AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Jeg har en dressbukse jeg kjøpte på en kvinneklærbutikk. Buksen er meget godt å ha på, sitter bra, ser formell ut og samtidig er den kjempe myk og spenstig. Den kostet vel rundt 800+ kr. Men jeg blir helt sprø av den. Den krymper i vask, selv på 30 og 40 grader. Må stå og strekke og strekke for at den ikke skal bli ankelbukse. Stoffet er så tykt og tett at den bruker 12+ timer på å tørke, og den kan ikke tørkes i trommel. Jeg har forsøkt å tørke den litt i trommel med det resultat at dem ble enda kortere og jeg måtte vaske den på nytt for å få strekt den igjen. Hvis den ikke er helt tørr, så blir det også så sur lukt av den. For eksempel en gang måtte jeg ha noe i lommen, og ble bittelitt svett sv løping slik at lommen med ting ble klam (den andre ble ikke det) og det STANKET sure klær av den. Måtte vaske i eddik på 40 grader for å det bort. (Den har max temp. 30). Jeg vasket den igjen på søndags formiddag, på 40 grader med forvask og hovedvask og eddik som skyllemiddel. Klokken 13 idag var den nesten tørr, bare litt hint av fukt i linningen, som jeg brukte hårføner på. Nå lukter linningen surt. Jeg blir helt jævla sprø av denne buksa. Det skal da vel være såpas at man kan VASKE ei bukse og tørke den uten problem når man betaler 800kr? Det er bare mas og dritt med den. Jeg kunne sikkert hadd 3-4 sorte bukser fra Cubus istedet for dette maset. Hva i all verden er det som gjør at den får så surlukt? Ingen av mine andre klær er slik. Alt tørker fort eller tåler trommel og høyere vasketemp. Ingen andre plagg må jeg stå og tøye og slite i. Anonymkode: b6b6b...809
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Høres nesten ut som den er laget av ullblanding. Hva står det på etiketten i linningen at den er laget av da? Det kan være at noen bukser selges med anbefaling om 30 C vask, mens de i realiteten heller burde renses. Anonymkode: 8b9c5...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Skrifta er borte på etiketten, men mener å huske det var viskose i mixen. Det kan godt ha vært noe ull der, siden den krymper sånn. Det er myyye krymping men også mye stretch. Ja begynner å lure på om den heller skulle være på rens, men det blir jo uaktuelt siden jeg vasker den hver uke. Jobben betaler jo for klærne så lider ingen tap men utrolig irriterende å kjøpe noe så dyrt som bare er mas med. Anonymkode: b6b6b...809
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Noe viskose krymper i vask, men strekker seg ut når den strykes. Jeg har selv en kjole som er irriterende slik. Anonymkode: 4a726...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå