AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Til tross for krisen vi står i, så må jeg på en måte si at jeg har det "bedre" nå enn til vanlig. Det er mindre trafikk og kaos enn vanlig pga. hjemmekontor. Boliglånsrentene er lavere, og jobben jeg har forenkles faktisk til en viss grad fordi det alltid er noen hjemme som kan ta meg imot på kort varsel fremfor at det må lages avtaler. Jeg har en relativt trygg jobb med tanke på permitteringer og er ikke bekymret for å miste jobben. Alle ting som har blitt stengt eller begrenset av korona, er ting som jeg egentlig ikke er avhengig av. Jeg går turer, ser på youtube, netflix, leser aviser og KG. Jeg er sjelden på byen eller andre steder hvor det samles såpass mye folk at det enten blir stengt eller begrenset. Jeg reiser så å si aldri til utlandet (har pleid å harryhandle en gang i blant med klarer meg uten), og ferien har pleid å være innenlands. Jeg har idag ingen nære i risikogruppe som jeg er bekymret for. Jeg har selv firmabil i jobben for å komme meg til og fra. Der hvor jeg bor er det full krise med trengsel på kollektivtransport, noe jeg godter meg veldig over fordi politikerne tidligere har gjort tidenes overtramp med bompenger i regionen, og nå står hele kollektivtilbudet i fare for totalt sammenbrudd når effektivitet og kapasitet må veies opp mot smitteverntiltak. Så det er jo god underholdning å se på MDG og AP fornekte det at buss og trikk kan være store smittespredere. Anonymkode: 1e45f...dda 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Jeg merker ikke noe forskjell. Anonymkode: 78bd5...747 1
Scoops Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Eneste jeg ser på som positivt er at jeg slipper klemming fra folk,det syns jeg er bedre 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Noen få ting ER bedre. MYE lettere å levere barna i bhg etter ny måte å levere på blant annet Sparer en drøss med penger på å ikke kunne reise på ferie til utlandet, slipper måndeskort på toget etc. Lave renter. Økonomisk sett en stor opptur for oss med trygge offentlige stillinger. Men ellers så savner jeg mitt gamle liv. Jobben blir alt for sløv fra hjemmekontor, savner hektisk møtevirksomhet, samarbeid og diskusjoner. Men selvsagt, kan leve uten det for å begrense pandemien. Anonymkode: d7dd8...73d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Jeg har det bedre nå. Mye fordi jeg har hjemmekontor og legger opp dagene selv. Dette er veldig bra for min psykiske helse. Jeg frykter hvordan jeg vil ta det når verden blir normal igjen. Anonymkode: 678d9...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Har det veldig mye bedre. Spart masse penger mens ting var stengt. Er litt asosial så for meg passer det perfekt å ikke ha noen ved siden av på bussen, ikke møte på folk ute, kunne slippe unna sosiale sammenkomster med corona som unnskyldning. Fikk lønn for å ikke jobbe under nedstenging, det fikk jeg ikke vondt av hvertfall. Anonymkode: 5668c...11c
Million Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 (endret) Jeg er uføretrygdet, så jeg ferdes ikke på offentlig transport i rushtiden. Kan heller ikke bli "permittert". Det eneste jeg synes var litt kjipt da det hele slo ut i full blomst i mars, var at det ble noen kjedelige måneder uten venninnetreff der. 3 måneder var det vel. Jeg klarer meg greit alene, har den voksne sønnen min boende hjemme som selskap, men det ble altså litt lenge uten å treffe venninner. Ellers merker jeg ikke så mye til koronaen. Jeg handler på tider da det ikke er mye folk i butikkene uansett, tidlig formiddag for eksempel eller midt på dagen, når folk er på jobb. Skriver handleliste og handler én gang i uka. Det hender vi må spe på med å kjøpe mere melk eller noen ferskvarer som grønnsaker, men det er bare en gang maks. Jeg er mye alene generelt, som uføretrygdet har man jo ikke kolleger, lønningspils, kurs og slikt. Jeg har det ikke travelt som regel, og jeg har ingen plikter eller ting jeg må møte opp på utenfor huset. Så sånt sett har ikke livet forandret seg mtp koronaens inntog. Jeg reiser uansett heller ikke lenger til utlandet. Har ikke vært ombord i et fly siden 2011 (eller var det 2012?) Endret 17. august 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 I mitt liv er det lite som er forandret. Jeg er uansett sjelden i utlandet og er omtrent aldri på byen eller kulturarrangementer. Bruker ikke kollektivtransport. Hjemmekontor har gjort hverdagslogistikken enklere og det er mindre stressende. Lavere renter er positivt for oss med bolig- og studielån. Både jeg og mannen min har trygge jobber som vi ikke trenger å være redd for at vi mister. Anonymkode: f4983...a56
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Jeg har fått det bedre ved at jeg ikke følte meg så alene når jeg visste at "hele verden" var isolert. Jeg var ikke lenger den eneste som satt alene hjemme og ikke hadde noe å gjøre. Men jeg ble også lei meg når folk begynte å bli kreative, fant på ting de kunne gjøre hjemme, lærte seg å spille et nytt instrument, hadde fjern-filmkvelder med vennegjengen osv. Mens der satt jeg og ikke gjorde noen ting, akkurat som før coronaen kom. Følelsen av mislykkethet. Når ting begynte å åpne igjen og folk ble lykkelige igjen, strømmet ut i gatene og begynte å leve igjen var heller ikke noe god følelse. Anonymkode: 5496e...3ac
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 Noen ting er bedre, andre ting er verre. Forholdet til samboer vokste seg sterkere og sterkere i mars og april og har holdt seg sånn. Jeg har blitt overbevist om at jeg vil ha barn med han og gifte meg. Før korona var jeg ikke så sikker. Vi har gått fra å tilbringe relativt lite tid sammen pga hektiske jobber til å være mye sammen, og det har utelukkende vært positivt. Synes også det er bedre at presset på å besøke foreldre har minsket. Mamma forventer gjerne to eller tre besøk i måneden, kunne jeg velge hadde jeg reist hjem to ganger i året. Med korona har vi havnet på en mellomting og jeg slipper å tenke på å overnatte Det som er verre er alt som har med jobb å gjøre. Savner virkelig det å være på farten i jobbsammenheng. Også har jeg perioder der jeg kribler veldig etter å treffe elskeren min igjen, men han er beyond reach sånn som det er nå.. Anonymkode: 9efb2...cb0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Jeg har kronisk utmattelse, og for meg har det gjort at jeg har blitt litt bedre. Mindre sosialt er en stor faktor her. Jeg presser meg nok for mye. Merker det igjen nå, alle vil møtes på sommeren, og formen er stagnert. At studiet mitt er 90% over nett i høst gjør at jeg kanskje får fullført. Det hadde ikke vært mulig å møte opp på alle forelesningene mine, og nå kan jeg kanskje få til fagene jeg vil fra egen stue men, jeg skulle selvsagt ønske vi var uten korona. Dette er bare hva som konkret har blitt bedre i min hverdag. Anonymkode: c0991...1ce
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen ting er bedre, andre ting er verre. Forholdet til samboer vokste seg sterkere og sterkere i mars og april og har holdt seg sånn. Jeg har blitt overbevist om at jeg vil ha barn med han og gifte meg. Før korona var jeg ikke så sikker. Vi har gått fra å tilbringe relativt lite tid sammen pga hektiske jobber til å være mye sammen, og det har utelukkende vært positivt. Synes også det er bedre at presset på å besøke foreldre har minsket. Mamma forventer gjerne to eller tre besøk i måneden, kunne jeg velge hadde jeg reist hjem to ganger i året. Med korona har vi havnet på en mellomting og jeg slipper å tenke på å overnatte Det som er verre er alt som har med jobb å gjøre. Savner virkelig det å være på farten i jobbsammenheng. Også har jeg perioder der jeg kribler veldig etter å treffe elskeren min igjen, men han er beyond reach sånn som det er nå.. Anonymkode: 9efb2...cb0 Så du har funnet ut at du vil gifte seg og få barn med samboer, men du har fortsatt en elsker? Som du tenker å fortsette å møte? Anonymkode: 59e48...f58 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Så du har funnet ut at du vil gifte seg og få barn med samboer, men du har fortsatt en elsker? Som du tenker å fortsette å møte? Anonymkode: 59e48...f58 Ja. Men det er ikke som du tror Anonymkode: 9efb2...cb0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 Motsatt hos meg, mer hektisk, mer press, mye mer arbeid! Savner grønt lys i skolen...de nye friminuttsordningene gjør at jeg ikke får spist matpakken min. Det går i ett. Vask henda og følg anbefalingene, så vi kan komme tilbake til normalen! Anonymkode: 37420...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forholdet til samboer vokste seg sterkere og sterkere i mars og april og har holdt seg sånn. Jeg har blitt overbevist om at jeg vil ha barn med han og gifte meg. Før korona var jeg ikke så sikker. Vi har gått fra å tilbringe relativt lite tid sammen pga hektiske jobber til å være mye sammen, og det har utelukkende vært positivt. Også har jeg perioder der jeg kribler veldig etter å treffe elskeren min igjen, men han er beyond reach sånn som det er nå.. Anonymkode: 9efb2...cb0 Fint menneske du. Prakteksemplar. Verden er ekkel. Anonymkode: 561cf...84d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 Har ihvertfall en del fordeler: elsker hjemmekontor, bla fordi jeg sparer tid på reise. Har mye mer tid til å lage mat og merker at kroppen har det bra med så sunn mat. Jeg brukte pengene jeg sparte på reising på en kul motorsykkel Anonymkode: 366e1...e20
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Ja. Mindre mas og mer forståelse når jeg sier nei. Anonymkode: 5db09...63e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Fint menneske du. Prakteksemplar. Verden er ekkel. Anonymkode: 561cf...84d Åpent forhold. Pust med magen og oppfør deg sivilisert mot andre mennesker, også fremmede på internett. Takk. Anonymkode: 9efb2...cb0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 Veldig mye er ikke bedre, men jeg setter pris på: - har mer penger pga reiser ikke, lave renter - henting/levering i bhg går mye raskere - god tilgang på håndsprit i butikker etc (det burde vi alltid ha) Anonymkode: 7d80f...600
Anbefalte innlegg