AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Er det noen andre grunner enn at de ikke tror på Gud, dere mener at ateister er onde ? Eller det slik at fordi ateister ikke tror på Gud så er de automatisk onde? Anonymkode: 184a7...77c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 "Dere" er å ta litt hardt i. Det er bare én bruker her som mener det. Anonymkode: c7f81...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen andre grunner enn at de ikke tror på Gud, dere mener at ateister er onde ? Eller det slik at fordi ateister ikke tror på Gud så er de automatisk onde?Anonymkode: 184a7...77c Ateister er onde fordi dere kun tenker på dere selv og gir blaffen i kulturen, historien og verdiene til samfunnet dere bor i. Fullt frislipp av abort, skilsmisser, alkoholisme, vold, mer psykiske lidelser og et samfunn på vei mot undergangen grunnet lave fødselstall har blitt resultatet. Hånlige og arrogante kommentarer mot flertallet som er religiøse skaper også mer hat mot dere, som flertallet av ateister støtter. Anonymkode: e7fa4...94c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Jeg er kristen og har aldri hørt noen snakke om at ateister er onde. Det avhenger nok veldig av hvilket kristne miljø man tilhører, vil jeg tro. Hvorfor skal et menneske være ondt fordi det ikke tror på Gud? Ateister kan selvsagt være gode mennesker, liksom hinduister, muslimer og jøder også kan være det. Uansett, vi har alle både godhet og ondskap i oss. Anonymkode: 0faea...776 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ateister er onde fordi dere kun tenker på dere selv og gir blaffen i kulturen, historien og verdiene til samfunnet dere bor i. Fullt frislipp av abort, skilsmisser, alkoholisme, vold, mer psykiske lidelser og et samfunn på vei mot undergangen grunnet lave fødselstall har blitt resultatet. Hånlige og arrogante kommentarer mot flertallet som er religiøse skaper også mer hat mot dere, som flertallet av ateister støtter. Anonymkode: e7fa4...94c Vet du hva ironi er for noe ? Alt det du skriver er feil Anonymkode: 184a7...77c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ateister er onde fordi dere kun tenker på dere selv og gir blaffen i kulturen, historien og verdiene til samfunnet dere bor i. Fullt frislipp av abort, skilsmisser, alkoholisme, vold, mer psykiske lidelser og et samfunn på vei mot undergangen grunnet lave fødselstall har blitt resultatet. Hånlige og arrogante kommentarer mot flertallet som er religiøse skaper også mer hat mot dere, som flertallet av ateister støtter. Anonymkode: e7fa4...94c Lol Anonymkode: cab9d...e3a 1
Gjest Orange81 Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ateister er onde fordi dere kun tenker på dere selv og gir blaffen i kulturen, historien og verdiene til samfunnet dere bor i. Fullt frislipp av abort, skilsmisser, alkoholisme, vold, mer psykiske lidelser og et samfunn på vei mot undergangen grunnet lave fødselstall har blitt resultatet. Hånlige og arrogante kommentarer mot flertallet som er religiøse skaper også mer hat mot dere, som flertallet av ateister støtter. Anonymkode: e7fa4...94c Bare til opplysning, så er vi mennesker 300000 år og våre forfedre millioner av år.. Så jeg drifter langt i denne overtroen som bare er et par tusen år 🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 23 minutter siden, Orange81 skrev: Bare til opplysning, så er vi mennesker 300000 år og våre forfedre millioner av år.. Så jeg drifter langt i denne overtroen som bare er et par tusen år 🤣🤣🤣 200 000 år Anonymkode: 184a7...77c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Ateister er ikke onde, men må anerkjenne og godta at det moralske kompasset de har inne i seg kommer fra Gud. Det er bare basic logikk. Anonymkode: 202fe...925
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ateister er ikke onde, men må anerkjenne og godta at det moralske kompasset de har inne i seg kommer fra Gud. Det er bare basic logikk. Anonymkode: 202fe...925 Har du lest bibelen ? Den Guden der er ikke særlig moralsk. Anonymkode: 184a7...77c 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ateister er ikke onde, men må anerkjenne og godta at det moralske kompasset de har inne i seg kommer fra Gud. Det er bare basic logikk. Anonymkode: 202fe...925 Hvilken gud? Finnes så mange av. Du som er kristen, tenk på det. Det er 2.000 guder der ute. Jeg tror ikke på noen av de 2.000. Du tror ikke på 1.999 av de heller. Anonymkode: f3bd3...22c 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ateister er onde fordi dere kun tenker på dere selv og gir blaffen i kulturen, historien og verdiene til samfunnet dere bor i. Fullt frislipp av abort, skilsmisser, alkoholisme, vold, mer psykiske lidelser og et samfunn på vei mot undergangen grunnet lave fødselstall har blitt resultatet. Hånlige og arrogante kommentarer mot flertallet som er religiøse skaper også mer hat mot dere, som flertallet av ateister støtter. Anonymkode: e7fa4...94c Flertallet som er religiøse? Hvordan har du kommet frem til det? Ved siste måling var det under 30% i Norge som trodde på gud. Langt flere er selvfølgelig medlem av statskirken (inkludert meg) men det er for å beholde stemmeretten. Anonymkode: ef7dc...022 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva ironi er for noe ? Alt det du skriver er feil Anonymkode: 184a7...77c Jeg mener ikke at ateister er onde. Men noen ateister er litt for hånlige mot religiøse (ikke alle, men det er noe en kan tenke over). Ellers har de alle mennekser sine feil og ingen er perfekte Anonymkode: d744a...84c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ateister er ikke onde, men må anerkjenne og godta at det moralske kompasset de har inne i seg kommer fra Gud. Det er bare basic logikk. Anonymkode: 202fe...925 Jeg har lest nok av det gamle testamentet til å innse at jeg har mye bedre moral enn Gud. Hvis det som står i bibelen stemmer så er jo fyren både psykopat og massemorder. Anonymkode: ef7dc...022 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 Jeg er muslim og syntes ateister er kule. Dere kan være i overkant frekke mot oss troende, men dere gjør ikke forskjell og tar ikke parti med den ene eller andre religionen. You guys stick to the core and may Allah help you 😛 Anonymkode: 11c96...14c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er muslim og syntes ateister er kule. Dere kan være i overkant frekke mot oss troende, men dere gjør ikke forskjell og tar ikke parti med den ene eller andre religionen. You guys stick to the core and may Allah help you 😛 Anonymkode: 11c96...14c Ja for religiøse er selvsagt aldri frekke mot ateister eller mot folk som tror noe annet enn hva de selv tror. Anonymkode: 184a7...77c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for religiøse er selvsagt aldri frekke mot ateister eller mot folk som tror noe annet enn hva de selv tror. Anonymkode: 184a7...77c Min erfaring som kristen er at mange (ikke alle) er litt frekke/dømmende eller håner oss religiøse. Jeg synes ikke det er ok. Det kan jo være dere ikke-religiøse også opplever dette, men det vet ikke jeg så mye om som er kristen. Bet bare at jeg selv prøver å respektere alle uansett religion/livssyn (gjør sikkert feil jeg og, men prøver!), og det synes jeg alle bør gjøre. Anonymkode: d744a...84c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min erfaring som kristen er at mange (ikke alle) er litt frekke/dømmende eller håner oss religiøse. Jeg synes ikke det er ok. Det kan jo være dere ikke-religiøse også opplever dette, men det vet ikke jeg så mye om som er kristen. Bet bare at jeg selv prøver å respektere alle uansett religion/livssyn (gjør sikkert feil jeg og, men prøver!), og det synes jeg alle bør gjøre. Anonymkode: d744a...84c *Vet Anonymkode: d744a...84c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva ironi er for noe ? Alt det du skriver er feil Anonymkode: 184a7...77c Det er ikke ironi nei, det er ren og skjær ondskap fra ateistene rettet mot religiøse. Det ser man tydelig på sammenhengen og måten de skriver på. Slikt skaper hat mot ateister. 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest nok av det gamle testamentet til å innse at jeg har mye bedre moral enn Gud. Hvis det som står i bibelen stemmer så er jo fyren både psykopat og massemorder. Anonymkode: ef7dc...022 Takk for at du understreker poenget. Det er slike kommentarer som skaper hat mot dere ateister når dere håner vår Gud og vår tro. Anonymkode: e7fa4...94c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken gud? Finnes så mange av. Du som er kristen, tenk på det. Det er 2.000 guder der ute. Jeg tror ikke på noen av de 2.000. Du tror ikke på 1.999 av de heller. Anonymkode: f3bd3...22c Det kan finnes 10000000 mill forskjellige guder for min del. Men det er fortsatt kun én som er riktig, kun én som kan redde deg fra helvete og det er Jesus. Anonymkode: 090db...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå