AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Ingen skole på han.Men kan vi ta oss en gåtur/sykkeltur?Han er fortsatt litt tett. Anonymkode: 21469...49b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Ja, med god avstand til andre. Anonymkode: fb5b6...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor tok dere test, pga symptomer? Hvis dere ikke er i isolasjon pga korona kan dere gå ut. Men med symptomer eller i karantene pga reise, nærkontakt Med smittet eller symptomer kan dere gå ut, men ikke blant folk. Anonymkode: 9cb12...724
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Forkjølelse.Ikke vært i utland eller i nærheten av smittet Anonymkode: 21469...49b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Selvsagt! Bare ikke på kjøpesenter eller i butikken, en tur i skogen kan dere selvsagt gå selv om barnet er forkjøla Anonymkode: 115ff...7ec
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Ja, gå en tur, men hold dere unna butikker og lekeplasser Anonymkode: a0902...8d9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Nei. Dere burde ha regler på at hvis han er for syk til å gå på skolen,ja så er han for syk til å være ute også. Du skal jo ikke belønne han for at han er borte fra skolen! Anonymkode: ca616...873
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Dere burde ha regler på at hvis han er for syk til å gå på skolen,ja så er han for syk til å være ute også. Du skal jo ikke belønne han for at han er borte fra skolen! Anonymkode: ca616...873 Det er jo ikke hans valg å være borte fra skolen da! Anonymkode: fb76d...8fc 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Han er jo isåfall ikke smittsom med noe annet enn en forkjølelse. Helst ikke smitt andre med det heller naturligvis, men en gåtur i frisk luft skader ingen😊 Anonymkode: 368e5...31f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Dere burde ha regler på at hvis han er for syk til å gå på skolen,ja så er han for syk til å være ute også. Du skal jo ikke belønne han for at han er borte fra skolen! Anonymkode: ca616...873 Det er vel litt andre regler som gjelder nå enn i et normalår. FHI har bedt både voksne og barn holde seg hjemme med lette symptomer de vanligvis ville gått på jobb/skole med. Eller mener du også at et barn med nyutbrutte vannkopper og god almenntilstand som ikke kan gå på skolen, ikke kan gå gå ut på tur, siden barnet er for sykt til å gå på skolen? Anonymkode: fb5b6...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor kan han ikke gå på skolen? Han testet jo negativt? Mange barn som er litt småsnufs, men går på skolen fordi om. Det skal bli tynt på skolen, om alle barn som er litt småforskjølet skal holde seg hjemme. Skal vi ha det slik, blir det mange skolekull som ikke får den undervisingen de har krav og behov for. Når det gjelder å gå ut på tur, er jeg av prinsipp av den oppfatning at kan man ikke gå på skole/jobb, ja, da får man holde seg hjemme og bli frisk. Ikke gå på tur. Anonymkode: 71e71...287
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan han ikke gå på skolen? Han testet jo negativt? Mange barn som er litt småsnufs, men går på skolen fordi om. Det skal bli tynt på skolen, om alle barn som er litt småforskjølet skal holde seg hjemme. Skal vi ha det slik, blir det mange skolekull som ikke får den undervisingen de har krav og behov for. Når det gjelder å gå ut på tur, er jeg av prinsipp av den oppfatning at kan man ikke gå på skole/jobb, ja, da får man holde seg hjemme og bli frisk. Ikke gå på tur. Anonymkode: 71e71...287 Regner med at lærere vil følge opp elevene sine ekstra om de må være hjemme Anonymkode: 7a665...de7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan han ikke gå på skolen? Han testet jo negativt? Mange barn som er litt småsnufs, men går på skolen fordi om. Det skal bli tynt på skolen, om alle barn som er litt småforskjølet skal holde seg hjemme. Skal vi ha det slik, blir det mange skolekull som ikke får den undervisingen de har krav og behov for. Når det gjelder å gå ut på tur, er jeg av prinsipp av den oppfatning at kan man ikke gå på skole/jobb, ja, da får man holde seg hjemme og bli frisk. Ikke gå på tur. Anonymkode: 71e71...287 Nå er det helsemyndighetene som har anbefalt folk å være hjemme ved luftveissymptomer uten kjent årsak, så egentlig er det ikke så veldig interessant hva du mener. Anonymkode: fb5b6...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at lærere vil følge opp elevene sine ekstra om de må være hjemme Anonymkode: 7a665...de7 Ja, du kan jo tro. Min erfaring fra mars og frem til sommerferien, var at flere lærere tok den digitale skolegangen som forskudd på sommerferien. Noen var selvsagt tilstede og gjorde sitt beste. Men min sønn var ganske fortvilet mange ganger over hvor vanskelig det var å få kontakt med læreren når han lurte på noe i en oppgave. Læreren var rett og slett ikke på jobb. Så nei, jeg tror ikke du kan regne med det. Og dessuten, om du har med en pliktoppfyllende lærer å gjøre, så er det jo grenser for antall timer i døgnet for de og. Og de kan ikke drive og undervise barna som er hjemme, samtidig som de underviser på skolen. Så når denne ekstra oppfølgingen skal skje, kan du kanskje fortelle meg? Tror nok heller foreldrene må sette seg ned med oppgaver på ettermiddag/kveld, og følge opp barna sine selv. Det har de vel for så vidt en plikt til. Anonymkode: 71e71...287
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen skole på han.Men kan vi ta oss en gåtur/sykkeltur?Han er fortsatt litt tett. Anonymkode: 21469...49b Du kan gå tur uansett. Anonymkode: 62bc4...3c2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det helsemyndighetene som har anbefalt folk å være hjemme ved luftveissymptomer uten kjent årsak, så egentlig er det ikke så veldig interessant hva du mener. Anonymkode: fb5b6...bfb TS spurte om tur, jeg svarte. Og jeg har da absolutt lov å mene ting. Det betyr ikke at jeg ikke ville følge de regler som er satt opp. Men jeg trenger ikke være enig av den grunn. Anonymkode: 71e71...287
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan han ikke gå på skolen? Han testet jo negativt? Mange barn som er litt småsnufs, men går på skolen fordi om. Det skal bli tynt på skolen, om alle barn som er litt småforskjølet skal holde seg hjemme. Skal vi ha det slik, blir det mange skolekull som ikke får den undervisingen de har krav og behov for. Når det gjelder å gå ut på tur, er jeg av prinsipp av den oppfatning at kan man ikke gå på skole/jobb, ja, da får man holde seg hjemme og bli frisk. Ikke gå på tur. Anonymkode: 71e71...287 Det er litt andre regler i år enn ellers. Man må bli hjemme av grunner man vanligvis ikke ville blitt hjemme for. Og da kan man få frisk luft. Anonymkode: 9cb12...724 1
Anbefalte innlegg