AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Del Skrevet 17. august 2020 Må innrømme at alderen er i ferd med å innhente meg og at jeg går inn i en ny fase av livet. Jeg har i hele sommer opplevd økende nattsvette og hetetokter. Jeg har lest en del på nettet og funnet flere råd, både legeråd og kjerringråd, men vil gjerne høre litt erfaringer fra andre. Er det noen som har hatt god hjelp av reseptfrie legemidler som f.eks Remifemin? Jeg ser at de fleste reseptbelagt legemidlene kun kan tas dersom det har gått over ett år siden mens. Nå har jeg brukt p-stav i 16 år og har dermed hatt så godt som ingen mens i mange år, kanskje bare litt blødning en gang i blant, så jeg vet ikke helt når siste mens var. Blir smågal av disse hetetoktene og spesielt om natten, så jeg håper på gode råd her. 🙂 Anonymkode: 4c8f8...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Del Skrevet 18. august 2020 Ingen middelaldrende her? Anonymkode: 4c8f8...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Del Skrevet 18. august 2020 Hei, er du sikker på at det er hetetokter du har på natten og ikke "vanlig" svetting? Det er en forskjell på det ser du. Vet jo ikke hvor gammel du er heller. Jeg er i 50 årene men tar ingenting for hetetoktene da de ikke er så intense ei heller hele tiden. Kommer sånn litt her og der. Men jeg svetter mye på natten, ikke hetetokt. Det har hvert klamt om nettene nå i sommer. Du bør først sjekke om du virkelig er kommet i overgangsalderen, det kan sjekkes med blodprøve. Det og ta medisiner for overgangsplager enten fra lege eller helsekost bør man ikke starte på sånn uten videre. Anonymkode: 8a3cf...aaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Del Skrevet 18. august 2020 Har selv i mange år vært forberedt på at "forandringer kommer med alderen", men de jeg tenker på har fremdeles ikke dukket opp. Kanskje slipper jeg unna? Kun vanlig varme sommernetter hos meg og de er sannelig varme nok. Anonymkode: 97f24...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Del Skrevet 18. august 2020 Du kan sjekke hos legen hva det skyldes. Anbefaler det. Anonymkode: 2c748...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Del Skrevet 18. august 2020 Jeg begynt med biodentiske hormoner og føler mye bedre. Vet ikke hvorfor friske kvinner kvier seg til å bruke, men nå er jeg tilbake til det normale, faktisk blitt overraskende kåte i det siste haha. Bruker progesteronkrem som er spesiallagd for apoteket samt østrogen plaster. Bruker litt testosteron gel i tillegg når blodprøvene viser at verdien er veldig lav. Sjekker hormoner 2 x i året. Anonymkode: e9d70...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå