Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

uff jeg er så lei denne ene veninnen😏jeg har 5 nære veninner, men denne ene tar helt knekken på meg. en ting er tlf og evige chatter som aldri får en avslutning. men også de følelsene jeg sitter igjen med. de velmente «rådene» føles som en evig kritikk. bruker omsorg som unnskyldning for å kontakte meg; som om hun bryr seg så mye om meg. hvis jeg har noe jeg tenker mye på kan hun være ganske så brysk og avfeie meg. sitter stort sett nedtrykt etter samtalene og lurer på hva det var som egentlig skjedde. hun ser på seg selv som snill, rettferdig og omsorgsfull. mens jeg får angst av hele mennesket. har tatt opp desse tingene før, særlig en gang det førte til konflikt mellom meg og mannen min. jeg blir i dårlig humør av henne, noe som smitter over på andre arenaer. uff ønsker ikke «brudd», men litt mindre kontakt. har sagt det ofte, men det hjelper ikke🤷‍♀️

Anonymkode: f2e94...b4b

Endret mangelfull overskrift etter ønske fra TS. Edie, adm.

Endret av Edie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svar på tlf når hun ringer. Ikke ta initiativ å kontakt henne. Når hun ringer deg, kan du sende en automatisk SMS i retur sier at du ringer tilbake, men ringer aldri. Når du får SMS eller Mail fra henne, venter gjerne flere dager før du gir et kort svar.  

Anonymkode: ac19d...f4c

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke svar på tlf når hun ringer. Ikke ta initiativ å kontakt henne. Når hun ringer deg, kan du sende en automatisk SMS i retur sier at du ringer tilbake, men ringer aldri. Når du får SMS eller Mail fra henne, venter gjerne flere dager før du gir et kort svar.  

har prøvd (ca) sånne strategier. ingenting hjelper; nå går det meg så på nervene😬. og har tatt diskusjonen to ganger. men sklir alltid tilbake i gamle mønster😏

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

har prøvd (ca) sånne strategier. ingenting hjelper; nå går det meg så på nervene😬. og har tatt diskusjonen to ganger. men sklir alltid tilbake i gamle mønster😏

Da må du bare kutte hun ut. Sånn kan det ikke fortsatte. Du må ta et valg. Så enkelt er det. Du kan ikke forandre andre. Du har ikke godt av å ha en slik venninne. Hva er Vitsen da?! Kutt hun ut for godt.  Jeg kan ikke forstå hvordan det et mulig å tvinge deg å ha kontakt med henne, hvis du selv ikke vil det. Ikke Svare hennes , ikke respondere, kommer hun på døra eller? Ikke åpne døren når hun banker på, later som ingen hjemme. 

Skrevet

jeg er redd for hennes psykiske helse. begge foreldrene er døde, og hun har ingen søsken og generelt lite nettverk. dessverre🤷‍♀️

ønsker ikke å bryte henne enda lenger ned. men må ta vare på meg selv. mindre kontakt tenker jeg er det beste for alle. jeg vil at hun skal ha et bra liv; men helst ikke på min bekostning😌

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er redd for hennes psykiske helse. begge foreldrene er døde, og hun har ingen søsken og generelt lite nettverk. dessverre🤷‍♀️

ønsker ikke å bryte henne enda lenger ned. men må ta vare på meg selv. mindre kontakt tenker jeg er det beste for alle. jeg vil at hun skal ha et bra liv; men helst ikke på min bekostning😌

Du kan ikke ta ansvar for andre voksen. 

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 6e07a...482

Skrevet (endret)
På 17.8.2020 den 11.48, AnonymBruker skrev:

uff jeg er så lei denne ene veninnen😏jeg har 5 nære veninner, men denne ene tar helt knekken på meg. en ting er tlf og evige chatter som aldri får en avslutning. men også de følelsene jeg sitter igjen med. de velmente «rådene» føles som en evig kritikk. bruker omsorg som unnskyldning for å kontakte meg; som om hun bryr seg så mye om meg. hvis jeg har noe jeg tenker mye på kan hun være ganske så brysk og avfeie meg. sitter stort sett nedtrykt etter samtalene og lurer på hva det var som egentlig skjedde. hun ser på seg selv som snill, rettferdig og omsorgsfull. mens jeg får angst av hele mennesket. har tatt opp desse tingene før, særlig en gang det førte til konflikt mellom meg og mannen min. jeg blir i dårlig humør av henne, noe som smitter over på andre arenaer. uff ønsker ikke «brudd», men litt mindre kontakt. har sagt det ofte, men det hjelper ikke🤷‍♀️

Høres ut som min tidligere (merk deg, tidligere) arbeidsgiver. 

Hun var også slik, beskrev seg selv som så snill, rettferdig og omsorgsfull. Denne arbeidsgiveren drev med psykisk terror, jeg ble til og med på et tidspunkt rådet til å ikke ha type 1 disbetes på jobb. Dette mente hun var et velmenende råd, fordi det ikke passet seg å blande inn personlig helse og sykdom i jobben.

Vi var seks ansatte som sluttet, og flere av disse mente at denne arbeidsgiveren hadde psykopatiske trekk. Hun minner veldig om denne venninnen du beskriver. 

Omtenksom, snill, og kommer med velmenende råd som er alt annet enn velmenende. Den type menneske som bryter deg ned mentalt, fullstendig, men selv bruker omsorg som unnskyldning, og at de tenker på ditt beste.

Om venninnen din er lik min tidligere arbeidsgiver, har jeg kun ett råd: Kom deg vekk. Slike mennesker kan ikke snakkes til fornuft, får de kritikk går de rett i offerrollen, og skal kaste det tilbake på deg at det er du som er fæl, som kan rette kritikk mot dem. 

Kom deg vekk, slike mennesker er ikke verdt å bruke energi på.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...