Gå til innhold

Skuffet over min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor klikket fullstendig etter at hun hadde vert barnevakt en natt og 7 åringen hadde vert umulig og i dårlig humør pga. at hun ikke hadde noe lyst til å dra på overnatting. Min mor dro henne motvillig inn i leiligheten og resten hadde vert dårlig stemning fra start til slutt. Min mor var selv på ett dårlig sted på denne tiden, men det unnskylder ikke den type behandling av ett barn. Mitt barn vil nå i alle fall!! Aldri på overnatting hos sin mormor. Det endte med at min mor skjelte meg ut på plassen utenfor og ropte at jeg var en dårlig mor og måtte begynne å oppdra ungen min. 

Neste gang jeg traff min mor var hun smørblid og sa ingenting. og nå er dette mange måneder side. Jeg venter på en reell unnskyldning fra hun før jeg kan greie å tilgi noe som helst, men sier ingenting. Her bør hun ta initiativet. Så nå har jeg sluttet å ringe, dra på besøk og jatter bare med om hun stikker innom.

Hva syns dere om denne hendelsen? bør jeg bare glemme å tilgi, eller fortjener jeg unnskyldningen? 

Anonymkode: 567ff...f94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor god mor er du da, som sender barnet ditt til mormor når barnet ikke vil? Hva var det du skulle den kvelden/natta?

Anonymkode: a4bc6...f12

• Liker 9
Skrevet

Dro din mor barnet fysisk inn i leiligheten? I så fall synes jeg at du ikke skal la din mor være barnevakt mer!

Hvorfor i alle dager skjelte din mor deg ut? 

Hun kommer garantert ikke til å si unnskyld før du ber om det, noe jeg synes du må om du vil prøve å ha en god relasjon med henne. Fullt forståelig om du ikke vil. 

Vi trenger likevel å få vite hvorfor hun skjelte deg ut. Uten det kan vi ikke vite hva vi synes om hendelsen, men hun burde uansett ikke ha skjelt deg ut offentlig. Om hun hadde god grunn for å skjelle deg ut kommer an på hvorfor hun gjorde det.

Anonymkode: a0071...bc0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dro din mor barnet fysisk inn i leiligheten? I så fall synes jeg at du ikke skal la din mor være barnevakt mer!

Hvorfor i alle dager skjelte din mor deg ut? 

Hun kommer garantert ikke til å si unnskyld før du ber om det, noe jeg synes du må om du vil prøve å ha en god relasjon med henne. Fullt forståelig om du ikke vil. 

Vi trenger likevel å få vite hvorfor hun skjelte deg ut. Uten det kan vi ikke vite hva vi synes om hendelsen, men hun burde uansett ikke ha skjelt deg ut offentlig. Om hun hadde god grunn for å skjelle deg ut kommer an på hvorfor hun gjorde det.

Anonymkode: a0071...bc0

Hun skjelte meg ut fordi hun og barnet mitt ikke hadde kommet over ens.. Jeg snakket med flere som så de sammen som sa at min mor hadde vert ufin mot barnet mitt den dagen, så det er kanskje ikke så rart at de ikke gjorde det. Min datter var veldig lei seg fordi mormor hadde kalt hun en drittunge blant annet..

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor god mor er du da, som sender barnet ditt til mormor når barnet ikke vil? Hva var det du skulle den kvelden/natta?

Jeg hadde gode grunner... Av og til så må barna til barnevakt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har du ikke noe med heldigvis. 

Til ts: Snakk med din mor, mener det er den eneste rette løsningen. Eller send en melding om hun er en type person som ikke liker å bli direkte konfrontert. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du trenger ikke forklare deg hvorfor du trengte barnevakt, det har vi uansett ikke noe med. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skjelte meg ut fordi hun og barnet mitt ikke hadde kommet over ens.. Jeg snakket med flere som så de sammen som sa at min mor hadde vert ufin mot barnet mitt den dagen, så det er kanskje ikke så rart at de ikke gjorde det. Min datter var veldig lei seg fordi mormor hadde kalt hun en drittunge blant annet..

Det skjønner jeg så utrolig godt. Man kaller ikke barnebarnet sitt for drittunge. Jeg syns det er horribelt at voksne folk kan få seg til å si det til barn i det hele tatt.

Jeg tror det kunne vært greit å snakke sammen om denne hendelsen og høre hva moren din mener og om dere kan komme til en enighet. 

Og fortelle henne at det er ufint å kalle jenta for drittunge. 

Anonymkode: fd008...d65

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke latt denne bestemoren passe barnet lenger. Aldri. 

Har selv en bestemor til mine barn som blir sur dersom vi ikke henter barnet på minuttet når hun «har fått nok» (og det gjaldt selv den ene gangen vi hadde avtalt overnatting) men jeg tror heldigvis hun ikke tar det ut over barnet (men nå henter vi med en gang, da. Med unntak av da vi malte huset og ikke så meldingen før etter en halvtime. Da var hun sur) 

Anonymkode: 64541...0c7

• Liker 2
Skrevet

Er noe uenig i her. 
Det er åpenbart at vi ikke trenger å vite grunnen, men for å kunne ta stilling til saken, så må vi vite om det er noen grunn til å tro at Mor mener du ikke burde hatt henne på overnatting?

F.eks:

Om Mor motvillig tok imot barnet på overnatting for at du presset på for at du skulle dra ut på byen, så er det på sin plass at hun irettesetter deg om barneoppdragelse.

Utover det, om det er snakk om viktige grunner, f.eks jobb, egen sykdom +++ så stiller det seg annerledes.

Samtidig er det vanskelig å sette seg inn i hva som får en bestemor til å kjefte på sitt barn, pga det fikk lov til å tilbringe tid med barnebarnet sitt. Hadde valgt å si klart ifra til Mor om hva du føler rundt saken og at det er uaktuelt å pleie noe forhold med henne før hun sier unnskyld ovenfor deg og barnet. 

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som mor er psykisk syk, og dette visste du vel før du presset igjennom at hun skulle være barnevakt?

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som mor er psykisk syk, og dette visste du vel før du presset igjennom at hun skulle være barnevakt?

Det er godt mulig. Hun har forandret seg mye i det siste. I tillegg så har hun brutt all kontakt med sin beste venninne så det er noe som skurrer.. 

jeg visste ikke noe om dette på forhånd. Hun har alltid vert en veldig god mormor og har ellers vert kjent for å ha veldig bra barnetekke så det er nok noe som skurrer her... men allikevell. Jeg får meg ikke til å tilgi uten at hun selv ser hvordan hun har oppført seg og unnskylder

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Moren din er ikke stabil eller pedagogisk anlagt. Bruk en annen barnevakt neste gang.

Anonymkode: a4970...471

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt mulig. Hun har forandret seg mye i det siste. I tillegg så har hun brutt all kontakt med sin beste venninne så det er noe som skurrer.. 

jeg visste ikke noe om dette på forhånd. Hun har alltid vert en veldig god mormor og har ellers vert kjent for å ha veldig bra barnetekke så det er nok noe som skurrer her... men allikevell. Jeg får meg ikke til å tilgi uten at hun selv ser hvordan hun har oppført seg og unnskylder

tidlig senilitet muligens?

Anonymkode: a4970...471

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er hun - kanskje det er demens- hun høres jo helt syk ut! Jeg ville ikke mast på henne om å være barnevakt var jeg deg-  - det må da være mulig å finne andre som kan passe? 

Anonymkode: 369b9...00c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er hun - kanskje det er demens- hun høres jo helt syk ut! Jeg ville ikke mast på henne om å være barnevakt var jeg deg-  - det må da være mulig å finne andre som kan passe? 

Anonymkode: 369b9...00c

Hun har ikke vert barnevakt siden, og jeg kommer ikke til å spørre mer :)  hun er 61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...