Gjest Warrior Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 (endret) Jeg bruker engangshansker på butikk på grunn av korona og fordi jeg føler meg bittelitt tryggere med det. Jeg ser aldri noen andre bruke det. Greit nok, folk bestemmer selv, men folk ser på meg. Vet ikke om det kan være på grunn av jeg bruker engangshansker eller hva. Det er da ikke rart at noen velger å bruke det på butikk. Nå når smitten øker også. Flere som bruker engangshansker når dere er på butikk? Endret 17. august 2020 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Nei, jeg spriter hendene grundig på vei inn og ut. Anonymkode: 3dc86...86d 17
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Nei. Det er faktisk frarådet å bruke engangshansker, og da koronaen først brøt ut, var det mange butikker som så seg nødt til å henge opp forbudsskilt mot det. Jeg spriter hendene på vei inn og på vei ut, og unngår å ta meg i ansiktet. Da er det ingen grunn til å bruke hansker.. Anonymkode: 258f3...526 27
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Dette har ingen betydning, hansker eller antibac hjelper ikke. Lev som vanlig, vask hendene dine når du kommer hjem med såpe. Anonymkode: 42b2a...8bb 3
stan Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Jeg spriter hendene og holder noe i begge hender for å unngå å ta meg i ansiktet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har ingen betydning, hansker eller antibac hjelper ikke. Lev som vanlig, vask hendene dine når du kommer hjem med såpe. Anonymkode: 42b2a...8bb Antibac fungerer ikke? Det var nytt for meg, må huske å gi beskjed på jobb om at en ekspert på KG har sagt dette. Etaten jeg jobber i ville jo spart store summer årlig på dette. Anonymkode: 3dc86...86d 16
pia mater Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Nei, bruker hun håndsprit. Hansker blir fort en "falsk trygghet", da du likevel tar på varene du tar med hjem. I tillegg så er det ikke så veldig renslig med en pakke engangshansker på butikken som alle har stappet urene fingre nedi. 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, pia mater skrev: Nei, bruker hun håndsprit. Hansker blir fort en "falsk trygghet", da du likevel tar på varene du tar med hjem. I tillegg så er det ikke så veldig renslig med en pakke engangshansker på butikken som alle har stappet urene fingre nedi. Nettopp. Så at veldig få spritet hender før de tok på seg hansker, men derimot med hansker på. Anonymkode: 3dc86...86d 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Nei, bruker det ikke. Tror det gir mye falsk trygghet. Men opp til en selv, har sett noen gjøre det og bryr meg ikke Anonymkode: c248d...fc0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 Nei, bruker ikke hansker. Spriter før og etter handling. Ser heller ikke rart på de som bruker hansker, men håper de spriter seg de også. Anonymkode: 531be...feb
Den Sagnomsuste Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Jeg bruker kn95 på butikken, men har sløyfet hanskene. Masken rører jeg aldri når jeg har den på, men hansker er direkte kontraproduktivt! Jeg er mye rensligere uten hansker ettersom at jeg da spriter hendene ofte. Med hansker tar jeg overalt osv. Man tar på handlevogna, på varene, på mobilen, på lommeboka og kortet osv... Jeg spriter heller hendene 10 ganger i butikken enn å gå med de virusbefengte hanskene. 1
Gjest Warrior Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor gir det falsk trygghet? Sprite seg bør man jo uansett. Hansker eller ikke. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er faktisk frarådet å bruke engangshansker, og da koronaen først brøt ut, var det mange butikker som så seg nødt til å henge opp forbudsskilt mot det. Jeg spriter hendene på vei inn og på vei ut, og unngår å ta meg i ansiktet. Da er det ingen grunn til å bruke hansker.. Anonymkode: 258f3...526 Det har ikke jeg fått med meg. 12 minutter siden, pia mater skrev: Nei, bruker hun håndsprit. Hansker blir fort en "falsk trygghet", da du likevel tar på varene du tar med hjem. I tillegg så er det ikke så veldig renslig med en pakke engangshansker på butikken som alle har stappet urene fingre nedi. Derfor har jeg alltid min egen pakke med engangshansker.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Hvorfor gir det falsk trygghet? Sprite seg bør man jo uansett. Hansker eller ikke. Det har ikke jeg fått med meg. Derfor har jeg alltid min egen pakke med engangshansker. Spriter du før du tar på hansker og etter du har tatt av hanskene? Anonymkode: 531be...feb 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Warrior skrev: Hvorfor gir det falsk trygghet? Sprite seg bør man jo uansett. Hansker eller ikke. Det har ikke jeg fått med meg. Derfor har jeg alltid min egen pakke med engangshansker. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-og-informasjon-til-andre-sektorer-og-yrkesgrupper/rutinemessig-bruk-av-hansker-for-butikkansatte-og-kunder-er-ikke-anbefalt/ https://www.dagbladet.no/mat/fhi---ikke-bruk-hansker/72258298 Jeg så forøvrig en gammel dame som bruke engangshansker. Så tørket hun nesedråpen på håndbaken - og fortsatte å grave rundt i eplehaugen... Anonymkode: 258f3...526 8
nomore82 Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Warrior skrev: Hvorfor gir det falsk trygghet? Sprite seg bør man jo uansett. Hansker eller ikke. Det har ikke jeg fått med meg. Derfor har jeg alltid min egen pakke med engangshansker. Hvordan tar du hanskene på og av deg? Hva gjør du med matvarene du tar med deg hjem? Hvordan betaler du for matvarene? 2
Nerine_ Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Hvordan tenker du egentlig at hansker skal beskytte deg fra å få virus i munn/nese/øyet? 5
pia mater Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Hvorfor gir det falsk trygghet? Sprite seg bør man jo uansett. Hansker eller ikke. Problemet er om folk faktisk gjør det. Ved hanskebruk bør man sprite seg både før og etter, men jeg regner med de færreste gjør det. Og om man bruker hansker så vil man likevel kunne dra med seg smitte mellom tingene man tar på i butikken, og på sine egne varer. Hvordan oppbevarer du dine egne hansker? Å feks legge to hansker i lomma på vei inn til butikken som du deretter tar på deg, gir heller større smitterisiko for oss andre som handler der. For da har du tatt med dine bakterier og virus fra lommen og klærne dine på hanskene og deretter på varer i butikken. Hansker er ikke nødvendigvis rene hvis de er håndtert før bruk, eller har ligget i en åpnet beholder. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Nei, jeg bruker ikke hansker i butikken, selv om jeg har en eske engangshansker hjemme. De brukes til å farge håret hjemme Med hansker på, plukker man likevel på alle mulige ting som kjøleskapsdører, handlekurver, varer etc, alt mulig som kan være befengt med virus. Og så tar man på det, og så tar man på varene, man tar på lommeboken sin og bankkortet, og så tar man av hanskene når man kommer ut av butikken. Også kommer man hjem og berører alle de varene man tok på med hansker som først hadde vært i kontakt med handlekurv og kjøleskapsdører, fryserlokk etc..... ingen vits. Bedre å sprite hendene på vei ut og inn av butikken. Anonymkode: b9226...d5c 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 Veit du hvorfor det heter ENGANGSHANSKER? Jo, nettopp fordi du kun skal ta i en og en ting. Tar du i en pakke med ris skal du bytte hanske med en gang du skal ta i en pose med erter. Så handler du 20 ting på butikken. Du skal da bytte hansker 20 ganger + ny hanske når du skal ta i bankkort og betale. Så lenge du ikke gjør det TS så er din bruk av hansker veldig unyttig og har ingen funksjon Anonymkode: b3875...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvordan tenker du egentlig at hansker skal beskytte deg fra å få virus i munn/nese/øyet? Nettopp. Folk glemmer hva de tar på, morsomt med de som bruker det hele veien. Tar på rattet i bilen etc. Så en som klødde seg i ansiktet i går på kiwi 🤣 med hansker! Anonymkode: 42b2a...8bb 5
Anbefalte innlegg