AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hei Nå har det seg sånn at far har søkt om endring av barnebidraget. Jeg fikk innvilget søknaden jeg sendte i høst i februar. Kjenner jeg blir irritert over at jeg nok engang må betale et rettsgebyr. Far har ikke betalt et eneste bidrag og nav har nå startet med innkreving. I søknaden skriver han at samværet har blitt endret siden april og påstår at han har hatt barnet mer. Legger også ved et skriv fra sin advokat for å liksom gjøre det gyldig. Noe som ikke stemmer. Vi skrev en ny samværskontrakt i juni og det var ment som en prøveperiode før vi signerte en permanent kontrakt. Nytt møte i september for å evaluerte om ordningen fungerer. Noe den ikke gjør pga dårlig kommunikasjon. Det nye samværet startet i juni. Da korona situasjonen oppstod så var barnet en del til far et par uker inntil vi fikk avklart barnehagen og jeg fikk ordnet vaktskjema på jobben. Far var permittert. Da jeg fikk innvilget barnehageplass så fulgte vi vanlig ordning. Så ble far ilagt karantene over påsken pga mistanke om smitte. Da holdte jeg barnet hjemme med meg i påskeferien. Så fortsatte vi vanlig samvær. Far betaler bidrag for et annet barn også. Han legger ved den gamle kontrakten som ikke er signert av noen parter. Der står det at han skal betale 2400kr. Far skrev til meg på melding tidligere i sommer hvor han klager at han betaler mer til mitt barn enn det andre. Jeg spurte hvor mye og far opplyser at det var på 1400kr. Nå vet jeg ikke hva som stemmer her. Han skal betale 2400kr til mitt barn. Tror dere nav tar far seriøst med en Mail fra en advokat som ikke har innsikt i tidligere samvær? Far bare lyver. Tok en utregning på ekstra samværet og når jeg kalkulerer ut ifra den mnd så har han mindre samvær enn han egentlig skulle ha hatt. Det har han operert med helt siden dag 1. Nav bør kanskje sette endringen av bidraget fra gjeldene dato for kontrakt. Ikke tidligere når far ikke kan dokumentere bedre enn som så. Anonymkode: d6673...4b2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Du sender inn motargumenter og viser til den infoen du har skrevet her. Få gjerne barnehage eller andre til å bekrefte at det du sier er sant. Anonymkode: d42b7...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå