AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ble du en dårligere bestevenninne? Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Sluttet du å trene? Eller begynte du? Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Kler du deg i samme stil som før? Andre eksempler? Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: c5d15...5b7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Forskning viser at man faktisk får fysiske forandringer i hjernen når man får barn - både kvinner og menn, og også adoptivforeldre. Så ja, alle forandrer seg på sett og vis. Ble du en dårligere bestevenninne? Hvordan da, mener du? Jeg har mindre tid, selvsagt, uten at jeg på noe som helst vis synes det er rettferdig å kalle noen for en "dårlig" venninne fordi de er nødt til å ta seg av barnet sitt. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Jeg fikk faktisk et mer avslappet forhold til kroppen min. Kroppen min ser uforandret ut etter svangerskapene. Før syntes jeg fellesdusjer var tortur, men nå plager det meg overhodet ikke å være naken i garderoben på treningssenteret. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Nei. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Forholdet er uforandret. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Altså, i småbarnstiden er det til tider ekstremt lite søvn, OG mye mindre tid. Det er klart det ikke gjør underverker for sexlivet... Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv. Nei. Opplever klikker av de yngre mødrene i barnehagen, de hilser ikke på "gamlismoren". Sluttet du å trene? Eller begynte du? Har selvsagt mye mindre tid til å trene. Så gikk fra å trene hver dag, nærmere ti dager i uken, til å kun ha tid 3-4 dager i uken. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Når man sover kanskje 4-5 timer i døgnet hvert eneste døgn i et par-tre år, så klarer ihvertfall ikke jeg være frøken solstråle hele tiden.. Kler du deg i samme stil som før? Har blitt penere i tøyet. Før gikk jeg stort sett bare i basic-topper fra hm, og dongeribukse. Nå bruker jeg mye kjoler og skjørt, og finner mer glede i å kle meg feminint og se litt pen ut. Andre eksempler? Jeg er blitt mye mer lettrørt. Jeg får helt fysisk vondt når jeg hører om barn som lider, og klarer ikke se sånt på nyheter lenger. Jeg har også fått mye mer toleranse for barn rundt meg - før var jeg en sånn som ble irriterte på foreldre om barn hylte på bussen og restauranter og sånt - nå skjønner jeg jo at det ikke er så mye foreldrene får gjort, og at små barn også må få leve i samfunnet.. Anonymkode: 3adf4...362 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskning viser at man faktisk får fysiske forandringer i hjernen når man får barn - både kvinner og menn, og også adoptivforeldre. Så ja, alle forandrer seg på sett og vis. Ble du en dårligere bestevenninne? Hvordan da, mener du? Jeg har mindre tid, selvsagt, uten at jeg på noe som helst vis synes det er rettferdig å kalle noen for en "dårlig" venninne fordi de er nødt til å ta seg av barnet sitt. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Jeg fikk faktisk et mer avslappet forhold til kroppen min. Kroppen min ser uforandret ut etter svangerskapene. Før syntes jeg fellesdusjer var tortur, men nå plager det meg overhodet ikke å være naken i garderoben på treningssenteret. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Nei. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Forholdet er uforandret. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Altså, i småbarnstiden er det til tider ekstremt lite søvn, OG mye mindre tid. Det er klart det ikke gjør underverker for sexlivet... Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv. Nei. Opplever klikker av de yngre mødrene i barnehagen, de hilser ikke på "gamlismoren". Sluttet du å trene? Eller begynte du? Har selvsagt mye mindre tid til å trene. Så gikk fra å trene hver dag, nærmere ti dager i uken, til å kun ha tid 3-4 dager i uken. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Når man sover kanskje 4-5 timer i døgnet hvert eneste døgn i et par-tre år, så klarer ihvertfall ikke jeg være frøken solstråle hele tiden.. Kler du deg i samme stil som før? Har blitt penere i tøyet. Før gikk jeg stort sett bare i basic-topper fra hm, og dongeribukse. Nå bruker jeg mye kjoler og skjørt, og finner mer glede i å kle meg feminint og se litt pen ut. Andre eksempler? Jeg er blitt mye mer lettrørt. Jeg får helt fysisk vondt når jeg hører om barn som lider, og klarer ikke se sånt på nyheter lenger. Jeg har også fått mye mer toleranse for barn rundt meg - før var jeg en sånn som ble irriterte på foreldre om barn hylte på bussen og restauranter og sånt - nå skjønner jeg jo at det ikke er så mye foreldrene får gjort, og at små barn også må få leve i samfunnet.. Anonymkode: 3adf4...362 Takk for svar 🙂. Glemte det med lettrørt 🙂. Sånn var det for meg også. Tror jeg gråt meg gjennom dagsrevyen det første året. Anonymkode: c5d15...5b7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ja Ble du en dårligere bestevenninne? Har aldri hatt venninner, så dette utgår. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Nei. Kroppen har blitt stygg. Jeg har fått lavt stoffskifte som er vanskelig å regulere og forverret astma. Dette gjør at jeg må konstant gå på hormonpreparater som gjør meg tjukk. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Nei, ble mer usikker. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Er skilt, mannen viste seg ikke å være en god mann likevel. Har nå ny samboer som er helt topp. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Lysten min har alltid vært der, eksen mistet lysten fordi jeg har blitt stygg. Ny samboer maser om sex hver dag, noe jeg synes er helt nydelig Fint å føle seg begjært og ønsket igjen. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv. Nope. Samme gamle, vi har litt reservert samfunn her jeg bor. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Cirka det samme - går turer og trener styrke som før. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Nei, ble mer hyggelig menneske, mer tålmodig. Kler du deg i samme stil som før? Nei, samme stil passer ikke den nye styggere kroppen. Andre eksempler? Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: c5d15...5b7 Anonymkode: d236e...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Blitt mer interessert i barn og det som har med barn å gjøre, blitt veldig engasjert i det og veldig følsom. Ble du en dårligere bestevenninne? Jeg hadde ingen bestevenninner fra før, men venninnene mine hadde barn så det ble bedre Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Jeg ble overrasket over hvor bra jeg klarte meg mtp graviditet og fødsel, at jeg klarte å amme, og at den bare ordner opp Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Ja, når jeg tenker over det Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Forholdet ble bedre, vi så helt nye sider av hverandre og det var fint og trygt Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Mistet lysten litt etter fødsel, men tvang meg til å prøve etter 6 uker, det gikk seg til. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv. Jeg synes det er lettere å ta initiativ til å prate når man har en felles interesse, som er barnet. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Trener ikke, burde, men orker ikke. Jeg er fin da og i god form. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Nei😅 jeg er sykt irritert ofte på andre mennesker, været, politikk, men holder det litt for meg selv. Kler du deg i samme stil som før? Ja. Anonymkode: 73e4e...753 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Nei, jeg tror ikke det. Ble jo veldig ''mamma'' det første året med eldstemann, og var sikkert ''for opptatt'' med ''verdens nydeligste baby'' sett utenfra, men kom meg da ut av babyboblen til slutt og tror jeg er noenlunde lik som jeg var før barn. Eller, generelt har jeg nok blitt flinkere til å stå på mitt, ikke være så himla flink pike som jeg var før barn. Ble du en dårligere bestevenninne? Nei. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Mer fornøyd fordi jeg begynte å trene, men også generelt at jeg brydde meg mindre. Mye mer selvsikker på kroppen min egentlig. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Nei. Det vil si, jeg gir meg og mannen en klapp på skulderen i spesielle situasjoner som vi mener vi taklet fint, men ikke på generelt grunnlag. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Til syvende og sist ble forholdet bedre. Unntakstilstand er det jo når man har små barn, men da vi kom oss ut av det synes jeg forholdet vårt er blitt veldig mye bedre faktisk. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Nei, har blitt bedre der også. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Ja, mye lettere! Sluttet du å trene? Eller begynte du? Begynte å trene. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Nei. Kler du deg i samme stil som før? Synes generelt jeg kler meg bedre nå, ref. trening og føle seg vel i sin egen kropp. Anonymkode: 96c31...