Gå til innhold

Tidlig SA, regnes som mens og eggløsning kommer til vanlig tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår jeg det riktig om at jeg kan regne en tidlig SA som en mens, i den form av at det foreskjer en eggløsning om noen ukers tid? Mens er jo et resultat av eggløsningen, og ikke omvendt - eller er jeg helt på bærtur? 

Og om det stemmer - vil en eggløsning komme til ca samme tid som til vanlig, eller forskyves den av SA-en? SA startet onsdag, og pågår enda i liten grad. Når burde jeg begynne å tisse på eggløsningsprøver? 💁🏼‍♀️  Til vanlig har jeg mens rundt den 10. i mnd, 30-32 dagers syklus

Anonymkode: be2b0...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å høre at du opplever SA :(  Men du har forstått det riktig ja. Om du mister tidlig så regnes ofte en SA som "vanlig mens". Jeg har hatt to SA'er, på 4+6 og 5+6. Begge disse gangene fikk jeg EL på ca. normal tid, bare et par dager senere enn jeg var vant til. Så jeg ville startet EL-testing på samme dag som du vanligvis ville gjort det. Lykke til! Man er ekstra fruktbar etter SA, så forhåpentligvis blir du raskt gravid igjen.

Skrevet

Om du mister før uke 5, er det en såkalt kjemisk graviditet, ikke en sa (bare for å rydde opp i begrepet). Du får da el igjen til vanlig tid. Som regel får man det etter en sa også, spesielt en tidlig sa. 

Anonymkode: 42a1b...2f7

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du mister før uke 5, er det en såkalt kjemisk graviditet, ikke en sa (bare for å rydde opp i begrepet). Du får da el igjen til vanlig tid. Som regel får man det etter en sa også, spesielt en tidlig sa. 

Anonymkode: 42a1b...2f7

Er det en kjemisk graviditet uansett hva, før uke 5? For det er veldig tydelig at det var noe som hadde startet, blødningene har pågått dobbelt så lenge som menstruasjonene mine bruker og det som kommer ut sammen med blodet er noe helt annet enn kun koagulert blod....

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en kjemisk graviditet uansett hva, før uke 5? For det er veldig tydelig at det var noe som hadde startet, blødningene har pågått dobbelt så lenge som menstruasjonene mine bruker og det som kommer ut sammen med blodet er noe helt annet enn kun koagulert blod....

Det er en SA uansett hva alle på forumet her kaller det. Ja, det er en SA dersom du har fått positiv test. Ingen tvil. Men det kalles også kjemisk. Det at det kalles kjemisk gjør det over hodet ikke noe lettere. Drit i bedreviterne her. 
Veldig trist at du opplever SA ❤️

Jeg hadde SA 5+1 og fikk ikke EL før 28 dager etterpå, så til meg ble det litt lengre å vente etterpå. Man får EL når kroppen er klar for det. 

Anonymkode: 64865...f71

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde SA 8 dager etter forventet mens. 1 uke og 1 dag forskjøvet. Jeg tror også syklusen min ble forskjøvet med 1 uke da. Jeg ble gravid igjen med én gang, og testet negativ dag 24 etter første blødningsdag for SA og positivt dag 26 etter første blødningsdag. Jeg har 26-dagers syklus. Så virker som om syklusen min startet på nytt, og dag 1 i SA ble som vanlig første dag mens i syklusen.

Anonymkode: 51015...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...