Linnie Skrevet 18. september 2002 #1 Skrevet 18. september 2002 jada, denne har sikkert vært før, men jeg spør allikevel jeg! :blunke: Lurer på om noen av dere KG- brukere har noen gode pasta oppskrifter på lur? Selv har jeg en som er kjempe god og lettvinn... men kanskje ikke den sunneste... :blunke: 1 boks bogskinke 1 løk Litt hvitløk 1 pakke matfløte champinjonger Pasta (båndspagetti) hvitløksbaguetter Kutt alt opp i biter, og ha det i kald panne. Hell over fløten og la det surre på medium varme med lokk. LA det surre i 15- 20 min. kok pastaen samtidig og varm hvitløksbaguettene. Server mens det er varmt. Smak til med salt og pepper. Bon appetitt!
Gjest Paprika, ikke innlogget Skrevet 18. september 2002 #2 Skrevet 18. september 2002 300 gr. båndspaghetti 1 purre 1 rød paprika 1 boks skinke 3 dl fløte (jeg bruker 2 dl fløte og 1 dl melk, for da holder det med en fløte, siden det skal være fløte i ostesausen og) 2 ss tomatpurre 2 ts estragon 2 dl frosne erter Ostesaus: 1 dl melk 1 dl fløte 1-2 dl reven ost Kok opp pastaen og fordel den jevnt i en smurt ildfast form. Kutt purren, paprikaen og skinken i biter. Surr purren og paprikaen på pannen. Tilsett resten og la det surre på pannen i ca 5 minutter. Fordel fyllet over pastaen. Lag ostesausen og hell over skinkefyllet. En kan og ha litt revet ost på toppen i tillegg til ostesausen. Stekes på 225 grader i ca 30 minutter. Serveres med baguetter og salat. Nam-nam :-) Paprika
Cinnamon Skrevet 18. september 2002 #3 Skrevet 18. september 2002 Pasta med skinkesaus. 250 g båndspagetti 1 løk 1 hvitløkbåt 200 g skinke 2 ss smør 1/2 bx hermetiske tomater 1 ss tomatpurè 1/2 ts oregano 1 ts salt pepper Kok pasta etter anvisningen. Hakk løk og hvitløk, strimle skinken og brun det lett. Ha i tomat, tomatpurè og krydder. La sausen trekke på svak varme i 10 min. Server gjerne brød og salat til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå