Gå til innhold

Hvordan lage kylling taco?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Om jeg skal lage kylling taco, kan jeg gjøre samme som med kjøttdeig og ta 400 gram kylling og blande med tacokrydder og vann etter kyllingen er stekt, eller blir det rart?

Anonymkode: a08be...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å veksle mellom kyllingkjøttdeig blandet med «vanlig» tacokrydder (og vann), og å steke kyllingbryst/filéter i strimler, og blande med fajitakrydder (og vann). Den er litt sterkere på smak, og har en god «røyksmak». 

Anonymkode: f1217...79f

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å skjære kyllingfilét i strimler, strø over en pose tacokrydder og en halv boks creme fraiche. Men jeg har også brukt bare kylling og tacokrydder, det går helt fint det også.

Skrevet

Kyllingfilet i små biter og tacokrydder fungerer veldig bra altså! Vil anbefale seg å tilsette litt vann hvis det blir tørt i panna etter du har tilsatt krydderet, og så redusere (koke ned) vannet for å få krydderet til å sette seg litt bedre på kyllingen. Helst gjennomstek kyllingen før du tilsetter krydderet.

Anonymkode: c8e47...bc1

Skrevet

Vi bruker kun kyllingkjøttdeig til taco, så bare kjøre på. 

Anonymkode: 63626...6b5

Skrevet

Jeg bruker kyllingfilet enten med tacokrydder eller bbq saus,det lager en fantastisk smak.

Anonymkode: da845...b54

Skrevet

Lenge siden jeg har brukt kylling, men liker den skikkelig mør. Husker ikke helt oppskriften, men noe lignende dette: stek løk, hvitløk, tomatpure, chilli. Brun kylling (gjerne lår da bein gir mye kraft), ha over kyllingkraft, en pakke hakkete tomater og krydder (spisskummen, pepper, salt, litt kajenne, oregano). La koke i ca 3t til kyllimgen faller av beinet. Om det er mye væske igjen kan sausen kokes litt inn. Ta ut kyllingen og fjern bein. Sausen kan brukes som tacosaus. 

Anonymkode: 9aea5...cab

Skrevet

Fungerer bra med kyllingfilet og remas kyllingkrydder (baja?) Skjær kyllingen i litt store biter og gni inn krydderet. Stek kyllingen til den er gjennomstekt og skjær i mindre biter. Leg kyllingen tilbake i pannen og rør inn den kraften og krydderet som er igjen i pannen. 

Skrevet

I stedet for kyllingfilet eller kyllingkjøttdeig bør du bruke kyllinglårfilet. Den tåler steking mye bedre uten å bli tørr, slik at den kan steke litt mens krydderet og vannet koker inn. Det er kjempegodt!

Skrevet
1 time siden, KatteLatte skrev:

I stedet for kyllingfilet eller kyllingkjøttdeig bør du bruke kyllinglårfilet. Den tåler steking mye bedre uten å bli tørr, slik at den kan steke litt mens krydderet og vannet koker inn. Det er kjempegodt!

Helt enig, jeg bruker bare mer og mer lårfile. Kun bryst vis jeg skal steke den hel, då blir den saftig og god.

Men det tok noen år å komme hit

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...