AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hva er det som er årsaken til at småbarnsforeldre ikke tar hensyn til mennesker rundt seg? Når en unge får et hyleanfall ser jeg foreldrene i 100% av tilfellene bli på stedet hvil og enten ikke bry seg, eller gjøre et halvhjertet forsøk på å roe de ned. Hadde det vært mitt barn hadde jeg gått vekk fra folkemengder og/eller der det oppholder seg mennesker for å ikke plage de og gi de hodepine. Hvorfor godtar så mange foreldre at ungene deres er en pest og en plage for andre? Og ja, jeg har barn selv, men så klarer jeg også å vise hensyn til andre mennesker 🙂 Anonymkode: dd6bd...1f9 17
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Helt vanlig. Småbarnsforeldre lever i sin egen verden, tror alle skal tilpasse seg de. I tillegg så krever de at "onkler" og "tanter" skal stille opp, patetisk. Anonymkode: 779f9...898 25
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Jeg er småbarnsmor selv og ser dette stadig vekk. Småbarnsforeldre som lar ungen hyle, skrike og herje fritt på kafeer og kjøpesenteret. Spesielt på kafeer synes jeg det er ille, folk drar for for å slappe av og kose seg med en kopp kaffe. Ikke høre på ditt barn herje, springe i mellom bord og få raserianfall. Anonymkode: a6226...1bd 31
ella_b Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Hvor er det du finner disse menneskene som er såå forferdelige og hensynsløse? Jeg har sett kanskje 4-5 barn ha stor offentlig meltdown så langt i år og ingen var til større sjenanse enn at det var glemt noen minutter senere... 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 17. august 2020 Jeg er småbarnsmor og lurer på hvorfor barnløse i alderen 19-25 synes det er greit å hyle, rope, hoie og ha musikken på full guffe til klokka tre om natta så det holder resten av nabolaget våkent. Litt enklere å bevege seg vekk fra et barn som får trassanfall, enn å flytte soverommet sitt midt på natta fordi nabolaget er befolket av nyinnflyttede studenter. Anonymkode: d5238...898 59
Bufffy Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Ser dette stadig vekk selv. Forstår ikke at det er så innmari vanskelig å vise bittelitt forståelse for at de rundt deg ikke ønsker å bli torturert på grunn av hyleungen din? Nei, enten er de for dumme til å forstå eller så gir de bare totalt f. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er småbarnsmor og lurer på hvorfor barnløse i alderen 19-25 synes det er greit å hyle, rope, hoie og ha musikken på full guffe til klokka tre om natta så det holder resten av nabolaget våkent. Litt enklere å bevege seg vekk fra et barn som får trassanfall, enn å flytte soverommet sitt midt på natta fordi nabolaget er befolket av nyinnflyttede studenter. Anonymkode: d5238...898 Du ser vel forskjell på en fest og ustyrlige unger som ikke får oppdragelse? Nå er det godt mulig disse ungdommene heller ikke har oppdragelsen på plass, men nå er det ikke det tråden er om heller 🙂 Anonymkode: cc6f3...225 12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser vel forskjell på en fest og ustyrlige unger som ikke får oppdragelse? Nå er det godt mulig disse ungdommene heller ikke har oppdragelsen på plass, men nå er det ikke det tråden er om heller 🙂 Anonymkode: cc6f3...225 Det er ikke så stor forskjell annet enn at ungdommene tok med seg den dårlige oppdragelsen inn i voksenlivet. Fest midt på natta = ikke greit, fest under korona = heller ikke greit. Lov å ta igjen med unger som banker i gulvet og hyler og skriker på 6 på morgenen da 🤣🤪 Anonymkode: f3f5f...e11 9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser vel forskjell på en fest og ustyrlige unger som ikke får oppdragelse? Nå er det godt mulig disse ungdommene heller ikke har oppdragelsen på plass, men nå er det ikke det tråden er om heller 🙂 Anonymkode: cc6f3...225 Poenget var bare å påpeke at også småbarnsforeldre kan være ofre for andre grupper som ikke evner å se lenger enn sin egen navle. Og at småbarnsforeldre gjerne rammes i langt større grad enn tilfeldig forbipasserende gjør om de blir vitne til et trassanfall. Jeg bor midt i studentmekka selv, og synes studenter er noen ufordragelige snørrklyser. Elektriske sparkesykler ligger slengt rundt overalt (når de ikke suser i full fart på fortauet), og festbråket varer til langt på natt nå ved studiestart. Nå pleier ikke mine barn ha trassanfall, så jeg føler meg slett ikke truffet av HI - men alvorlig talt. De som plages så mye av trassanfall at de føler behov for å skrive innlegg om det på forum - de bør virkelig gå i seg selv. Anonymkode: d5238...898 12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 Er det vanlig at to-tre åringer hyler mye (Jeg har ikke barn) Men her vi bor er det en liten unge som ofte er på lekeplassen med far/eldre bror. Han hyler som en stukket gris fra de kommer til de går.. Ikke raserianfall eller gråt, men i kommunikasjon og lek. Faren er typen som «brøler» når han leker der ute. Så kanskje ikke så rart at ungen bare hyler? Uansett, sykt irriterende. Må lukke alle vinduer. Anonymkode: 36e0c...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget var bare å påpeke at også småbarnsforeldre kan være ofre for andre grupper som ikke evner å se lenger enn sin egen navle. Og at småbarnsforeldre gjerne rammes i langt større grad enn tilfeldig forbipasserende gjør om de blir vitne til et trassanfall. Jeg bor midt i studentmekka selv, og synes studenter er noen ufordragelige snørrklyser. Elektriske sparkesykler ligger slengt rundt overalt (når de ikke suser i full fart på fortauet), og festbråket varer til langt på natt nå ved studiestart. Nå pleier ikke mine barn ha trassanfall, så jeg føler meg slett ikke truffet av HI - men alvorlig talt. De som plages så mye av trassanfall at de føler behov for å skrive innlegg om det på forum - de bør virkelig gå i seg selv. Anonymkode: d5238...898 Englebarna dine blir også tenåringer og etterhvert studenter. Da blir de plagsomme for folk som har bosatt seg midt i byen. Anonymkode: 36e0c...c0a 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Englebarna dine blir også tenåringer og etterhvert studenter. Da blir de plagsomme for folk som har bosatt seg midt i byen. Anonymkode: 36e0c...c0a Kanskje, kanskje ikke. Nå vokser de opp i byen selv da, så da vil de jo ha et annet forhold til det å bo sentralt enn det mange innflyttere fra utkantstrøk har. Anonymkode: d5238...898 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje, kanskje ikke. Nå vokser de opp i byen selv da, så da vil de jo ha et annet forhold til det å bo sentralt enn det mange innflyttere fra utkantstrøk har. Anonymkode: d5238...898 Ja de burde jo bli godt vant med at i en by er det mye ståk og bråk. Anonymkode: 36e0c...c0a 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja de burde jo bli godt vant med at i en by er det mye ståk og bråk. Anonymkode: 36e0c...c0a Det er ikke nødvendigvis det skjønner du. Det bor mange voksne, etablerte folk i vårt nabolag. Akademikere, leger, advokater, skuespillere, byråkrater etc. Mange med barn. Det er bare studentene som bråker - og vet du hva? Fra tid til annen blir de faktisk kastet ut fordi de ikke greier å oppføre seg. At det liksom er normalen i en by med hensynsløs festing er en myte. Anonymkode: d5238...898 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 Jeg går vel ofte ikke bort fordi det er nettopp det barnet ønsker, og da har hun fått erfare at det å legge seg ned å skrike lønner seg, når man er lei av å være i butikken. Anonymkode: 7d025...b70 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Har barna god oppdragelse holder de ikke slik. Foreldrene har ikke peiling på hvordan oppdra barn. Anonymkode: bb4c4...100 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har barna god oppdragelse holder de ikke slik. Foreldrene har ikke peiling på hvordan oppdra barn. Anonymkode: bb4c4...100 Så er ikke selv «veloppdragne barn» født slik, de må jo nettopp oppdras, og det tar tid, flere år. Anonymkode: 7d025...b70 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Kjenner jeg er lei hele KG og blir lei meg av å lese trådene her inne. Det er så mange stygge og sårende kommentarer her inne. det er svært sjelden jeg har sett barn offentlig som får hyleanfall i butikken eller på en kafé. Det har hendt, men langt i fra ofte. Å skrive at barn ikke har oppdragelse og foreldrene er ubrukelige tyder på svært liten kunnskap om barns utvikling. jeg jobber med barn, og anbefaler dere til å lytte til podcasten til Hedvig Montgomery. Små barn klarer ikke alltid å regulere sterke følelser på samme måte som store barn. Kunne skrevet masse, men henviser til podcasten. å skrive slike ting til foreldre er direkte ufint. Mener du at mor skal gå i fra full handlekorg i butikken og bare dra? Når hun handler middag og skal hjem å lage mat? hvis du plages av barn som lager lyder så får du handle sent på kvelden eller gå på en kafé der eldre mennesker går. Anonymkode: a6c74...f14 16
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Poenget var bare å påpeke at også småbarnsforeldre kan være ofre for andre grupper som ikke evner å se lenger enn sin egen navle. Og at småbarnsforeldre gjerne rammes i langt større grad enn tilfeldig forbipasserende gjør om de blir vitne til et trassanfall. Jeg bor midt i studentmekka selv, og synes studenter er noen ufordragelige snørrklyser. Elektriske sparkesykler ligger slengt rundt overalt (når de ikke suser i full fart på fortauet), og festbråket varer til langt på natt nå ved studiestart. Nå pleier ikke mine barn ha trassanfall, så jeg føler meg slett ikke truffet av HI - men alvorlig talt. De som plages så mye av trassanfall at de føler behov for å skrive innlegg om det på forum - de bør virkelig gå i seg selv. Anonymkode: d5238...898 Men hvorfor i all verden bosette seg i studentmekka og klage på at studenter oppfører seg slik de alltid har gjort? Blir som å bosette seg på Vestli og klage på at naboen ikke snakker norsk. 🙄 Anonymkode: cecdf...bdd 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor i all verden bosette seg i studentmekka og klage på at studenter oppfører seg slik de alltid har gjort? Blir som å bosette seg på Vestli og klage på at naboen ikke snakker norsk. 🙄 Anonymkode: cecdf...bdd Ordla meg sikkert klønete. Bor i et nabolag som er veldig pop blant studenter. Likevel er flertallet av oss som bor her etablerte voksne og familier. Til forskjell fra studentene har vi råd til å kjøpe oss leilighet her 😉 Anonymkode: d5238...898 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå