Gå til innhold

Pleier dere å reise/kjøre for å møte kjøpere på Finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som er normalt. Jeg selger en ting på Finn og vedkommende ønsker å møte meg for overlevering ca 15-20 minutter kjøretur unna. Jeg synes det er litt langt og styrete for min del😅 Jeg kjører selvsagt selv for å hente ting hos andre. 

Er dette vanlig? Pleier dere å «ofre» litt for å få solgt en vare? 

Anonymkode: 6ed1f...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har hendt, men da helst på mine premisser: f.eks hvis jeg likevel har en avtale eller et ærend i nærheten av det stedet kjøper ønsker å møtes. 

• Liker 5
Skrevet

Kan gjøre det ja. Eks studenter som ikke har tilgang på bil og dårlig busstilgang 

Skrevet

Be kjøper betale deg bensin/bompenger eller hente selv.

Skrevet

Med mindre jeg skulle den veien hadde jeg ikke giddet det. 

Skrevet

Den gjenstanden burde da koste over 10000 og han jeg skulle møte måtte være eneste interessent. Ellers ikke. 

Anonymkode: f4f0a...61d

Skrevet

Kommer helt an på deg selv og hva du er villig til å gjøre. Om jeg skulle selge noe hadde det enten fordi det var tungvint å kaste eller var for fint til å kaste. I begge tilfeller hadde jeg villet at andre skulle hente det

Om jeg regelmessig solgte ting for å tjene litt, så hadde jeg heller vurdert å kjøre med mindre vinninga gikk opp i spinninga

Anonymkode: 38704...13b

Skrevet

Ja føler jo at vinninga går opp i spinninga. Sjekket på google maps, og det er 25 min å kjøre. Så jeg vil bruke nesten en time tur/retur, og tingen koster kun 1500. Ikke verdt det. TS. 

Anonymkode: 6ed1f...b6f

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, de må hente selv. Jeg levere ikke,

Skrevet

Nei, med mindre jeg får betalt for det og penger på forhånd for varen. Samt at det passer med tiden.

Skrevet

Hadde foreslått å møtes på halvveien, ellers så hadde jeg solgt til noen andre

Anonymkode: c43d0...9aa

Skrevet

Det finnes ikke noe fasitsvar. Hvor gjerne vil du selge, og hvor mye kunne du fått av en annen kjøper?

Anonymkode: d52b5...b44

Skrevet

Nei, de må hente selv.

Jeg har ikke bil eller førerkort, og reiser ikke land og strand rundt på t-bane og buss etc for å levere noe billige brukt-ting. Det skulle vært en veldig dyr vare om jeg gadd å levere til noen, og de skulle fått betalt for tid og penger jeg hadde brukt på transporten (eller frakten).

Skrevet

Med mindre det er noe jeg er desperat etter å få solgt, så må kjøper komme og hente. 

Anonymkode: b0def...6bd

Skrevet

Hvis de betaler ekstra? Ja, kanskje
Hvis det er på veien, og de kan tilpasse seg min tidsplan? Sannsynligvis - så lenge jeg har plass i bilen
Hvis er jeg veldig motivert for å få tingen solgt raskest mulig, og det er litt penger å tjene? Ja, så lenge reisevei ikke er for lang

Ellers? Nei

• 2 uker senere...
Skrevet

Her må folk komme hit og hente, eller så får de betale for frakt.

Jeg kan selvfølgelig møte folk ved kjøpesenteret rett i nærheten for å gjøre det enkelt, men møtes ikke i sentrum som en del foreslår.

Anonymkode: b2734...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...