Linnie Skrevet 18. september 2002 #1 Del Skrevet 18. september 2002 jada, denne har sikkert vært før, men jeg spør allikevel jeg! :blunke: Lurer på om noen av dere KG- brukere har noen gode pasta oppskrifter på lur? Selv har jeg en som er kjempe god og lettvinn... men kanskje ikke den sunneste... :blunke: 1 boks bogskinke 1 løk Litt hvitløk 1 pakke matfløte champinjonger Pasta (båndspagetti) hvitløksbaguetter Kutt alt opp i biter, og ha det i kald panne. Hell over fløten og la det surre på medium varme med lokk. LA det surre i 15- 20 min. kok pastaen samtidig og varm hvitløksbaguettene. Server mens det er varmt. Smak til med salt og pepper. Bon appetitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paprika, ikke innlogget Skrevet 18. september 2002 #2 Del Skrevet 18. september 2002 300 gr. båndspaghetti 1 purre 1 rød paprika 1 boks skinke 3 dl fløte (jeg bruker 2 dl fløte og 1 dl melk, for da holder det med en fløte, siden det skal være fløte i ostesausen og) 2 ss tomatpurre 2 ts estragon 2 dl frosne erter Ostesaus: 1 dl melk 1 dl fløte 1-2 dl reven ost Kok opp pastaen og fordel den jevnt i en smurt ildfast form. Kutt purren, paprikaen og skinken i biter. Surr purren og paprikaen på pannen. Tilsett resten og la det surre på pannen i ca 5 minutter. Fordel fyllet over pastaen. Lag ostesausen og hell over skinkefyllet. En kan og ha litt revet ost på toppen i tillegg til ostesausen. Stekes på 225 grader i ca 30 minutter. Serveres med baguetter og salat. Nam-nam :-) Paprika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 18. september 2002 #3 Del Skrevet 18. september 2002 Pasta med skinkesaus. 250 g båndspagetti 1 løk 1 hvitløkbåt 200 g skinke 2 ss smør 1/2 bx hermetiske tomater 1 ss tomatpurè 1/2 ts oregano 1 ts salt pepper Kok pasta etter anvisningen. Hakk løk og hvitløk, strimle skinken og brun det lett. Ha i tomat, tomatpurè og krydder. La sausen trekke på svak varme i 10 min. Server gjerne brød og salat til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå