Gå til innhold

Jeg har barn og små barnebarn i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv bor vi en en liten bygd uten smitte foreløpig.
Jeg er så lei meg fordi jeg er redd for å treffe dem. To av barna våre bor og jobber i Oslo, de har 2 barn hver seg, altså har jeg 4 barnebarn i skole og barnehagealder. 
Jeg har kun sett dem 1 gang siden koronaen kom.  Det var en gang i sommer da ting hadde roet seg litt. 

Både jeg og mannen er i risikogruppen og er redd for å bli smittet. Men vi savner veldig ungene, og føler oss så slemme på en måte som sier nei til overnatting og besøk av barnebarna. 

Hvordan har dere besteforeldre det? Er der flere som ikke tør å treffe barnebarna nå?

Anonymkode: f3dd1...3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke Skype? Vet det ikke er det samme, men dere kan spise middag sammen, spille spill, lese nattahistorier osv. Så får dere tatt en aktiv del av hverdagen selv om den ikke er fysisk. 

Anonymkode: 1eb06...1a6

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke Skype? Vet det ikke er det samme, men dere kan spise middag sammen, spille spill, lese nattahistorier osv. Så får dere tatt en aktiv del av hverdagen selv om den ikke er fysisk. 

Anonymkode: 1eb06...1a6

Hei, jo vi har skypet og hatt videosamtaler. Det handler ikke om det. Det handler om at vi føler oss kjipe som må si nei til den fysiske kontakten. Så jeg etterspurte om det var flere her inne som også hadde følte det slik. 

Skrevet

Vi bor alle i Bærum og her traff ikke besteforeldrene barnebarna så lenge barnehager og skoler var stengt i våres. Det var kjipt, men verdt det siden vi var bekymret for å ta med smitte dit. Siden tidlig i sommer har vi truffet hverandre som vanlig. Hvorfor benyttet du ikke muligheten til å treffe de i sommer mens smittetrykket var lavt? 🤔

Anonymkode: 782e4...e0a

Skrevet

Selvsagt treffer hi barn og barnebarn like ofte som før, herregud.

Anonymkode: cf26d...6e4

• Liker 2
Skrevet

Vi har våre barnebarn på andre siden av jorden. Ikke det samme selvsagt, siden det ikke er corona som gjør at vi sjelden kan møtes. Men jeg skjønner savner ditt. Prøv å tenk på det som en hverdagssituasjon. At det ikke er covid-19, men rett og slett en vanlig ting for mange å bo langt unna slekt og venner. Noen sees ikke mer enn en gang i året selv om de bor i Norge. 

Anonymkode: 19297...e71

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor alle i Bærum og her traff ikke besteforeldrene barnebarna så lenge barnehager og skoler var stengt i våres. Det var kjipt, men verdt det siden vi var bekymret for å ta med smitte dit. Siden tidlig i sommer har vi truffet hverandre som vanlig. Hvorfor benyttet du ikke muligheten til å treffe de i sommer mens smittetrykket var lavt? 🤔

Anonymkode: 782e4...e0a

Vi traff dem i sommer, jeg skrev jo det. Det jeg ikke skrev var at det var i en uke. 
Ts

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dere er i risikogruppen?

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke barn og barnebarn er syke så er det jo ingen grunn til p la være å treffe dem.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke barn og barnebarn er syke så er det jo ingen grunn til p la være å treffe dem.

Smittefare.

Anonymkode: 0a54d...903

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smittefare.

Anonymkode: 0a54d...903

Men er de syke? Hvis ikke så er det jo ingen smittefare. Eller mener du at alle som er i en eller annen risikogruppe (for eksempel absolutt alle eldre) aldri skal omgås med noen andre mennesker resten av livet/til Corona er utryddet? Det vil i såfall være dine egne hysteriske regler og har ikke noe med regjeringens anbefalinger å gjøre,

• Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er barnebarna? 

Dere kan jo treffe dem, så lenge dere holder minst 1 m avstand. Gå tur ute, denslags. 

Vi traff ikke besteforeldrene i det hele tatt i den verste koronatiden, for vår på 2 år er for liten til å skjønne at han ikke kan gi mormor en klem, og det hadde bare blitt grining og hyling om han ikke fikk klemme mommoen sin. 

Men eldre barn skjønner jo gjerne dette bedre. 

Anonymkode: 5b7a1...090

Skrevet

Bor dere så langt unna at dere eller barnebarn må overnatte for å treffes? Hvis ikke, er jo dagstur greit. Lettere å holde avstand da. 

Ellers er det ikke meningen at koronaen skal hindre enhver sosial kontakt. Det er helt innenfor regelverket å treffe barn og barnebarn. Men unngå klemming, prøv å holde litt avstand og vær nøye med hygiene. Og for all del må ingen være forkjøla eller lignende. 

Bor for øvrig i Oslo, og barna treffer besteforeldre som bor her og andre steder. Men vi klemmer ikke hverandre. 

Anonymkode: 8c3b9...36d

• Opprett ny...