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? ja Ble du en dårligere bestevenninne? mest sannsynlig, for kunne jo ikke lenger kaste fra meg alt og komme mist på natten, bli med på alt, det er en annen som alltid nå har pri før både mann og bestevenner. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? ja, ble mer stolt av fortsatt sixpack og definerte muskler Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? det har jeg ikke tenkt over Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? dårligere kjæreste, bedre familie Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? ja dessverre, eller i hvert fall sterkt nedsatt libido Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Ingen forskjell Sluttet du å trene? Eller begynte du? ingen forskjell, trente mye før og etter Ble du et mindre hyggelig menneske? nei, mer rund i kantene Mer sur og i dårligere humør? heller motsatt Kler du deg i samme stil som før? ja Andre eksempler? blitt mer sentimental, historier om barn som har det vondt går inn på meg, mer opptatt av politikk (hva slags verden skal barnet mitt vokse opp i?), jeg har blitt mer redd for å dø, for nå får det store konsekvenser for barnet mitt mens før var ikke mitt liv egentlig viktig i den store sammenheng, har blitt mer pysete på fart og adrenalin - ser ikke for meg å ri feltritt, hoppe basehopp, klatre freestyle, råkjøre med bil eller mororsykkel, sykle downhill, stupe fra 10 meteren etc lenger. Har fått en del nye interessefelt Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Nei, jeg er annerledes, men kjernen er den samme, og skallet er det samme. Anonymkode: 17e7c...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ja det gjorde jeg. Blitt mye sterkere som menneske og ansvarsfull. Ble du en dårligere bestevenninne? Vil ikke si dårligere venninne, men har ikke like god tid som jeg hadde før. Nå har mangfoldet av mine venninner barn og de forstår det godt. Vi samles fast 1 gang i mnd på vinkveld. Tar meg tid til kaffebesøk når jeg har anledning. Bruker mer tid på familien min enn før. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Ikke med det første, men tok litt tid før jeg ble komfortabel i den nye kroppen min. Nå er jeg stolt over den kroppen jeg har og selvsikker når jeg er naken. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Absolutt, gleder meg over alt jeg og barnet mestrer. Har selvsagt tider hvor jeg tviler på megselv. Det har vel alle. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Fikk et dårligere forhold til mannen og det endte i brudd. Var mye skeivfordeling av barnet, hus og arbeid. Var jeg som gjorde det meste og måtte ta meg av alt som hadde med barnet å gjøre. Endte i brudd og har det mye bedre alene. Jeg og barnet trives bedre også. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Jeg ønsket å ha et sexliv, men mannen mistet lysten på meg. Han sa jeg ikke var som før. Så noe sexliv hadde vi ikke fra da vi fant ut at jeg var gravid. Han trekte seg mer unna og fant seg andre å ligge med. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole Jeg er mer sosial til fremmede enn før. Hilser og snakker med andre voksne som har barn selv. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Trente fast på treningsstudio før jeg fikk barn. Nå har jeg ikke tid, men er mye aktiv ellers med barnet. Går mye turer 😊 Ble du et mindre hyggelig menneske? Er jeg mer kritisk til andre mennesker, ut av beskyttelsestrang. Men er ellers et hyggelig menneske som smiler og hilser på alle 😊 Mer sur og i dårligere humør? Kan være litt grinete iblant, men lar det aldri gå utover andre. Klistret på meg et smil. Kler du deg i samme stil som før? Litt mer avslappet stil nå. Pynter meg fortsatt, men kler meg praktisk for er mye aktiv ute. Andre eksempler? Mye sterkere psykisk og har funnet meg selv mere etter jeg fikk barn. Noe av det beste som har skjedd meg. Bedre menneskekjenner og leser folks følelser bedre. Viser mer forståelse ovenfor andre og har sympati ovenfor de hvis de strever. Blitt mer bløt om hjertet ovenfor andre barn. Anonymkode: ee9f8...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ja, det vil jeg tro. Ble du en dårligere bestevenninne? Jeg var den siste i vennegjengen som fikk barn, så føler på en måte jeg ble en del av gjengen på nytt. Endelig forsto jeg behovet for å snakke om barn, og hvor vanskelig det til tider er å få kalenderen til å gå opp rundt mann og barn. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Ja, så absolutt. Jeg har en litt større kropp nå enn før, før barnet var det å gå opp bare 100g helt krise for meg. Nå veier jeg meg ikke en gang, tenker bare jaja, det går seg til. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Det har jeg ikke merket noe til. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Tror vi ble bedre kjærester for hverandre egentlig. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Var bedre før, men setter kanskje mer pris på det nå. Før kunne vi bare gjøre som vi ville, nå skjer det ikke så ofte. Håper jo forsåvidt at det kan endre seg litt i retning av sånn det var. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv. Barnet mitt er for lite for å ha merket noe til dette, og med corona har vi ikke hatt barselgruppe heller. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Sluttet i graviditeten, fordi jeg ble så svær. Ser jo i ettertid at det var jo absolutt en grunn til å fortsette, men der og da virket alt så tungt og uoverkommelig. Begynt så smått igjen nå. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Tror på mange måter jeg er hyggeligere, tåler mer. Men så er jeg jo mye mer trøtt, så bullshit orker jeg ikke. Men at den gamle damen foran meg i køen på rema bruker litt tid plager meg ikke nå. Kler du deg i samme stil som før? Nja. Passer ikke noe av det jeg hadde. Andre eksempler? Som en annen skrev, jeg er veldig mye mer lettrørt. Leser jeg noe trist om barn holder jeg på å få fullstendig opp i limingen. Før leste jeg ikke sånne saker, burde nok ikke gjort det nå heller. Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: 6ed3c...d98 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ble du en dårligere bestevenninne? Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Sluttet du å trene? Eller begynte du? Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Kler du deg i samme stil som før? Andre eksempler? Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: c5d15...5b7 Jeg bruker mer tid med venner etter jeg fikk barn, jeg syns det er viktig med venner og eget liv. Kanskje vi ikke møtes så ofte, men telefonsamtaler. Før møtte jeg bare venner til fest, nå er det dypere vennskap. Jeg bruker mer tid på å se bra ut nå enn før. Det er viktig å holde kroppen og utseende. Har alltid vært sosial og utadvendt, så ingen endring der. Fortsatte trening og sunt kosthold som før. Jeg er mer omsorgsfull og vennlig, men også blitt mer direkte. Samme stil, bare mer nøytrale farger. Shopper mindre enn før, så eget bruk er mest basic antrekk. Mer fokusert på jobb enn før, mer opptatt av å bygge meg oppover på alle plan. Før levde jeg livet mer, mens nå planlegges alltid neste steg for å få det ennå bedre. Anonymkode: cf10e...28b 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Nei. Ble du en dårligere bestevenninne? Nei. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Føler meg mer kvinnelig i hvertfall. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Mer selvsikker fordi man må utstråle trygghet i mange situasjoner som forelder. Var litt fake it till you make it. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Bedre. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Nei, godt både før og etter. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Samme svar som over om selvtillit. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Fortsatte. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Tidvis mer trøtt. Men generelt nei. Kler du deg i samme stil som før? Ja. Andre eksempler? Gir mer faen i andre og setter familien og meg selv fort. Dette er til det positive for min del, for jeg var altfor forsiktig og ydmyk før. Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: c5d15...5b7 Anonymkode: 067f1...3b0 1
Ny Bruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Tror ikke det. Ble du en dårligere bestevenninne? Nei Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Mindre fornøyd Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Ja Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Ikke dårligere kjæreste, men mindre tid. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Ikke så mye lyst. Får nok nærhet fra barna. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Ingen endring. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Ingen endring Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Oftere sliten og stille, men ellers som før. Kler du deg i samme stil som før? Ja Andre eksempler? Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? 98% den samme 1
Arkana Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 (endret) Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Nei, det vil jeg ikke si. Jeg er jo samme person, med de samme verdiene og interessene, jeg har bare fått enda mer å interessere meg for, glede meg over og bekymre meg for. Ble du en dårligere bestevenninne? Nei, det synes jeg ikke. Jeg har mindre tid til dem, men det har de også siden alle har barn så vi forstår hverandre og treffes når vi kan, gjerne med barna. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Synet på kroppen min har ikke forandret seg, men jeg er stolt av at kroppen min har klart å lage og føde tre barn ja. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Det har jeg aldri tenkt over. Det har nok ikke forandret seg. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Det vil jeg si har blitt bedre. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Spedbarnstiden er jo unntakstilstand, men etter det har både lysten og sexlivet vært som før heldigvis. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Ja, det synes jeg absolutt. Å ha barn er en inngangsdør til nye vennskap. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Ingen av delene. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Jeg er nok som før. Kler du deg i samme stil som før? Ja. Andre eksempler? Jeg er mer lettrørt og mer tålmodig. Jeg har nok endret prioriteringene mine og synet på hva som er viktig i livet, men kjernen er likevel den samme. Endret 17. august 2020 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ja, jeg ble mer tålmodig, mer trygg i meg selv, lettere rørt, mer tolerant og mer moden etter jeg fikk barn. Ble du en dårligere bestevenninne? Nei, det synes jeg ikke. Men det er klart at jeg ikke har like mye tid eller energi til venner, og jeg kan ikke finne på like mye spontant som tidligere, men det er jo bare naturlig når man har små barn. Jeg sørger allikevel for å ha mye kontakt og prioritere å møte vennene mine når jeg kan. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Jeg ble mer trygg i min egen kropp og bryr meg ikke like mye lenger om hvordan den ser ut. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Ja, jeg ble generelt mer trygg i meg selv etter jeg fikk barn. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Forholdet vårt er bedre og sterkere enn noensinne, vi har opplevd så mye sammen nå og deler det største man kan oppleve i livet, nemlig det å få barn. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Nei, både jeg og mannen min synes sexen nå er enda bedre enn før, jeg tror det har sammenheng med at jeg er mer trygg på meg selv og derfor nyter sex på en annen måte enn før. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Man blir jo kanskje ekstra flink til smal talk, men synes ikke det er så stor forskjell fra tidligere. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Jeg trener som før jeg fikk barn, det vil si 3 ganger i uken. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Nei, tvert i mot. Ble mer tålmodig, mer tolerant og ble lettere glad i andre mennesker etter jeg fikk barn. Kler du deg i samme stil som før? Ja. Andre eksempler? Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: c5d15...5b7 Anonymkode: 17c23...763 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 Forandret du deg mye etter å ha fått barn? Ja, men jeg var veldig ung da jeg fikk min første så en forandring skulle til uansett. Ble du en dårligere bestevenninne? Ja, men det gikk begge veier. Vi flyttet begge til hver vår kant for å studere året før og tok egentlig aldri opp kontakten igjen. Ble du mer fornøyd med kroppen, etter å ha klart å "produsere" et barn? Nja, ikke nødvendigvis mer fornøyd, men mer selvsikker i egen kropp. Ble du mer selvsikker av å oppdage at du mestrer morsrollen og ansvaret godt? Ja. Ble du en dårligere kjæreste for mannen din, eller ble forholdet bedre? Forholdet ble litt dårligere, men det var nok en kombinasjon av å bli foreldre + at vi ble voksne. Nøt du et god sexliv før, men mistet totalt lysten? Bedre sexliv etter barn. Har nok en del med selvsikkerhet å gjøre. Ble det lettere å komme i kontakt med fremmede, hvis du hadde trøbbel med det før? Med barn må man jo, i barnehage, skole osv Man møter automatisk folk man ikke ville møtt ellers. Hadde dog ingen problemer med det tidligere. Sluttet du å trene? Eller begynte du? Nei og nei. Fortsatte som før. Ble du et mindre hyggelig menneske? Mer sur og i dårligere humør? Har blitt mye mer tolmodig og tåler vel kanskje mer av folk enn jeg burde 😅 Kler du deg i samme stil som før? Nei, den har gradvis endret seg over årene. Andre eksempler? Eller er du akkurat den samme som du alltid har vært? Anonymkode: 00b61...43a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå