Gå til innhold

Hvordan vet man at en barnehage er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer skal og se på en privat, lokal barnehage i morgen. Den er veldig populær, og det er max 10 barn, så man må skrives opp tidlig for å få plass (ungen er ikke født ennå;)). Hva bør jeg se etter? Spørre om? Ifht å vurdere om dette er en god barnehage.

Har lest hjemmesiden grundig og i forhold til åpningstider, kompetanse på ansatte og overordnede verdier virker den helt super. Og ikke minst perfekt plassering ifht hvor vi bor.

Anonymkode: bb97e...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er skeptisk til så små barnehager. 

Får de ikke støtte? Hvis de får så er de del av kommunens opptak. Da trenger man ikke å sette seg på slik venteliste, ihvertfall så lenge man søker i hovedopptaket. Får de ikke støtte så koster det ekstremt mye mer enn normalt. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Er skeptisk til så små barnehager. 

Får de ikke støtte? Hvis de får så er de del av kommunens opptak. Da trenger man ikke å sette seg på slik venteliste, ihvertfall så lenge man søker i hovedopptaket. Får de ikke støtte så koster det ekstremt mye mer enn normalt. 

De får støtte, men dette er ikke i Norge, så det er ikke samme system med hovedopptak (som jeg har forstått det).

Hvorfor er du skeptisk til små barnehager? Jeg så det som et pluss (er for aldersgruppen 0-3 år).

Skrevet

Vanskelig å vurdere hva man skal de etter i andre land syns jeg. 

Har de mange ansatte selv om det er en liten barnehage? Vi hadde barnet vårt i en liten barnehage, og opplevde ved et osr tilfeller å komme til stengt dør h is begge ansatte hadde blitt syke samtidig

Anonymkode: a8932...d22

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får støtte, men dette er ikke i Norge, så det er ikke samme system med hovedopptak (som jeg har forstått det).

Hvorfor er du skeptisk til små barnehager? Jeg så det som et pluss (er for aldersgruppen 0-3 år).

Når det ikke er i Norge så er det kanskje annerledes. 

Skeptisk til små barnehager pga at jeg tenker det er mindre kontroll, færre ansatte på jobb samtidig. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å vurdere hva man skal de etter i andre land syns jeg. 

Har de mange ansatte selv om det er en liten barnehage? Vi hadde barnet vårt i en liten barnehage, og opplevde ved et osr tilfeller å komme til stengt dør h is begge ansatte hadde blitt syke samtidig

Anonymkode: a8932...d22

De er to ansatte og en fast vikar. Skal absolutt spørre hvordan de gjør det ved sykdom, det var et veldig godt poeng. Takk :) 

Skrevet

En måte å få en pekepinn er å sjekke hvor mange av personalet som er ufaglærte. Ellers kan du sjekke her, vet ikke om det står private barnehager der. https://www.barnehagefakta.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...