hornisten Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hei! Nå har det seg sånn at jeg ikke har hatt mensen på over 3 år. Nå har jeg en ustabil og langvarig mellomblødningsfase som har vart i hele sommer. Jeg startet på cerazette i desember 2016 og tok p-stav september 2017. Denne byttet jeg i februar og etter dette har det kommet mye og langvarige mellomblødninger. Nå råder fastlegen meg til å begynne på prevensjonsmiddel med østrogen. Altså p-piller, p-plaster eller NuvaRing. Jeg er jo ikke vant med å ha mensen så jeg lurer på om noen har noe erfaring med mensen på disse prevensjonsmidlene. Jeg vurderer etterhvert spiral, men det var noe fastlegen min ikke anbefalte meg akkurat nå, grunnet denne er veldig lik p-stav. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Spiral er ikke veldig lik p-stav. En del får bivirkninger av p-stav, men har det veldig fint med spiral. Hormonspiral er faktisk den prevensjonen som er anbefalt for de som da kan bruke hormonprevensjon da den er sikker og gir ut mindre hormoner. Årsaken til det er at svært mange kvinner som bruker spesielt p-piller glemmer å ta p-pillene som gjør at det ikke blir trygg prevensjon. Slik er det også med p-ring og p-plaster. Hvis jeg var deg ville jeg fått en second opinion av en annen lege ang det. Jeg ser mange her inne spør etter erfaringer om hormonprevensjon, og det er viktig å påpeke at det er like mange ulike erfaringer som det er mennesker som har brukt hormonprevensjon. Andres erfaringer kan dessverre ikke si noe om hvordan det vil bli for deg. De mest vanlige typene som brukes er nok microgynon, loette, mercilon og yasmin. Anonymkode: 1f6da...928 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå