Gå til innhold

Har du vaska tlf din?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Inspirert av en tråd om å bruke hansker. 

Har dere tenkt på hvor mye bakterier det er på tlf? Pleier dere å gå over den med fuktig klut? 

Hørte at det sitter mer bakterier på mobilen enn på dosetet :P

Endret av Traktorlesba96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det gjorde jeg før korona også. En vane jeg har tatt med meg fra da jeg jobbet i helsevesenet.

Anonymkode: b02e7...601

• Liker 5
Skrevet

Tørker over med antibac hver dag 🤪

• Liker 1
Skrevet

Vi må gå over telefonen med isopropanol hver gang vi koMer på jobb. Sykehus.

Anonymkode: 6724b...f6d

Skrevet

Ja, bruker antibac serviett for mobil/pc skjerm. Jobber på sykehus.

Anonymkode: f7e4f...0b4

Skrevet

Nei. Jeg har ikke vaska tlf på ett år og er fortsatt like frisk. 

Anonymkode: 17a2c...eb3

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Traktorlesba96 skrev:

Inspirert av en tråd om å bruke hansker. 

Har dere tenkt på hvor mye bakterier det er på tlf? Pleier dere å gå over den med fuktig klut? 

Hørte at det sitter mer bakterier i mobilen enn på dosetet :P

Ca 6000 bakterier på en mobil.

Anonymkode: f7e4f...0b4

Skrevet

Vasker den godt i vasken hver gang jeg vasker hendene. Da jeg alltid har telefonen i handen hjelper det lite å vaske hender, og så ta på telefonen. 

Anonymkode: 49787...869

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg har den i et "etui" med kortlommer i når jeg er ute, så fort jeg er hjemme går den ut av etuiet. Bruker også mobilen minst mulig når jeg er ute på ærender :)  Begynt å skrive handleliste for hånd f.eks, så jeg ikke må trykke mer enn nødvendig på den.

Anonymkode: 41a4b...efb

Skrevet

Ja. Men nå de siste mnd har jeg konsekvent ikke tatt på mobilen uten at jeg har rene hender først. Så da er jonsjanzen mindre for at det er mye drit på den

Anonymkode: c59e7...063

Skrevet

Ja, jeg har pleid å gjøre det. Hadde antibac-våtservietter. Men etter at den boksen tørket ut pga sløvhet med lokket, så har jeg ikke fått tak i nye. Har derfor sprayet litt klorin på en klut og sveipet over telefonen lett.

• Liker 1
Skrevet

Spray den med overflatesprit.

• Liker 2
Skrevet

Ja, går over med overflatesprit hver dag og iallefall etter jeg har vært ute på tur.

Anonymkode: f88df...96b

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg har den i et "etui" med kortlommer i når jeg er ute, så fort jeg er hjemme går den ut av etuiet. Bruker også mobilen minst mulig når jeg er ute på ærender :) Begynt å skrive handleliste for hånd f.eks, så jeg ikke må trykke mer enn nødvendig på den.

Anonymkode: 41a4b...efb

Vasker du etuiet da? 😄

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri vasket telefonen.

Anonymkode: 13785...471

• Liker 1
Skrevet

Vasker over med antibac hver dag når jeg kommer hjem ja. Ikke noe nytt ifm korona for min del.

Anonymkode: 0f8fb...f1c

• Liker 1
Skrevet

Tørker over med antibac jevnlig, det gjorde jeg før også da 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig. Det har jeg bestandig gjort.

Anonymkode: f1f6f...1ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt mobiltelefon i over 25 år og har aldri vasket en eneste mobil. Jeg er aldri syk.

Anonymkode: 95acb...fd5

• Liker 4
Skrevet

Har alltid vasket eller sprayet tlf med overflate antibac, helt siden min første mobil. Samme med tastatur, mus, visakort, bilnøkkel, rattet etc

Anonymkode: effac...70f

• Opprett ny...