Gå til innhold

Fra grå mus til fin frøken - hva unne seg av velvære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått høre at jeg er en grå mus. Hverdagslig, nøytral, vanlig.

Det er ikke nødvendigvis negativt det altså, Men av og til kunne jeg ønske jeg var litt mer fin og jålete.

Jeg bruker ikke mye sminke (noe på leppene, mascara og pudder stort sett, men er velsignet med lange øyevipper og fyldige lepper) og jeg har ingen hudpleierutiner utover vasking av fjes og vanlig hudkrem dersom huden er tørr. Jeg bruker egenpåført neglelakk noen få ganger i året. Jeg elsker å dusje, har ganske vanlige klær (jeans og topp, kjoler og skjørt når det er vamt). Langt, fyldig hår som jeg kurer regelmessig.

Jeg går gjerne på spa med behandlinger - men det skjer egentlig bare på ferie og dermed veldig sjeldent. Sist jeg var hos en hudpleier var i utlandet for et par år siden. Men har det noe effekt utover at det er deilig?

Hva kan jeg gjøre for å føle meg litt mer stilig? Å kjøpe inn mange hudpleieprodukter er ikke min stil (jeg har selvfølgelig prøvd mye forskjellige produkter, men jeg har på en måte ikke noe tro på at serum og skrubber har noe særlig effekt).

Jeg er i midten av 30-årene.

Hva gjør du for å føle deg fresh og fin?

Anonymkode: 20695...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spa gjør ingenting for utseendet ditt. Du trenger heller ikke masse hudkremer, det gir deg fint lite. 

Det er nok sminke, klær, sko, og hår du kan gjøre noe med. 

Jeg sminker meg enkelt, bare mascara, øyeskygge som eyeliner, og pudder, innimellom noe farge på leppene. 

Jeg gjør fint lite med håret mitt. 

I klesveien er jeg mer bevisst på å ikke bare gå med basic-topper og jeans. Kjøper sjelden nye klær, men når jeg kjøper noe nå, venter jeg til jeg finner noe som er litt spesielt, fine farger, o.l. Bruker mer kjoler og skjørt til hverdags, også midt på vinteren (ull-strømpebukse er gull). 

Anonymkode: a5efd...285

• Liker 1
Skrevet

Det gjør underverker å ha litt farge. Bruk gjerne selvbruning. Selv er jeg fornøyd med Sophie Elises selvbruning Glød i fargen medium. 

Anonymkode: 59c95...3ad

Skrevet

Takk for svar!

Ja, det kunne jeg lagt til - jeg soler meg ikke, så jeg får sjeldent farge på ansikt og kropp.Jeg husker selvbruningskremene fra tidlig 2000-tall. De stinket dr(&tt, men kanskje det har skjedd noe med de produktene nå. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Ja, det kunne jeg lagt til - jeg soler meg ikke, så jeg får sjeldent farge på ansikt og kropp.Jeg husker selvbruningskremene fra tidlig 2000-tall. De stinket dr(&tt, men kanskje det har skjedd noe med de produktene nå. :)

Jeg ville droppet å prøve å få farge. Soling er overhodet ikke bra for huden, og gir deg rynker, og selvbruning ser bare ikke bra ut.. 

Jeg er veldig blek, men det hindrer meg ikke i å se fresh ut. 

Anonymkode: a5efd...285

• Liker 3
Skrevet

Tenker du skal gjøre det du føler deg komfortabel med :) Men tenker håret har mye å si så kanskje stripe blonde striper hos frisøren er noe du kan unne deg hvis du tror det blir fint på deg. Hudbehandling og kremer gjør en jo ikke mer "pyntet" akkurat. For sminke så kan du jo førsøke med litt bronzer/solpudder, rouge i kinnene og noe som gir litt glød/highlight (en del solpuddere som er mer packed/baked har gjerne litt glød). Jeg føler iallfall at jeg ser mindre grå ut med litt rouge :) Og så kan du jo kjøpe noen pene smykker kanskje? 

Anonymkode: 89644...ea0

Skrevet

Jeg er litt samme sted som deg, bare at jeg i tillegg er veldig misfornøyd med kroppen min. Så planen er å gjøre en innsats der, og så kjøpe noen nye klær. Jeg har god erfaring med personlig shopper.

Utenom det skal jeg begynne med shellac igjen (ikke kunstige negler, kun lakk), og jeg har fått hair extensions. Det siste betyr veldig mye for min selvfølelse, men høres ut som du liker ditt hår som det er :) eventuelt kunne du gått til frisør og fått litt tips hvis du føler for det.

Anonymkode: 92096...241

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker du skal gjøre det du føler deg komfortabel med :) 

Med dette så mener jeg også at om noen synes du er for kjedelig så er ikke det nødvendigvis noe du skal bry deg om dersom du selv er fornøyd! Og kanskje er det bare de som har et skjevt bilde på hvordan jenter skal se ut og tror alle skal se ut som sminkedokker fra instagram, noe som ikke er tilfellet :)

• Liker 4
Skrevet

Med mindre du har plettfri hud ville jeg unnet meg skikkelig hudpleie. For mest mulig glød og myk, jevn hud. Jeg anbefaler merket Paula's choice of hudtest/anbefaling fra skincity.no. Paula's choice har et glykolsyreprodukt (weekly resurfacing treatment) som har gjort underverker for min hud 😊

Anonymkode: f90d8...c7d

Skrevet

Jeg personlig synes også det ser litt freshere ut med mellomlangt hår som er nokså nyklippet enn kjempelangt hår som ikke er klippet på lenge. Men det er jo smak og behag såklart :)

• Liker 4
Skrevet

Hvis du bruker klær i nøytrale farger og med kjedelig snitt (fremhever ikke kroppen på noen måte), ville jeg forsøkt med noen nye klær. Tenk igjennom - eller få råd av andre - hvilke farger du liker og kler, og hvilke fasonger som passer din kroppstype.  Litt smykker og tilbehør kan også passe fint. Ikke gjør store endringer, begynn i det små.

Anonymkode: c6822...d31

Skrevet

Sminker meg antageligvis omtrent som det du gjør. Vokser legger og lår regelmessig. Striper håret diskret for å få litt mer glød. Bruker litt farger i klærne (typisk klarblått, ikke bare marine/mørk blå, grønt, orange), litt smykker. Ankelstøvletter for å få litt høyde. 

Og et smil :) 

Anonymkode: caefb...023

Skrevet

Grå mus er bare mentalt mener nå jeg. Er du sikker på at du er grå mus? Eller er det bare noen som vil negge deg?

Jeg går nesten bare i sort, grått, hvite t skjorter osv. Farger ikke hår, bruker ikke sminke, ikke neglelakk eller noe. Men har aldri blitt kalt grå mus. For jeg er "mye" personlighet 😂

Det er ikke den grå genseren som gjør folk til grå mus. 

Anonymkode: eba45...239

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg må si jeg ble imponert og glad over at jeg fikk så mange svar som ikke gikk på konkrete velværetips (men takk for de også!)! Alle svarene som var av typen "du ER god nok som du er". Det har jeg sjeldent opplevd når jeg har spurt om konkrete velværetips og det vitner om en holdningsendring der ute. Imponerende og kult!

Sånn helt på ordentlig så finnes vel ingen "grå mus". Vi er alle sprudlende og spennende i riktig setting. 

Men det er også greit å kunne unne seg noe som gjør at man føler seg litt fresh i en GRÅ hverdag. Jeg har fått gode tips, og er i tankeboksen for hva som er riktig for meg.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...