AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hei. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg er student frem til neste år. Samboeren min er akkurat ferdig med sin bachelorgrad, og er på utkikk etter jobb (noe som har vært vanskelig innen hans yrke, pga. Corona). Jeg er litt stresset angående den økonomiske delen.. Noen som vet hva jeg har krav på, eller hva jeg burde gjøre? Anonymkode: da286...470
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Hvis du tar perm fra studiene etter fødsel har du rett på 11 mnd med foreldrestipend. Dette er ca 11 000 i mnd, men kommer litt an på. Ellers får samboeren din engangsstøtten dersom han ikke har rett på perm. Forhåpentligvis får han jobb før 9 mnd er gått og hvis ikke så ordner det seg nok. Men send en mld til Lånekassen heller Anonymkode: 636ed...b0c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Jeg fikk engangstønad, foreldrepenger fra lånekassen og bostøtte av kommunen. Så vi fikk fryktelig mye bedre råd som studenter med barn enn vi hadde som studenter uten barn. 😊 Anonymkode: e60da...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå