AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Dessverre har barna våre to hjem. Jeg og eksen har valgt å ha klær hos begge. Tenker da på basisklær som boxere, sokker, t-skjorter, litt bukser og gensere osv. Yttertøy, sportsutstyr osv tas med fram og tilbake. Etter å ha hatt denne ordningen et par år, ser jeg at det ikke fungerer helt som tenkt og lurer på å endre på dette. Nå ender ofte mye av en type klær opp et sted, mye annet i det andre hjemmet og vi må drive å bytte tilbake støtt og stadig. Jeg (mor) er den som styrer med dette og jeg må også innom far og rydde i barnas klesskaper et par ganger i året, da han ikke klarer å holde styr på hva de har hos ham og størrelsen de til enhver tid bruker. Hvordan gjør dere andre i samme situasjon dette? Tanken vår var å unngå bagger med klær som skulle dras fram og tilbake hver gang, men det er kanskje best likevel? Økonomisk hadde det selvsagt svart seg, da vi nå har dobbelt opp av mye, men tenker det blir mye stress og at barna da «bor i en bag»? Anonymkode: f6bfb...f16
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Sett bagen fra deg. I mårra kan du ta den med hjem. Anonymkode: 954b9...ab5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Det blir stress med å pakke også. Ha heller klær hver for dere. Om barnet har på samme sett klær når det kommer og går så er problemet løst. Disse vaskes selvsagt innen barnet reiser. Anonymkode: 02d5d...739 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Hadde det slik i 12 år. Hver j**la uke måtte jeg pakke. Følte som jeg var på reis hele tiden. Hatet det. Anonymkode: 3be39...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde det slik i 12 år. Hver j**la uke måtte jeg pakke. Følte som jeg var på reis hele tiden. Hatet det. Anonymkode: 3be39...7fa Du var barnet om jeg forstår deg rett? Er nettopp dette vi har prøvd å unngå... Anonymkode: f6bfb...f16 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir stress med å pakke også. Ha heller klær hver for dere. Om barnet har på samme sett klær når det kommer og går så er problemet løst. Disse vaskes selvsagt innen barnet reiser. Anonymkode: 02d5d...739 Ja, jeg har prøvd å få til dette, men fikk det ikke helt til. Noen ganger er det et værskifte underveis også, slik at de f.eks kommer til far i shorts og T-skjorte, men kommer tilbake til meg i bukse og genser. Bør kanskje gjøre et forsøk til på dette uansett... Anonymkode: f6bfb...f16
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett bagen fra deg. I mårra kan du ta den med hjem. Anonymkode: 954b9...ab5 ? Anonymkode: f6bfb...f16 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Jeg må også dra hjem til far for å sortere i skapene da ting forsvinner og aldri dukker opp igjen. Eller at barnet plutselig kommer i storebrors klær og drukner. Fyren eier ikke system på noe. Han står for klær selv da jeg ikke gidder mer. Men må fortsatt hente for han klarer aldri å sende med klær som ungen har hatt på seg ved overlevering. Sokker og truser forsvinner stadigvekk. Likedan med parkdressen og støvler. Når jeg skal ha barnet står han uten dress og nødvendig tøy i barnehagen. Stort irritasjonsmoment. Anonymkode: 2cab7...104
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre har barna våre to hjem. Jeg og eksen har valgt å ha klær hos begge. Tenker da på basisklær som boxere, sokker, t-skjorter, litt bukser og gensere osv. Yttertøy, sportsutstyr osv tas med fram og tilbake. Etter å ha hatt denne ordningen et par år, ser jeg at det ikke fungerer helt som tenkt og lurer på å endre på dette. Nå ender ofte mye av en type klær opp et sted, mye annet i det andre hjemmet og vi må drive å bytte tilbake støtt og stadig. Jeg (mor) er den som styrer med dette og jeg må også innom far og rydde i barnas klesskaper et par ganger i året, da han ikke klarer å holde styr på hva de har hos ham og størrelsen de til enhver tid bruker. Hvordan gjør dere andre i samme situasjon dette? Tanken vår var å unngå bagger med klær som skulle dras fram og tilbake hver gang, men det er kanskje best likevel? Økonomisk hadde det selvsagt svart seg, da vi nå har dobbelt opp av mye, men tenker det blir mye stress og at barna da «bor i en bag»? Anonymkode: f6bfb...f16 Har hvert vårt sett for ellers fikk jeg aldri igjen klær. Endte med å fylle hans skap der hele tiden også sendte han tilbake klær som var for lite. Innmari ålreit. Anonymkode: beb9e...893
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må også dra hjem til far for å sortere i skapene da ting forsvinner og aldri dukker opp igjen. Eller at barnet plutselig kommer i storebrors klær og drukner. Fyren eier ikke system på noe. Han står for klær selv da jeg ikke gidder mer. Men må fortsatt hente for han klarer aldri å sende med klær som ungen har hatt på seg ved overlevering. Sokker og truser forsvinner stadigvekk. Likedan med parkdressen og støvler. Når jeg skal ha barnet står han uten dress og nødvendig tøy i barnehagen. Stort irritasjonsmoment. Anonymkode: 2cab7...104 Høres litt kjent ut! Noe skyldes latskap hos min eks, men han er ikke fullt så ille som din, tror jeg. Min klarer i det minste å holde styr på yttertøy Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å følge med på størrelser, men men... Anonymkode: f6bfb...f16
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har hvert vårt sett for ellers fikk jeg aldri igjen klær. Endte med å fylle hans skap der hele tiden også sendte han tilbake klær som var for lite. Innmari ålreit. Anonymkode: beb9e...893 Det er ikke bare bare dette her. Skulle ønske barna slapp å forholde seg til to hjem og jeg styre på med klær her og der, men slik gikk det ikke. Anonymkode: f6bfb...f16
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Vi har 50/50 og delt bosted. Jeg insisterte på at barna skulle ha dobbelt opp av alt i hvert hjem slik at de skulle slippe å drasse med seg ting frem og tilbake. Her har jeg vært tydelig fra dag en om at eksen må holde barna med tøy selv. Han er surrete, men mangler barna noe må han ordne opp selv. Jeg har ett fast «levere antrekk» som jeg leverer i. Tar med meg jakkene ungene har på seg hjem ved overlevering. På denne måten unngår jeg at alt tøy havner der og aldri blir levert tilbake. Anonymkode: 08f60...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 Jeg var samboer med en som hadde to barn fra før. Barna hadde dobbelt med tøy, så de skulle slippe å pakke hver gang de skulle på samvær. Hadde inntrykk av at det fungerte fint, selv om det ble en ekstra kostnad på far. Men han betalte jo bare 20.000 i barnebidrag fra før.... Anonymkode: 47b4f...170
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det slik i 12 år. Hver j**la uke måtte jeg pakke. Følte som jeg var på reis hele tiden. Hatet det. Anonymkode: 3be39...7fa Tipper det er det stakkars barnet som føler det er på reise hele tiden. Fram og tilbake hver eneste uke. Stakkars barn. Anonymkode: 799b1...b75 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 Dobbelt opp av alle vanlige klær ved ca 50/50. Er det slik at den ene har barna langt mer av tiden har en dobbelt opp av en liten base, også har hovedboligen mesteparten av resten. Spesialklær som utetøy og diverse fintøy er det ikke vits å ha mye dobbelt av når de blir eldre og lærer å ta med seg dette de sjeldent bruker. Noe annet om barna går i barnehage og på barneskolen. Anonymkode: 6d028...5c4
Månestjerne Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Vi har vel nesten dobbelt opp av vanlige klær, og gudene vet hvor mange kjoler, men det er i hovedsak barnets klær. Jeg sender i rene klær, samme hvem det er som har skaffet det. Jeg vasker alltid klær som far har kjøpt før de går tilbake til faren. Prøver å sende henne avgårde i klær som kommer fra ham. Hvis jeg savner noe, sender jeg ham en melding og ber ham om å lete. Da kommer det tilbake i en pose på kroken i barnehagen ved neste overlevering. Er det krise får han svippe innom, og omvendt. Yttertøy og sko kjøper jeg, og de følger barnet. Han har kjøpt noen få par ved behov, ved væromslag ei helg han har barnet feks. Det er ikke vanskeligere enn at man snakker sammen. Det er et prinsipp for meg at barnet ikke skal leve i en koffert. Det er sikkert enklest mens hun fortsatt går i barnehagen og det er god plass i garderoben til en ekstra pose i ny og ne. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 Vi har barnen annenhver helg men har allikevel valgt å handle inn absolutt alt de trenger hos oss pga mor som ikke evner å sende med de noe vettigt når de skal til oss. Vi sender de hjem i akkurat de klærne de kom i. Anonymkode: 6f30f...a04
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Det er da du og mannen, Ts, som skal vaske, pakke, dra, lempe og så pakke ut desse baggene med klær. Så hvorfor er det mye styr for barna? Barn skal ikke ha ansvar for delt hjem-logistikk. Voksnes valg, voksnes ansvar. Hvordan dere ordner det vil jeg tro barna ikke bryr seg så mye med, så lenge dere sørger for at lekene, klærne og aktivitetene følger med dem til enhver tid. Blir det for mye styr og ståk eller barnet utviser tegn på stress er å kjøpe to halvdeler av en tomannsbolig en god vei ut av uføret. Å være skilt betyr ikke ta barnets beste ikke må komme først. Av og til betyr det at mor og far må være naboer i 20 år, og det tåler mor og far. Anonymkode: 11d2c...259
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 Jeg tenker det beste er om mor står for alt innkjøp av klær i begge hjem og har alt ansvar for det, og så betaler far halvparten av alt dette. Da slipper mor å irritere seg over at klær ikke kommer tilbake igjen samtidig som hun vet at barna har alt de trenger i riktig størrelse hos far. Om noe mangler enten her eller der må mor eller far dra til den andre og hente det. Verre er det ikke. Skal dere dele barna annenhver uke sånn må nesten klær være det minste problemet Anonymkode: b59fc...d30
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det beste er om mor står for alt innkjøp av klær i begge hjem og har alt ansvar for det, og så betaler far halvparten av alt dette. Da slipper mor å irritere seg over at klær ikke kommer tilbake igjen samtidig som hun vet at barna har alt de trenger i riktig størrelse hos far. Om noe mangler enten her eller der må mor eller far dra til den andre og hente det. Verre er det ikke. Skal dere dele barna annenhver uke sånn må nesten klær være det minste problemet Anonymkode: b59fc...d30 Skal mor liksom stikke innom far for å sjekke hvilke klær barna trenger da eller? Hadde jeg vært ny samboer i det huset så tror jeg kanskje vi hadde rykt på en real smell med den ordningen. Og hadde mor til mine bonusbarn skulle gjort det slik så hadde min samboer gått konkurs. Siden mor handler bare for å handle og ikke eier økonomisk sans Anonymkode: 200d8...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå