AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Del Skrevet 17. august 2020 Jeg har noe boil-in-bag fullkornris fra eldorado, men posene er mye større det enn jeg spiser om gangen og den blir så tørr og hard om jeg lar resten ligge til neste dag. Funker det å dele den opp og koke den uten pose? Hvordan gjør dere i så fall det? Anonymkode: 23722...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Del Skrevet 17. august 2020 Ja, det er jo bare helt vanlig ris de har puttet i poser. Det er ikke verre enn at du koker det som helt vanlig ris. 2 dl vann pr dl ris. Anonymkode: 3cf3c...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Del Skrevet 17. august 2020 Du gjør det på akkurat samme måte. Anonymkode: 37024...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Del Skrevet 17. august 2020 Det bør gå helt fint. Et tips for gammel ris er å lage stekt ris at det da, kjempegodt og man kan tilsette hva enn man vil av grønnsaker og eventuelt kjøtt. Anonymkode: ad7bd...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Del Skrevet 17. august 2020 selvsagt kan du det. Ikke store summene, men det er penger å spare på å kjøpe ris i poser og måle opp selv. Jeg legger alltid ris i bløt i en halvtime og skyller den før jeg koker den, da blir den mer fluffy og bedre konstistens når den er ferdig. Anonymkode: 412c0...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Del Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du gjør det på akkurat samme måte. Anonymkode: 37024...f49 Jeg spiser så og si aldri ris, så jeg har fint lite erfaring med koking😁 da bruker man en gitt mengde vann som skal koke inn i risen? Og ikke en random mengde som helles av? Anonymkode: 23722...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Del Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser så og si aldri ris, så jeg har fint lite erfaring med koking😁 da bruker man en gitt mengde vann som skal koke inn i risen? Og ikke en random mengde som helles av? Anonymkode: 23722...649 2 dl vann til 1 dl ris. Ikke bruk for mye vann. Det skal koke bort, ikke helles av. Anonymkode: 7e745...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Del Skrevet 17. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser så og si aldri ris, så jeg har fint lite erfaring med koking😁 da bruker man en gitt mengde vann som skal koke inn i risen? Og ikke en random mengde som helles av? Anonymkode: 23722...649 Du kan koke det i rikelig med vann, og helle av, men risen blir mer fluffy og god om du bruker 2 dl vann til 1 dl ris. Kok opp vann, ha i risen, skru varmen ned på 1 eller 2, ha på lokk, og la koke gitt antall minutter. Viktig å skru ned varmen til det såvidt koker, ellers svir det i bunnen. Alt vannet skal suges opp av risen. Anonymkode: 3cf3c...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 17. august 2020 #9 Del Skrevet 17. august 2020 og hvordan i all verden får man folk til å kjøpe Boil-in-bag ris. Mye dyrere og ikke enklere enn å koke vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Del Skrevet 17. august 2020 3 timer siden, spinner skrev: og hvordan i all verden får man folk til å kjøpe Boil-in-bag ris. Mye dyrere og ikke enklere enn å koke vanlig. Jeg har kjøpt det fordi jeg ikke finner fullkornris i butikken som ikke er boil-in-bag. Skulle jeg hatt hvit ris hadde jeg nok gjort det Anonymkode: 23722...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 17. august 2020 #11 Del Skrevet 17. august 2020 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Del Skrevet 18. august 2020 17 timer siden, spinner skrev: og hvordan i all verden får man folk til å kjøpe Boil-in-bag ris. Mye dyrere og ikke enklere enn å koke vanlig. Fordi fullkornris ikke kommer i annet enn boil-in-bag i vanlige butikker.. Anonymkode: 3cf3c...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Del Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi fullkornris ikke kommer i annet enn boil-in-bag i vanlige butikker.. Anonymkode: 3cf3c...b3e coop har fullkornsris i kilospakker fra ånglamark. Selv kjøper jeg ca en gang i året 5 kg fullkornris på min lokale asiabutikk. Ris holder jo fint i måneds og åresvis. Anonymkode: 412c0...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 18. august 2020 #14 Del Skrevet 18. august 2020 Anbefaler heller riskoker- da får man perfekt ris ^^, (Si 2 dl ris oppi, skyll risen med vann til vannet er noenlunde klart, tilsett 4 dl vann. Sett på riskokeren og vente i ca 20 min, så full ferdig ris 😃 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Del Skrevet 18. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo bare helt vanlig ris de har puttet i poser. Det er ikke verre enn at du koker det som helt vanlig ris. 2 dl vann pr dl ris. Anonymkode: 3cf3c...b3e De i poser er vel kokt litt på forhånd? Parboiled ris? Anonymkode: 23722...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Del Skrevet 18. august 2020 Tenk at noen kjøper det, galskap. Spise vanlig ris, jasmin eller basmati. Fullkornsris kan du droppe, da må den bløtes i dagesvis. Den i butikken er bare crap. Anonymkode: bf2ea...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå