Gå til innhold

Hvorfor hilser flinkissene med albuen? Det er jo det man skal nyse også.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor flinkissene sentralt i Oslo som hele tiden må vise omverden hvor flinke de er til å følge "reglene" dulter albuer for å hilse? 

Anonymkode: 09aca...20b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo nyse i venstre og hilse med høyre... Neida jeg synes også albuehilsing er litt rart. Kutter jo smittemeteren også... 

Hils med foten! 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, spinnwild said:

Du skal jo nyse i venstre og hilse med høyre... Neida jeg synes også albuehilsing er litt rart. Kutter jo smittemeteren også... 

Hils med foten! 

Ja, men...hvorfor hilse med kontakt i det hele tatt? Vi får jo lov å både klemme og knulle utvalgte. Må vi absolutt være nær gud og hvermannsen i tillegg akkurat nå for tiden?

• Liker 6
Skrevet

Albuehilsing er bare teit 

Anonymkode: b5ba7...98b

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men...hvorfor hilse med kontakt i det hele tatt? Vi får jo lov å både klemme og knulle utvalgte. Må vi absolutt være nær gud og hvermannsen i tillegg akkurat nå for tiden?

Fordi vi er vant til å hilse med kontakt, det er det som oppfattes som høflig. 

Mange sliter nå, når de ikke håndhilser, med å hilse i det hele tatt... 

Skrevet

Skolen her hadde samme tiltak.. Vi gav beskjed, og da gikk de over til fothilsen. 

Her hadde vi det også slik at man lekte tikken med pinne. Og så sendte pinnen videre. Det var visst mindre smittsomt å holde lenge i noe de andre har holdt lenge i, enn å være borti noen et lite sekund.... 🙄 I tillegg til det faktum at det elles i året aldri er lov å springe med pinner... 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, spinnwild said:

Fordi vi er vant til å hilse med kontakt, det er det som oppfattes som høflig. 

Mange sliter nå, når de ikke håndhilser, med å hilse i det hele tatt... 

Det er mye vi er vant til, som ikke går akkurat nå. Det må man kunne leve med.

Selv tror jeg albuehilsen handler mer om å vise omverden at man er flink, enn å hilse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen problem å hilse uten kontakt. Et smil, øyekontakt og hei jeg heter... rekker i massevis, har blitt kjent med nye folk på fritida og håndtert mange ulike folk på jobb på denne måten siden mars.

Anonymkode: 160ed...b34

• Liker 5
Skrevet

Man nyser inne i albuekroken. Man hilser fra utsiden av albuespissen, på motsatt side.

Anonymkode: 25116...a69

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Albuehilsing er bare teit 

Anonymkode: b5ba7...98b

Enig. Helt unaturlig og unødvendig. Ser noen her skriver at vi har tradisjon med fysisk hilsning. Ja, som klem eller håndhilsning. Ikke som albuehilsning. Dette er bare enda en unaturlig ting man liksom skal "adoptere" fordi alt skal liksom være så morsomt...

Anonymkode: 08f9e...384

• Liker 4
Skrevet

Albuehilsing er teit av mange grunner. Mye bedre å bare hilse muntlig. Det er også et merkelig råd å hoste og nyse i albuekroken. Mye bedre å gjøre det i hånden og så vaske seg etterpå. Bruker man albuen får man jo ikke mikroorganismene bort før man vasker genseren. 

Skrevet

Det er blitt en kul trend, som varsler at du er informert, oppdatert og tilpasningsdyktig. Ser etter konkurranser at de hilser ofte først med albuen og omfavner hverandre etterpå, ergo, albuhilsen er bare en hilsen til de som dyrker koronahysteriet.

Anonymkode: 9bc32...6b0

Skrevet

Jøss.. Og jeg som gjør det bare for å hilse... Nå må jeg drive å tenke på det er så inn det er ut, eller ? Hva en skal henge seg opp i.

Men motargumentet med at en jo nyser der tenkte jeg ikke på før nå gitt. Blir fothilsing igjen da. :)

Anonymkode: 9a5fb...6bb

Skrevet

Albuehilsing er idiotisk, man kommer jo enda nærmere hverandre enn ved håndhilsing.

• Liker 1
Skrevet

Har stusset litt over det selv. Synes det var litt interessant å se hvordan de ulike hilset på hverandre under toppmøtet i EU for noen uker siden. De første jeg så hilset ved et nikk eller lett bukk og øyekontakt, men så kom det en som begynte med albuehilsing og da behynte plutselig de andre som allerede hadde nikke-hilset å albuehilse hverandre. Det var en sånn psykososial greie der tydeligvis, der de brått ble usikre på hva som var sosialt akseptabelt. Det burde kanskje bli kommunisert tydeligere at det er unødvendig å hilse med albuen, at det holder med øyekontakt og et nikk?

Anonymkode: 6decc...0f4

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, spinnwild skrev:

Hils med foten! 

Gi hverandre en klem!

Anonymkode: f9928...97e

Skrevet
13 hours ago, spinnwild said:

Hils med foten! 

Det er jo det jeg gjør jo :)  En veldig grei løsning.

Anonymkode: ec846...85c

Skrevet

Albuehilsing er lame

Anonymkode: 0f431...1cf

Skrevet
På 17.8.2020 den 8.00, spinnwild skrev:

Hils med foten! 

Man kutter jo smittemeteren da og. Kan man ikke bare vinke med hånda? 

Skrevet

Fordi uflinkisene nyser i handa, hilser med handa og vasker ikke handa. Alle tilbereder mat og spiser med handa, ingen med albuen.

• Opprett ny...