Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan berolige meg selv om jeg vet at om dette ikke går så er det ingenting jeg kan gjøre til eller fra...

Jeg testet positivt med digital på fredag, det lyste gravid mot meg. Jeg hadde veldig ømme bryster, tisset mye, hadde veldig "ekte" drømmer og følte meg gravid allerede da og var etter egen beregning 11/12 dpo på tidspunktet.

I går tenkte jeg over at jeg ikke har de symptomene lenger. Og våknet nå i dag med samme frykt og negative følelse. 

Det er jo selvsagt veldig tidlig enda, men hadde det samme for noen måneder siden, hvor jeg spottet hver dag, hadde noe som lignet mensen en uke etter eggløsning (alt for mye blod til festebløsning) og hadde kun symptomer noen dager før jeg mistet veldig udramatisk like før uke 5. Ikke noe særlig mer blod men tydelig nedgang i hcg i blodet, bekreftet med blodprøver hos legen. Dette var muligens en kjemisk? (Fikk 2-3 på digital noen dager før jeg tok første blod prøve hvor hcg var alt for lavt)

Denne gang har jeg ikke blødd eller hatt noe smerter annet enn at det føler mensen er på vei, lette kramper og ilinger i magen. Det eneste jeg fremdeles har er forstoppelse. 

Noen som hadde lignende tidlig i svangerskapet? Skulle hatt mensen i går eller noe, er ca 4+3. (Jeg hadde SA i mars og har uregelmessig mens så er ikke helt sikker på når jeg skulle hatt mensen)

Takk.

Anonymkode: c2b0b...f70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har mistet ja, men ikke sikkert. Kom deg til lege om mål HCG hvis du ikke klarer å vente og se om naturen går sin gang. Du er jo veldig tidlig

Anonymkode: 6192c...269

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har mistet ja, men ikke sikkert. Kom deg til lege om mål HCG hvis du ikke klarer å vente og se om naturen går sin gang. Du er jo veldig tidlig

Nettopp... får ringe legen i dag og få time til det. Takk for svar.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du det? 

Ts, dette er helt vanlig og betyr absolutt ikke at du kommer til å miste. Nyt at du er gravid. 

Anonymkode: cec29...2ef

• Liker 5
Skrevet

Hos meg så kom og gikk symptomene i graviditeten, men jeg var gravid allikevel og jeg fødte en frisk gutt. Jeg hadde også slike mensmurringer fra og til de første 8 ukene som du beskriver, jeg fikk forklart at det kommer av at livmoren vokser. Nesten alle jeg kjenner som har fått barn har beskrevet at symptomer kommer og går litt, så det er nok veldig normalt. 

Anonymkode: 79a23...422

• Liker 2
Skrevet

Mine også har kommet og gått litt, spesielt kvalmen har variert i stor grad. Håper du klarer å slappe av :) dersom du ikke har smerter eller blør, så går det som regel bra. 

Vi hadde ultralyd privat i uke 7, og nå i uke 12, bare for å få sjekket at alt ser bra ut foreløpig. Vil anbefale det hvis du er veldig urolig :) 

Jeg føler meg heller ikke gravid forresten 😄

Anonymkode: b1e11...2eb

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Er det sant? Jeg har ikke såre bryster i det hele tatt lenger og syns det var veldig rart. Tok noen av dere som hadde symptomer som kom og gikk blod prøve hos legen for å måle hcg? Veldig beroligende med slike svar, håper dere har rett. 🙂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, alle sammen! Er det sant? Jeg har ikke såre bryster i det hele tatt lenger og syns det var veldig rart. Tok noen av dere som hadde symptomer som kom og gikk blod prøve hos legen for å måle hcg? Veldig beroligende med slike svar, håper dere har rett. 🙂

Jeg gjorde det, tok blodprøver i tre omganger med 2 dagers mellomrom mellom hver. Jeg hadde god stigning, så alt tydet på at det gikk bra, noe privat ultralyd i uke 7 bekreftet :) Bare dra og ta blodprøver, det var drop-in på formiddagen på legekontoret jeg går til :) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hormonene svinger - det betyr ikke at man nødvendigvis mister. Er det liv laga skal det faktisk mye til å få SA. Men dessverre er det jo ganske mange komboer som ikke blir helt som de skal, og da ordner kroppen heldigvis opp i det. Men mi yngste overlevde så lavt progesteron at jeg hadde mensen en hel uke som normalt, og var bare tre ganger så gravid etterpå :) Så når det er rett er det rett, og da blir det barn (vanligvis). Hadde endel kjemiske, selv med progesteronstøtte. Det er ulempen med å være prøver og teste tidlig... Man får med seg alle se som ikke funker også. Normalt tenker man bare at mensen kom litt sent muligens... uten å tenke mer over den saken. 

Anonymkode: 71d18...abb

Skrevet

Jeg hadde så og si ingen symptomer så tidlig utenom skikkelige kramper (våknet av dem om natten).

Anonymkode: be1ac...d1d

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er veldig vanlig at symptomer kommer og går! Du kan fint be om hcg-prøver, da tar du to med noen dagers mellomrom, og så skal det ha vært så og så mye stigning. 

Skrevet

Jeg har nå tatt en blod prøve for å sjekke hcg! Vet ikke når jeg vil høre tilbake fra legen, glemte å spørre. Men man vet vel ikke mye ut fra første prøve uansett? 🙂

• Liker 1
Skrevet

Leser ingen klare tegn til SA her, jeg😊

Skrevet

Jeg har hatt et helt symptomfritt svangerskap, og er i dag 18+3 med en veldig aktiv, frisk liten jente. 

Ingen kvalme, ingen oppkast, ingen ditt eller datt. Jeg har vært trøtt og hatt smerter i ryggen til tider, men det kunne lett forveksles eller ikke oppfattes dersom vi ikke prøvde å bli gravide. 

Pust med magen, ikke lytt til skremmende råd, og vent til du hører fra legen din ❤️ 

Anonymkode: 0072b...f19

Skrevet

Så fine og gode dere er! Tusen takk🙂

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå tatt en blod prøve for å sjekke hcg! Vet ikke når jeg vil høre tilbake fra legen, glemte å spørre. Men man vet vel ikke mye ut fra første prøve uansett? 🙂

Jeg fikk svar på første prøven den dagen jeg tok neste prøve. Så et par dager :) du får ikke så mye ut av første prøvesvar nei, siden det varierer i så stort spenn. Eneste de ser etter er stigning :) 

Så bra at du fikk tatt prøve iallefall! Jeg har trua 🥰

Skrevet

Tok blodprøve i går og fikk svar i dag. Hcg var 172. Vet egentlig ikke om det er høyt eller lavt. Ts

Skrevet

Sånn som du beskriver (minus drømmer) har jeg hatt i alle mine 3 svangerskap. Fødte friske nydelige babyer litt før termin. 

Anonymkode: 4ecae...d9d

Skrevet

Jeg tok også blodprøver igår (4+1)og fikk svar idag - 152 så du har jo høyere enn meg hvertfall. Men sånn som jeg har oppfattet det er det stigningen som er viktig , ikke selve tallet i seg selv :) Krysser fingrene for oss begge 🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...