. gang, nå i uke 32+4 ❤️ har et barn, mistet en i uke 22 og 3 tidlige SA. Så plutselig så går det riktig vei, håper det gjør det denne gangen for deg og! Denne gangen forholdt jeg meg veldig lite til graviditeten i starten, hadde null forhåpninger. Så kom korona, og da ble det mye fokus på det så det «hjalp» nok litt for meg. Prøv å hold deg opptatt, gjør noe du liker, finn en spennende serie ellerno 😊 Anonymkode: 4a206...edd
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen råd dessverre, men håper virkelig det blir baby denne gangen for deg❤️🙏🏻 Anonymkode: 2ddc5...8bb Takk snille du 🌸 Anonymkode: bc6f0...3d2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper denne sitter ❤️ Er selv gravid for 6. gang, nå i uke 32+4 ❤️ har et barn, mistet en i uke 22 og 3 tidlige SA. Så plutselig så går det riktig vei, håper det gjør det denne gangen for deg og! Denne gangen forholdt jeg meg veldig lite til graviditeten i starten, hadde null forhåpninger. Så kom korona, og da ble det mye fokus på det så det «hjalp» nok litt for meg. Prøv å hold deg opptatt, gjør noe du liker, finn en spennende serie ellerno 😊 Anonymkode: 4a206...edd Tusen takk for tips, og takk for att du delte din historie - da finnes det kanskje håp for meg også🤞 Ønsker deg all lykke med babyen din 🌸 Hvis jeg ikke allerede begynt å blø så tenker jeg det blir litt enklere i september når man kan gå tur etter jobb igen uten å svette som en gal 😣 Anonymkode: bc6f0...3d2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Nå ringte legen å sa att HCG var på noe og 150 igår når vi målte - yippie! Enda finnes det håp 🤞Ny blodprøve imorgen. Eneste strategien som virker hittills er å legge meg sånn kl 18 .. da sover jeg hele kvelden å natten sånn att jeg ikke kan tenke på det. Anonymkode: bc6f0...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Lykke til! Forsøk å distraher deg selv så du ikke blir grublende. Se på TV, les en god bok, snakk med en venn eller liknende. Om bekymringene kommer, forsøk å utsett dem til senere. Anonymkode: 14135...bf6
Hopptimisten Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Jeg er gravid (6+1) nå for fjerde gang med 3 aborter bak meg, i uke 10, 8 og 10. Kjenner på mange av de samme tankene som deg og det ga med kraftig hodepine. Da jeg fant ut at jeg var gravid for fjerde gang dro jeg til legen med en gang og fikk 50% sykmelding! Jeg har funnet meg en rolig hobby som krever full konsentrasjon, slik at jeg ikke rekker å tenke på så mye annet! Blir også en del serier og filmer på Netflix etc. Denne gangen har jeg fått progesteronstøtte (Lutinus), og hvis ikke du har fått det denne gangen så ville jeg spurt legen om å få det! Det er ikke gitt at det hjelper, men det skader heller ikke😊 For meg gir det en slags trygghet om at jeg gjør noe hvertfall😊 Jeg vet ikke hvordan du har hatt det med symptomer på graviditet eller hvor tidlig du har mistet tidligere, men jeg så alltid etter tegn som var annerledes. Var jeg litt mer kvalm? Etc. Var litt småkvalm i tidligere graviditeter, men denne gangen er jeg så kvalm at jeg nesten ikke orker å stå opp om morgen, og det går litt opp og ned men det varer hele dagen🙈 Aldri hatt det sånn før, så håper det er et positivt tegn! Tror uansett at det er viktig å se etter sånne små positive eller annerledes tegn slik at man kan fokusere på at det er bra! Hvis man kun fokuserer på det negative blir det utrolig tøft å komme seg igjennom, og vanskelig å få snudd det! Prøv å se etter positive tegn, og prøv å hold hodet opptatt med andre ting er mitt beste tips 😊 Prøv å kikk litt på babyting og prøv å gled deg over at du er gravid, det er så viktig❤️ Håper virkelig det klaffer for oss begge denne gangen! 🤞🏼🥰
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 3 minutter siden, Hopptimisten skrev: Jeg er gravid (6+1) nå for fjerde gang med 3 aborter bak meg, i uke 10, 8 og 10. Kjenner på mange av de samme tankene som deg og det ga med kraftig hodepine. Da jeg fant ut at jeg var gravid for fjerde gang dro jeg til legen med en gang og fikk 50% sykmelding! Jeg har funnet meg en rolig hobby som krever full konsentrasjon, slik at jeg ikke rekker å tenke på så mye annet! Blir også en del serier og filmer på Netflix etc. Denne gangen har jeg fått progesteronstøtte (Lutinus), og hvis ikke du har fått det denne gangen så ville jeg spurt legen om å få det! Det er ikke gitt at det hjelper, men det skader heller ikke😊 For meg gir det en slags trygghet om at jeg gjør noe hvertfall😊 Jeg vet ikke hvordan du har hatt det med symptomer på graviditet eller hvor tidlig du har mistet tidligere, men jeg så alltid etter tegn som var annerledes. Var jeg litt mer kvalm? Etc. Var litt småkvalm i tidligere graviditeter, men denne gangen er jeg så kvalm at jeg nesten ikke orker å stå opp om morgen, og det går litt opp og ned men det varer hele dagen🙈 Aldri hatt det sånn før, så håper det er et positivt tegn! Tror uansett at det er viktig å se etter sånne små positive eller annerledes tegn slik at man kan fokusere på at det er bra! Hvis man kun fokuserer på det negative blir det utrolig tøft å komme seg igjennom, og vanskelig å få snudd det! Prøv å se etter positive tegn, og prøv å hold hodet opptatt med andre ting er mitt beste tips 😊 Prøv å kikk litt på babyting og prøv å gled deg over at du er gravid, det er så viktig❤️ Håper virkelig det klaffer for oss begge denne gangen! 🤞🏼🥰 Iom at du har mistet i uke 8 og 10, så har ikke progesteronstøtte noenverdens virkning på deg. Eneste du gjør er å kaste bort masse penger. Trist at legen ikke har tatt seg tid til å forklare deg dette. Anonymkode: b4a72...21b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 Jeg er i samme situasjon, er kommet til uke 10 nå. Og jeg går til akupunktur to ganger i uken, bortsett fra det prøver jeg å fortrenge at jeg er gravid. Har gjennom helsevesenet fått tre ultralydkontroller før OUL og lever fra den ene til den andre.. Anonymkode: dfae9...028
Hopptimisten Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Iom at du har mistet i uke 8 og 10, så har ikke progesteronstøtte noenverdens virkning på deg. Eneste du gjør er å kaste bort masse penger. Trist at legen ikke har tatt seg tid til å forklare deg dette. Anonymkode: b4a72...21b Velger heller å stole på gynekologen på sykehuset fremfor deg som jeg ikke kjenner! Uansett har fosteret har aldri målt tilsvarende, BO i uke 10, og SA i uke 8 med HCG på 3000, siste gang målte fosteret 5+1 når jeg var i uke 9! Har hatt lave HCG verdier hver gang. Endret 18. august 2020 av Hopptimisten 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 4 minutter siden, Hopptimisten skrev: Velger hekker å stole på gynekologen på sykehuset fremfor deg som jeg ikke kjenner! Uansett har fosteret har aldri målt tilsvarende, BO i uke 10, og SA i uke 8 med HCG på 3000, siste gang målte fosteret 5+1 når jeg var i uke 9! Har hatt lave HCG verdier hver gang. Da har ihvertfall progesteron noe å si. Vet du i det hele tatt hva progesteron gjør? Det sørger for at kroppen ikke støter ut et levedyktig embryo. Hadde du hatt lavt progesteron hadde kroppen støtt ut embryoet med én gang. De har selvfølgelig bare gitt det for å roe deg ned. Anonymkode: b4a72...21b
Hopptimisten Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 Jeg har fått det fordi jeg har spurt om det selv for å roe meg selv ned faktisk. Fikk beskjed om at det ikke er sikkert det utgjør noe forskjell, men det skader heller ikke! 3
tussi84 Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Kan dessverre ikke si at så mye hjelper enn å ta en dag av gangen. Jeg er også i min 5 graviditet, med 4 tapte graviditer bak meg. Jeg ville ikke begynne å innse eller forstå at jeg var gravid før uke 20 ca og tok avstand til graviditeten, enda jeg var på flere ultralyder før det. Var på ultralyder i uke 8, 11, 15, og uke 19. Hver gang, og flere ganger ukentlig var jeg overbevist om at det kom sikkert ikke til å bli noe barn denne gangen heller, jeg så derfor ikke gleden med å være gravid på nytt. Fortsatt har jeg dager hvor jeg ikke tror på at denne babyen blir født levende selv om jeg er snart i uke 32, enda alt ser fint ut! Rådet mitt er vel at du må godta på et vis å leve med bekymringene, uten å la det kontrolle deg altfor mye. Du får ikke kontrollert hva som skjer med den lille uansett, og må bare ta det det slik det kommer.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 40 minutter siden, Hopptimisten skrev: Jeg har fått det fordi jeg har spurt om det selv for å roe meg selv ned faktisk. Fikk beskjed om at det ikke er sikkert det utgjør noe forskjell, men det skader heller ikke! Du kaster som sagt bort flere tusen. Lutinus er ikke billig. Anonymkode: b4a72...21b
Hopptimisten Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 "Kaster bort" 900kr, og det er det verdt for å få den roen. Det er faktisk ikke ditt valg! 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Kjenner meg igjen ts. Man har ingen verdens garanti for at ting går bra 100% hver gang man tar valg i livet, men dette er livet. Et liv uten garanti og da har du intet å tape. Nyt hver dag for du vet aldri om du lever i morgen. Bekymringer er derfor totalt bortkastet. Ta en dag om gangen. Sitter her med positiv test selv og mister i uke 23+4. Nå gir jeg totalt blanke og satser på å nyte hverdagen som den er. Anonymkode: 1ccfd...c78
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kaster som sagt bort flere tusen. Lutinus er ikke billig. Anonymkode: b4a72...21b Vi som sliter tar den jævla crinonen og lutinusen for å sikre psyken vår at vi i det minste gjør alt for at det skal gå bra. Legene på riksen sa jeg kunne ta det som støtte jeg også. Bye Felicia! Anonymkode: 1ccfd...c78 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå