AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Min mor fikk 3 barn på første forsøk med alle 3. Hennes søster har 3 barn og min mormor har vært gravid 4 ganger og fått 3 barn. Vil jeg da ha høyere sannsynlighet for å bli lett gravid? Har veldig regelmessige sykluser. Anonymkode: 989c5...e41
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min mor fikk 3 barn på første forsøk med alle 3. Hennes søster har 3 barn og min mormor har vært gravid 4 ganger og fått 3 barn. Vil jeg da ha høyere sannsynlighet for å bli lett gravid? Har veldig regelmessige sykluser. Anonymkode: 989c5...e41 Mamma fikk meg på første forsøk, men sleit lenge med å få til søster. Jeg blir innmari lett gravid, nesten skummelt. Jeg har mistet en gang og tatt abort en gang. Siste gang jeg ble gravid var det på cerazette. Har ikke hørt at noen andre i familien har slitt med å få barn, men at onkel er ufrivillig steril. Anonymkode: c8c31...1ea
Flamme Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Aner ikke, men det har vært sånn i vår familie at alle blir gravide på første forsøk.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Fruktbarhet er i aller høyeste grad arvelig. Anonymkode: bfddb...dc6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 hos oss er infertilitet arvelig. Anonymkode: 4fd83...b80 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 I min familie blir alle vi damene (mamma, jeg og mine søstre) lett gravide, og har enkle svangerskap og fødsler Anonymkode: a6dfa...168
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Til en viss grad er det arvelig. Ulike tilstander som kan føre til fruktbarhetsproblemer, som endometriose og PCO(S), kan man arve. Hvor raskt fruktbarheten synker med alderen er også arvelig. Moren min ble gravid to ganger på første forsøk og en gang som ikke var planlagt da hun nærmet seg 40. Mormoren min har fire barn, hennes mor hadde ti, uten at jeg vet hvor lett disse ble til. Begge fikk siste ei stund etter at de passerte 40. Tanten min og kusinene mine vet jeg ble lett gravide, b.la. to graviditeter på prevensjon. Det er heller ingen fertilitetsproblemer på mannens side. Men vi måtte ha hjelp med IVF etter å ha prøvd i to år. Jeg har lave eggreserver for alderen selv om det ikke er noe kjent problem hos noen andre kvinner i familien. Anonymkode: 84398...b2e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Ingen i min familie har hatt problemer med å få barn, kun jeg. Vi måtte ha IVF. Anonymkode: 8314a...715
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 I min familie fikk besta og mormor 10 unger hver. De igjen fikk en haug med unger og de igjen har fått en skokk. Søskenbarna mine blir gravide på prevensjon i hytt og pine, og søstera mi ble gravid mange ganger på et år(men mista). Alle legger på seg en del, men får enkle unger. Ingen har ting som autisme og adhd f.eks og ingen har hatt kolikk. Håper det er arvelig da, da får jeg en enkel fremtid med enkle barn. Anonymkode: b860a...30d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Her fikk bestemor 12 barn. Min mor og min søster fikk 2 hver, ingen av de har opplevd spontanabort. Jeg har 2 barn, men har hatt 7 SA. Så jeg slet jo mer enn de. De ble veldig lett gravide. Ikke det, første barnet mitt ble til på p-pillen. Og jeg ble jo lett gravid etterpå, jeg bare mistet 7 ganger før sistemann satt. Anonymkode: 93928...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå