Gå til innhold

Syk, holde avstand til medlemmer i husstanden, hva med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forkjølet og skal Koronatestes i morgen, men det står at man skal i karantene fra man får symptomer til man får evt. Negativ test, men hva med baby? Hun fullammes, og jeg kan jo ikke holde avstand til henne? Samtidig har jeg jo ikke lyst å smitte en så liten en med potensiell Korona😬 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 00015...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo allerede utsatt for deg. Fortsett som vanlig. 

Anonymkode: bf70d...6f6

• Liker 9
Skrevet

Er du smittet, har du vel allerede smittet babyen hvis du har vært tett på henne frem til nå.

Anonymkode: a4769...18e

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du smittet, har du vel allerede smittet babyen hvis du har vært tett på henne frem til nå.

Ville ikke det gjeldt alle i husstanden da? Tenker egentlig at det er rart de anbefaler avstand til alle i husstanden.

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke det gjeldt alle i husstanden da? Tenker egentlig at det er rart de anbefaler avstand til alle i husstanden.

ts

Sannsynligheten er vel større da du trolig er tettere på babyen gjennom hele dagen enn du er de andre. 

Skrevet

Du skal forholde deg normalt til baby. 

Anonymkode: 76233...fcf

• Liker 1
Skrevet

Ha baby med deg. Jeg ble koronatesta forrige uke, var i karantene med min på 8 mnd🙂

Skrevet

Fint at du ammer da, da får hun antistoffer i melka. Amm masse! 😊

Anonymkode: 74c90...bab

Skrevet

Ikke tenk på det :) 
Det går sannsynligvis helt fint uansett, og antagelig er du bare helt vanlig forkjøla som 95% av alle andre som tester seg med symptomer nå. Den første høstforkjølelsen har kommet over oss. Men uansett, du må ta deg av baby som alltid ellers. Jeg koser like mye med ungene mine selv om vi er forkjøla her, de er barnehagebarn. Man kan prøve å holde avstand til partner, men helt ærlig så gidder ikke vi det en gang. Det er unngåelig at alt går via ungene uansett, så vi kan like gjerne leve normalt innen husstanden. For alle som har store barn eller lever alene så er det jo annerledes.

Anonymkode: 0472e...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...