AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 De mener med at søsteren min ikke har så mye penger og de trenger og hjelpe henne så de kjøper ting til barnet hennes uten at hun må gi de penger tilbake, Men her hos meg mener de at jeg må gi penger etter at de har kjøpt noen våt servietter og grøt osv . Mens Søsteren min sitt barn får dyre sko osv.. klær osv uten at hun trenger og skylde de penger. Jeg har økonomi men synes det er litt uretferdig at jeg må gi de tilbake penger for minste ting. Synes de hjelper henne alt for mye. Jeg vet at familien skal støtte hverandre men jeg ville ikke likt og de skulle begynt og kreve penger av meg til søsteren min. Hun kan være utrolig frekk med meg og skylder på hormonene (hun er gravid). Har dere opplevd slikt forskjellsbehandling? synes det er litt sårt Anonymkode: 6829e...43c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mener med at søsteren min ikke har så mye penger og de trenger og hjelpe henne så de kjøper ting til barnet hennes uten at hun må gi de penger tilbake, Men her hos meg mener de at jeg må gi penger etter at de har kjøpt noen våt servietter og grøt osv . Mens Søsteren min sitt barn får dyre sko osv.. klær osv uten at hun trenger og skylde de penger. Jeg har økonomi men synes det er litt uretferdig at jeg må gi de tilbake penger for minste ting. Synes de hjelper henne alt for mye. Jeg vet at familien skal støtte hverandre men jeg ville ikke likt og de skulle begynt og kreve penger av meg til søsteren min. Hun kan være utrolig frekk med meg og skylder på hormonene (hun er gravid). Har dere opplevd slikt forskjellsbehandling? synes det er litt sårt Anonymkode: 6829e...43c Skjønner du synes dette er sårt. Forskjellsbehandling kjenner man på, uansett om den ene har mer enn den andre. Bare vær glad du har økonomi nok til å klare deg selv, og at du ikke er avhengig av at foreldrene dine trenger å kjøpe ting til deg. men litt sært å kreve penger tilbake for en pakke grøt egentlig.. av sine egne foreldre. Anonymkode: 28c20...d42 9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner du synes dette er sårt. Forskjellsbehandling kjenner man på, uansett om den ene har mer enn den andre. Bare vær glad du har økonomi nok til å klare deg selv, og at du ikke er avhengig av at foreldrene dine trenger å kjøpe ting til deg. men litt sært å kreve penger tilbake for en pakke grøt egentlig.. av sine egne foreldre. Anonymkode: 28c20...d42 Jeg er kjempe glad jeg har økonomi men er veldig sårt av at hun får så mye hjelp. Jeg også fikk mye hjelp før men aldri økonomisk, Her må jeg skylde de penger bare for noe også små yougurter på 10kr som de selv har valgt og kjøpt. Husker da jeg betalte de 7000kr i måneden for og bo hjemme men fortsatt måtte skylde de for små ting for barnet mitt. Men søsteren min måtte bare betale dem 1500kr i måneden.. Lurer på om de hadde hjulpet meg om jeg ikke hadde hatt så mye økonomi. Anonymkode: 6829e...43c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Spør de, da vel. Hvorfor de gjør sånt. Anonymkode: 8d8ac...5d2 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjempe glad jeg har økonomi men er veldig sårt av at hun får så mye hjelp. Jeg også fikk mye hjelp før men aldri økonomisk, Her må jeg skylde de penger bare for noe også små yougurter på 10kr som de selv har valgt og kjøpt. Husker da jeg betalte de 7000kr i måneden for og bo hjemme men fortsatt måtte skylde de for små ting for barnet mitt. Men søsteren min måtte bare betale dem 1500kr i måneden.. Lurer på om de hadde hjulpet meg om jeg ikke hadde hatt så mye økonomi. Anonymkode: 6829e...43c Det hadde de nok gjort, men jeg synes fortsatt de gjør utrolig merkelige og kjipe prioriteringer i ditt tilfelle. Vi er 4 søsken med veldig ulik økonomi, men mine foreldre betaler alt for barnebarn på besøk (alle unntatt meg har barn), spanderer på alle hvis vi er ute og spiser f.eks. og hjelper generelt de av oss som trenger hjelp til noe. Beløpene og innsatsen blir neppe helt lik altså, men i og med at alle føler at man får sine behov sett, så er det ingen av oss søsken som tenker over det. Har du prøvd å ta opp med dem at du skjønner at søsteren din får mer økonomisk hjelp enn du gjør (for det virker det på meg som om du gjør), men at det føles utrolig kjipt at de ikke engang kan spandere noen våtservietter og litt grøt? Dette er liksom ting jeg kunne spandert på en venninne, eller en bekjent som ville at jeg skulle kjøpe det med på veien dit, så det virker helt fjernt for meg at de holder på som de gjør. Anonymkode: 558da...db2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør de, da vel. Hvorfor de gjør sånt. Anonymkode: 8d8ac...5d2 De gjør sånt fordi søsteren min har dårlig økonomi så de hjelper henne med ting til barnebarnet, men de synes jeg har får mye penger så jeg klarer og gi dem tilbake. Anonymkode: 6829e...43c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde de nok gjort, men jeg synes fortsatt de gjør utrolig merkelige og kjipe prioriteringer i ditt tilfelle. Vi er 4 søsken med veldig ulik økonomi, men mine foreldre betaler alt for barnebarn på besøk (alle unntatt meg har barn), spanderer på alle hvis vi er ute og spiser f.eks. og hjelper generelt de av oss som trenger hjelp til noe. Beløpene og innsatsen blir neppe helt lik altså, men i og med at alle føler at man får sine behov sett, så er det ingen av oss søsken som tenker over det. Har du prøvd å ta opp med dem at du skjønner at søsteren din får mer økonomisk hjelp enn du gjør (for det virker det på meg som om du gjør), men at det føles utrolig kjipt at de ikke engang kan spandere noen våtservietter og litt grøt? Dette er liksom ting jeg kunne spandert på en venninne, eller en bekjent som ville at jeg skulle kjøpe det med på veien dit, så det virker helt fjernt for meg at de holder på som de gjør. Anonymkode: 558da...db2 De Hadde ikke trengt og kjøpt klær osv siden det kjøper jeg selv men synes og gi tilbake penger for små ting er litt rart. Er noe annet om jeg hadde lagt en lang handle liste til dem, da hadde jeg vippset. Vil heller ikke at barnet mitt skal legge merke til at hennes søskenbarn får mye mer gaver av besteforeldrene en henne. Så mesteparten av pengene deres går på barnebarnet. Anonymkode: 6829e...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå