every woman Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Det meldes om lange køer for testing, og store problemer med å komme igjennom på koronatelefonen flere steder. Til tross for at myndighetene satte døra på vid gap tidligere i sommer virker de tatt på senga over at smitten økte så raskt etterpå. Men hva nå utover høsten, når de vanlige luftveisinfeksjonene kommer sigende innover? Jeg holder meg nå unna mennesker på tredje uka fordi jeg har fått en forkjølelse som ikke vil slippe taket (det går visstnok en forkjølelse som ligner veldig på covid-19-infeksjon nå). Det finnes verre ting i verden, jeg vet det, men nå begynner det å røyne litt på her. Jeg kommer ikke igjennom på telefon, og er uansett ikke prioritert for testing siden jeg ikke er nærkontakt til smittet. De eneste her som tilbyr privat testing har også kø nå. Tiden går, og jeg ønsker bare å fortsette med livet mitt, men står på vent. Og jeg er langt fra den eneste. Myndighetene lover all verdens forbedringer, men det er lite å se til dem. Greit, det har vært sommerferie, men likevel. Man må jo holde seg inne ved det minste symptom nå. Så når høstforkjølelsene riktig får tak, hvor mange mennesker skal da sitte inne og vente? Klarer myndighetene å følge opp med kapasitet da? Det har jeg vondt for å tro. Har de i det hele tatt noen plan for dette? Som det kan se ut nå allerede kan vi jo like godt stenge ned igjen, for det blir mange som ikke "har lov" til å gå ut fremover. Mulig jeg er for negativ, men siden jeg selv nå sitter her i praksis isolert med noe som høyst sannsynlig er en vanlig forkjølelse, så ser jeg hva samfunnet kan ha i vente.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Teoretisk sett bør jo smittevernstiltakene begrense høstforkjølelsene og Anonymkode: dea84...897
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Teoretisk sett bør jo smittevernstiltakene begrense høstforkjølelsene og Anonymkode: dea84...897 Ja. I praksis kan det gå skikkelig dårlig hvis de ikke får orden på testkøene. Folk kommer ikke til å gidde å sitte hjemme en uke med milde symptomer i påvente av test "i tilfelle de har korona". Noen av dem kommer til å ha det. Og valse ut i samfunnet. Anonymkode: c5102...5ed
every woman Skrevet 17. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2020 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teoretisk sett bør jo smittevernstiltakene begrense høstforkjølelsene og Anonymkode: dea84...897 La oss håpe det. Men det er mange med symptomer som testes nå. Kun en liten del av testene er positive for korona. Ergo er det en del andre luftveisinfeksjoner rundt omkring allerede. Endret 17. august 2020 av every woman
Anbefalte innlegg