Gå til innhold

10 åringen tatt test som var negativ.Kan vi gå på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen skole på han.Men kan vi ta oss en gåtur/sykkeltur?Han er fortsatt litt tett.

Anonymkode: 21469...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med god avstand til andre.

Anonymkode: fb5b6...bfb

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor tok dere test, pga symptomer? Hvis dere ikke er i isolasjon pga korona kan dere gå ut. Men med symptomer eller i karantene pga reise, nærkontakt Med smittet eller symptomer kan dere gå ut, men ikke blant folk. 

Anonymkode: 9cb12...724

Skrevet

Forkjølelse.Ikke vært i utland eller i nærheten av smittet 

Skrevet

Selvsagt! Bare ikke på kjøpesenter eller i butikken, en tur i skogen kan dere selvsagt gå selv om barnet er forkjøla :) 

Anonymkode: 115ff...7ec

Skrevet

Ja, gå en tur, men hold dere unna butikker og lekeplasser :)

Anonymkode: a0902...8d9

Skrevet

Nei. Dere burde ha regler på at hvis han er for syk til å gå på skolen,ja så er han for syk til å være ute også. Du skal jo ikke belønne han for at han er borte fra skolen!

Anonymkode: ca616...873

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Dere burde ha regler på at hvis han er for syk til å gå på skolen,ja så er han for syk til å være ute også. Du skal jo ikke belønne han for at han er borte fra skolen!

Det er jo ikke hans valg å være borte fra skolen da!

Anonymkode: fb76d...8fc

• Liker 8
Skrevet

Han er jo isåfall ikke smittsom med noe annet enn en forkjølelse. Helst ikke smitt andre med det heller naturligvis, men en gåtur i frisk luft skader ingen😊

Anonymkode: 368e5...31f

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel litt andre regler som gjelder nå enn i et normalår. FHI har bedt både voksne og barn holde seg hjemme med lette symptomer de vanligvis ville gått på jobb/skole med.

Eller mener du også at et barn med nyutbrutte vannkopper og god almenntilstand som ikke kan gå på skolen, ikke kan gå gå ut på tur, siden barnet er for sykt til å gå på skolen?

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kan han ikke gå på skolen? Han testet jo negativt? Mange barn som er litt småsnufs, men går på skolen fordi om. Det skal bli tynt på skolen, om alle barn som er litt småforskjølet skal holde seg hjemme. Skal vi ha det slik, blir det mange skolekull som ikke får den undervisingen de har krav og behov for.

Når det gjelder å gå ut på tur, er jeg av prinsipp av den oppfatning at kan man ikke gå på skole/jobb, ja, da får man holde seg hjemme og bli frisk. Ikke gå på tur.

Anonymkode: 71e71...287

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan han ikke gå på skolen? Han testet jo negativt? Mange barn som er litt småsnufs, men går på skolen fordi om. Det skal bli tynt på skolen, om alle barn som er litt småforskjølet skal holde seg hjemme. Skal vi ha det slik, blir det mange skolekull som ikke får den undervisingen de har krav og behov for.

Når det gjelder å gå ut på tur, er jeg av prinsipp av den oppfatning at kan man ikke gå på skole/jobb, ja, da får man holde seg hjemme og bli frisk. Ikke gå på tur.

Regner med at lærere vil følge opp elevene sine ekstra om de må være hjemme :)

Anonymkode: 7a665...de7

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det helsemyndighetene som har anbefalt folk å være hjemme ved luftveissymptomer uten kjent årsak, så egentlig er det ikke så veldig interessant hva du mener. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at lærere vil følge opp elevene sine ekstra om de må være hjemme :)

Anonymkode: 7a665...de7

Ja, du kan jo tro.

Min erfaring fra mars og frem til sommerferien, var at flere lærere tok den digitale skolegangen som forskudd på sommerferien. Noen var selvsagt tilstede og gjorde sitt beste. Men min sønn var ganske fortvilet mange ganger over hvor vanskelig det var å få kontakt med læreren når han lurte på noe i en oppgave. Læreren var rett og slett ikke på jobb.

Så nei, jeg tror ikke du kan regne med det. 

Og dessuten, om du har med en pliktoppfyllende lærer å gjøre, så er det jo grenser for antall timer i døgnet for de og. Og de kan ikke drive og undervise barna som er hjemme, samtidig som de underviser på skolen. Så når denne ekstra oppfølgingen skal skje, kan du kanskje fortelle meg? Tror nok heller foreldrene må sette seg ned med oppgaver på ettermiddag/kveld, og følge opp barna sine selv. Det har de vel for så vidt en plikt til.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen skole på han.Men kan vi ta oss en gåtur/sykkeltur?Han er fortsatt litt tett.

Du kan gå tur uansett. 

Anonymkode: 62bc4...3c2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det helsemyndighetene som har anbefalt folk å være hjemme ved luftveissymptomer uten kjent årsak, så egentlig er det ikke så veldig interessant hva du mener. 

TS spurte om tur, jeg svarte. 

Og jeg har da absolutt lov å mene ting. Det betyr ikke at jeg ikke ville følge de regler som er satt opp. Men jeg trenger ikke være enig av den grunn.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt andre regler i år enn ellers. Man må bli hjemme av grunner man vanligvis ikke ville blitt hjemme for. Og da kan man få frisk luft. 

Anonymkode: 9cb12...724

• Liker 1
  • Opprett ny...