AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Er Lillestrøm bedre når det gjelder kollektivtransport til Oslo? Hva med solforhold og mygg? Anonymkode: 5ed12...330
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Lillestrøm by eller kommune? Kollektiv i området eller inn til Oslo? Hvis du mener by: definitivt noe mygg i høytiden for mygg, men overkommelig ellers. Kollektiv er gull hvis du bor nærme togstasjonen. Kommer deg raskt til Oslo S ved å ta toget i 10 minutter. Bor du på kjeller og det området blir det fort buss inn til Oslo. Kommune: Mygg varierer fra sted til sted. Mye i nedre områder av fetsund, mye mindre i strømmen. Solforhold kommer jo an på tomta, men der stiller de vel ganske likt,og bedre enn Rælingen. Som alle andre kommuner og områder har lillestrøm koselige områder og mindre koselige områder. Kommunen er kjempestor. Anonymkode: bdad0...a57
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Lillestrøm er 100 ganger bedre på alle måter! har bodd begge steder, og er ikke i tvil om hva som er best. lykke til ☺️ Anonymkode: 106b5...9bc 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Lillestrøm er mye bedre enn Lørenskog synes jeg. Toget tar jo bare 10 min til Oslo. I Lørenskog er det liksom ikke noe sentrum. Togstasjonen ligger langt vekk fra alt det andre, og 2 sentere er spredt fra hverandre. Ellers er Lørenskog veldig spredt. Byggefelt over alt, mye industriplasser. Lillestrøm har liksom alt samlet i sitt sentrum. Anonymkode: 8ccaf...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Blir litt som å sammenligne Frogner og Groruddalen 🤣 Anonymkode: 44e66...5a3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Blir litt som å sammenligne Frogner og Groruddalen 🤣 Anonymkode: 44e66...5a3 Groruddalen er jo desidert best da 😃❤️ Har forøvrig bodd både på Frogner i Oslo og Frogner i Lillestrøm før, Groruddalen er mye bedre. Til TS, jeg ville heller bodd sentralt i Lørenskog kommune enn usentralt i Lillestrøm, men om jeg hadde hatt råd ville jeg bodd sentralt i Lillestrøm. Anonymkode: 523d3...184 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Skjer mye rart i Lørenskog for tiden, da... Anonymkode: fa713...53a 5
enkefru Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Lillestrøm er jo veldig koselig da, Lørenskog... not so much
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Kjenner ikke så godt til Lørenskog, men synes Lillestrøm er koselig. Sentrum blir vel bedre og bedre (det skulle komme nytt bibliotek nå?) og langs elva har det jo blitt superkoselig. Liker også områdene utenfor, Rælingen er det det det heter? Mange koselige nabolag i hvertfall. Også har det den svære hallen der, med stooort loppemarked en gang i året pluss andre events. Og en kjempestor import-butikk hvor du får kjøpt alt mulig fra østen osv., det er et pluss. Sykkelhotellet ved tog/buss stasjonen er også et pluss, og kort tid til Oslo om du tar et ekspresstog. Også er det vel endel kultur der, konserter osv. Stedet er mer mangfoldig enn det virker som fra utsiden i hvert fall. Anonymkode: cfb9d...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjer mye rart i Lørenskog for tiden, da... Anonymkode: fa713...53a Lørenskog, det nye Bermuda triangelet Anonymkode: 7e68b...e42 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Groruddalen er jo desidert best da 😃❤️ Har forøvrig bodd både på Frogner i Oslo og Frogner i Lillestrøm før, Groruddalen er mye bedre. Til TS, jeg ville heller bodd sentralt i Lørenskog kommune enn usentralt i Lillestrøm, men om jeg hadde hatt råd ville jeg bodd sentralt i Lillestrøm. Anonymkode: 523d3...184 Helt enig! Jeg flyttet fra et veldig dyrt sentrumsområde til Groruddalen for noen år siden, og trives mye bedre i Groruddalen! Er også enig når det gjelder Lørenskog vs. Lillestrøm. Sentralt i Lillestrøm er et godt valg. Ville ha holdt meg unna en del av de nybygde borettslagene i Lørenskog. Opplever det som om boarealene er veldig små, at folk bor veldig tett og at det er lite fokus på naturlig lys og grøntarealer. Mange av de med store sosiale utfordringer i Groruddalen flytter til disse nybygde borettslagene i Lørenskog fordi det er økonomisk gunstig - det har blitt dyrt å bo i Groruddalen. Det virker som om de sosiale utfordringene følger med «på lasset». Anonymkode: 1bc6b...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 På 17.8.2020 den 11.54, AnonymBruker skrev: Er Lillestrøm bedre når det gjelder kollektivtransport til Oslo? Hva med solforhold og mygg? Anonymkode: 5ed12...330 Fra Rasta i Lørenskog til Oslo bussterminal tar det 28 min med buss. Fra Fjellhamar stasjon tar det 22 min til Oslo S (men det er melkerute som ofte er problemer med, sporet deles med godstogene til gardermoen). Fra Lillestrøm sentrum tar det 10 min med tog til Oslo S, men de færreste har vel råd til å bo like ved stasjonen. Fra Skedsmokorset i Lillestrøm kommune tar det 30 minutter til Oslo bussterminal. Anonymkode: 6d144...056
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Har bodd både i Lørenskog og Lillestrøm. Trivdes godt begge steder. Mindre mygg i Lørenskog. Nå bor jeg ved A-hus. 20 minutter til Oslo med buss. De går hvert 10. Minutt. Begge kommunene er ganske like. Begge er Nedre Romerike . Du får tilgang på samme kulturtilbud, shopping og samme kollektivtilbud. Og kollektiv tilbudet er bedre jo nærmere du er en innfarsåre i Begge kommunene 🙂 Anonymkode: 95377...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå